کد خبر : 1709206 | 31 شهریور 1399 ساعت 08:10 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

ازسرگیری اردوی تیم ملی هندبال جوانان

مرحله دوم اردوی تیم ملی هندبال جوانان بعد از پایان مرحله اول لیگ برتر هندبال مردان آغاز خواهد شد.

ازسرگیری اردوی تیم ملی هندبال جوانان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مرحله نخست اردوهای تیم ملی هندبال جوانان از 20 تا 27 شهریور در تالار هندبال فدراسیون انجام شد، هندبالیست‌های جوان خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ایران اول اسفند آغاز خواهد شد آماده می‌کنند. این اردوها بعد از تعطیلی چند ماهه  به دلیل شیوع کرونا از سر گرفته شده است. مرحله دوم این اردوها قرار است بعد از پایان مرحله اول مسابقات لیگ برتر هندبال از سرگرفته شود. لیگ برتر هندبال از 18 مهر آغاز خواهد شد.

مربی تیم ملی هندبال جوانان در گفت و گو با ایسنا در خصوص آغاز مرحله بعدی اردوهای تیم ملی اظهار کرد: قرار است مرحله بعدی اردوی تیم ملی بعد از مرحله اول لیگ برتر هندبال آغاز شود. اکثر بازیکنان ما در لیگ برتر بازی می‌کنند و به این جهت برنامه‌ای به فدراسیون دادیم که تداخلی میان تمرینات تیم ملی و باشگاهی رخ ندهد. اکنون یک مرحله اردوی تیم ملی هندبال جوانان انجام شد، در حال حاضر بازیکنان در اختیار تیم‌های باشگاهی هستند و بعد از آن هم مرحله اول مسابقات لیگ برتر انجام خواهد شد. بعد از دور نخست مسابقات لیگ برتر مجددا اردوی تیم ملی را خواهیم داشت. یعنی در یک ماه بازیکن 7-8 روز در اختیار تیم ملی، 7-8 روز در اختیار تیم باشگاهی برای تمرین و 7-8 روز هم درگیر مسابقات لیگ خواهد بود.

 

مهدی آزادمنجیری افزود: این روند 3-4 ماهی ادامه خواهد داشت تا لیگ برتر هندبال تمام شود. اگر به امید خدا لیگ برتر طبق برنامه انجام شود می توانیم از اواسط بهمن بازیکنان را کامل در اختیار داشته باشیم. در این شرایط بازیکنان 10-12 روز در اردو خواهند بود، 3-4 روز استراحت و مجددا اردو آغاز خواهد شد. این شرایط ادامه دارد تا وارد مسابقات قهرمانی آسیا شویم.

وی در ادامه در خصوص نهایی شدن ترکیب تیم ملی گفت: مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ایران است، در نتیجه قرار است که تا نزدیک مسابقات تعداد بازیکنان را کم نکنیم. در نهایت برای مسابقه باید به 18 نفر برسیم اما به این دلیل که احتمال مصدومیت، آسیب و بیماری وجود دارد می خواهیم 24 نفر را در اردوهای تیم ملی داشته باشیم. چند روز مانده به مسابقات ترکیب نهایی را اعلام خواهیم کرد. این کار برای بازیکنان هم بهتر است چرا که خیلی زود از ترکیب تیم ملی خط نمی‌خورند و می‌توانند برای آینده خود تجربه اندوزی کنند و هم اگر مصدوم و یا بیمار در ترکیب داشتیم می توانیم از نفرات دیگر استفاده کنیم.

 

مربی تیم ملی هندبال جوانان گفت: هنوز که خبری از قرعه کشی مسابقات نیست. فدراسیون آسیا هم در سایتش مجددا تاریخ دقیق مسابقات را اعلام کرد که همان اول فروردین خواهد بود. البته ما به این سبب که تعطیلی نوروز داریم از کنفدراسیون آسیا خواستیم تا مسابقات را 10 تا 15 روز به تعویق بیاندازند تا در کارهای اداری به مشکل نخوریم. اگر این موضوع انجام شود شرایط میزبانی بهتر خواهد شد.

دیدگاه‌ها