کد خبر : 1709231 | 31 شهریور 1399 ساعت 10:40 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

ادامه «کاپ آسیایی فیبا» به صورت متمرکز 

میزبانی بسکتبال ایران از عربستان کنسل شد؟

با تصمیم فدراسیون جهانی بسکتبال، ادامه مسابقات انتخابی در رده ملی و در قاره های مختلف به صورت متمرکز برگزار می شود.

میزبانی بسکتبال ایران از عربستان کنسل شد؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از مدت ها تعطیلی مسابقات ملی در رشته بسکتبال، فیبا اعلام کرده به منظور انجام اقدامات مقابله‌ای با شیوع گسترده کرونا و کنترل هرچه بیشتر تیم‌های شرکت کننده؛ مسابقات انتخابی فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) در قاره‌ها بجای سیستم رفت و برگشت، بصورت منطقه‌ای و متمرکز در یک کشور تحت عنوان حباب برگزار خواهد شد.


این تصمیم بر اساس پیشنهاد کمیسیون پزشکی فیبا اتخاذ شده و بر این اساس پنجره بعدی رقابت‌های بسکتبال در قاره‌ها بصورت متمرکز انجام می گیرد.  


تعیین کشورهای میزبان این مناطق توسط فیبا بر اساس اولویت بندی پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت ایمنی حداکثر صورت خواهد پذیرفت. هر حباب بازی شامل ۴تا۸ تیم بصورت متمرکز در یک کشور خواهد شد. 


مسابقات انتخابی بسکتبال در قاره‌ آسیا تحت عنوان «کاپ آسیایی فیبا» برگزار می‌شود که تیم ملی بسکتبال ایران هم زمستان سال گذشته دو مسابقه خود را انجام داده بود. 


تیم ملی بسکتبال ایران قرار بود ۲۷ نوامبر میزبان عربستان سعودی باشد و سپس ۳۰ نوامبر در سوریه به مصاف تیم ملی این کشور برود. همچنین قرار بود تیم ملی ایران در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در دوحه مهمان تیم قطر باشد که با تصمیم جدید فیبا آسیا مسابقات انتخابی به شکل دیگری برگزار می‌شود.


در روزهای اخیر میزبانی از عربستان سعودی در تهران و لزوم کنسل نشدن این میزبانی با فشارهای سیاسی در دستور کار وزارت ورزش و فدراسیون قرار گرفته بود که با تصمیم جدید فیبا احتمالا این میزبانی به صورت کامل لغو می شود. البته در صورتی که ایران بتواند میزبانی مسابقات گروه خود را برعهده بگیرد، همه تیم ها باید به تهران سفر کنند؛ اتفاقی که با توجه به آمار شیوع ویروس کرونا کمی بعید به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها