کد خبر : 1709237 | 31 شهریور 1399 ساعت 10:53 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

پرواز کایت رشته محبوب در دوران کرونایی

رییس انجمن پرواز کایت معتقد است این رشته در دوران کرونایی محبوبیت بیشتری بین مردم پیدا کرده است.

پرواز کایت رشته محبوب در دوران کرونایی

به گزارش "ورزش سه"، شاید اصطلاح «کایت سواری» بارها به گوش علاقه مندان به ورزش و مردم ایران خورده باشد؛ اما پرواز کایت انجمنی در فدراسیون همگانی است که وظیفه جداگانه ای دارد. چندی قبل رییس فدراسیون همگانی تصمیم گرفت تا با انتصاب یک رییس جدید برای انجمن پرواز کایت، این رشته را احیا کند. این انجمن مدتی است زیر نظر فدراسیون همگانی و با ریاست سوزان دولت آبادی فعالیت خود را از سر گرفته تا ابتدا در بُعد همگانی و شاید پس از مدتی در بُعد قهرمانی، علاقه‌مندانی را برای خود جذب کند.


سوزان دولت آبادی رئیس این انجمن گفت: ورزش مفرح پرواز کایت در بین خانواده‌ها به محبوبیت چشمگیری رسیده و این ورزش مفرح باعث شور و نشاط اجتماعی و تحکیم وحدت خانواده ها شده است. 
وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا روی رشته پرواز کایت عنوان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و دغدغه روحی حاصل از این موضوع در افراد جامعه که منجر به  ایجاد استرس و پرخاشگری است، ورزش پرواز کایت می تواند تاثیر بسزایی در سلامت روانی جامعه داشته باشد. از این رو اعضای پرتلاش این انجمن و همچنین نمایندگان متناظر استانها طبق برنامه اعلامی از سوی انجمن پرواز کایت اقدام به برگزاری جشنواره و همایش هایی با این رویکرد کرده اند. 

 

1529340


ریس انجمن پرواز کایت افزود: در زمان برگزاری پویش ملی آماده باش فدراسیون ورزش های همگانی  که از ۱۰ مرداد لغایت ۳۰ شهریور انجام گرفت، انجمن پرواز کایت همسو با اهداف این پویش  در جهت گسترش این رشته سیاستگذاری و برنامه ریزی کرد که بنا به گزارش کارشناسان این حوزه خانواده‌های بسیاری به جمعیت علاقه مند به این رشته اضافه شدند. البته نظارت و ارزیابی از  فعالیت های نمایندگان متناظر استان ها به عمل آمده و متعاقبا رتبه بندی استان ها اعلام می شود تا نمایندگان کم فعالیت دلیل عدم فعالیت خودشان را در بازه زمانی مشخص به صورت مکتوب به فدراسیون ورزش های همگانی اعلام کنند. قرار است در هفته دفاع مقدس نیز جشنواره‌ای با شعار ما ملت امام حسینیم مسابقاتی را همراه با جوایز نفیس برگزار کند. 


 دولت آبادی در ادامه گفت: افرادی که آشنایی چندانی با این رشته ندارند، تصورشان از این فعالیت یک بادبادک ساده است؛ در صورتی که پرواز کایت فعالیتی بسیار گسترده تر دارد. این رشته در دنیا طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و به همین منظور با تلاش اعضای این انجمن چندین زیر مجموعه به آن اضافه شده است.

دیدگاه‌ها