کد خبر : 1709251 | 31 شهریور 1399 ساعت 12:03 | 159.5K بازدید | 13 دیدگاه

گروه خونی طارمی پی مثبت؛

پنالتی در خون این بچه است! (طرح)

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مهدی طارمی چگونه گرفتن پنالتی را تبدیل به یک تخصص ویژه در بازی‌اش کرده است.

پنالتی در خون این بچه است! (طرح)

به گزارش ورزش سه، مهاجم بوشهری تیم فوتبال اف سی پورتو در بازی دو شب گذشته تیمش اندکی بعد از حضور در میدان و در شرایطی که مسابقه مدافع عنوان قهرمانی مقابل براگا گره خورده بود، از سمت راست به درون محوطه جریمه حریف نفوذ کرد و در آنجا با تمام بی ملاحظه مدافع حریف مواجه شد تا به سرعت روی زمین بیفتد و برای پورتو پنالتی بگیرد؛ پنالتی روحیه بخشی که گل دوم این تیم را رقم زد و پس از آن نیز آبی ها با گل دیگری که به ثمر رساندند، بازی را به سود خود تمام کردند.

 

به مجرد این برد بزرگ رسانه های پرتغالی و کارشناسان فوتبال این کشور، دوباره یک پرونده قدیمی را باز کردند؛ این که مهدی طارمی که هوش سرشاری در بازی دارد و چگونه می‌تواند برای خود موقعیت بسازد و از هیچ موقعیت بسازد. چیزی که سرخیو کنسرسائو، سرمربی پورتو هم به آن اشاره کرد و گفت: «مهدی عاشق فضاست، حتی فضاهایی که وجود ندارند!»

 

اما آن چه که در این چند ثانیه برای پورتو و هوادارانش که شاید حالا طارمی را بیشتر باور کرده باشند، رقم خورد، برای هواداران فوتبال در ایران آشناست. مهدی طارمی در همه این سال ها یک متخصص در گرفتن پنالتی از مدافعان حریف بوده‌اند و حریفان نیز باوجود علم به این توانایی بازهم مجبور به خطا روی او می‌شوند، اگرچه دوست ندارند چنین کاری را انجام دهند. اما راز این تخصص ویژه چیست؟

 

1529367

 

طارمی قبلا خودش در این باره این طور توضیح داده است: «هر بازیکنی یک استعداد خاص دارد. شگرد من هم این است که یک نوک پا به توپ می‌زنم و بازیکن حریف به احتمال زیاد با من برخورد می‌کند‌. البته همه می‌دانند من چطور پنالتی میگیرم اما این اطلاعات هیچ فایده ای برایشان ندارد!» جالب این که سردار آزمون هم که در این مصاحبه مدام از این هنر طارمی ستایش می‌کرد، گفت: «گرفتن پنالتی یکی از سخت ترین کارهای فوتبال است و بعضی از دوستان من که در لیگ پرتغال بازی می‌کند، به من پیام می‌دهند که به همبازی ات در تیم ملی بگو که انقدر از ما پنالتی نگیرد».

 

آنچه که به طارمی کمک کرده تا پنالتی گرفتن را تبدیل به مهارتی ویژه برای خود کند، به اصطلاح لول بدن اوست. شکل و فرم خاصی که او به صورت طبیعی در بدنش و شکل گام برداشتن دارد. او خیمه ای نامحسوس روی توپ می‌زند و به شکلی گام برمی‌دارد که یک برخورد بسیار کوچک هم برای سرنگونی و اعلام خطای پنالتی کافی باشد.

این همان چیزی است که دست مایه طرح جدید سبحان ضرغامی از طارمی شده؛ این که پنالتی گرفتن در خون طارمی است. حالا اگر می‌توانید او را متوقف کنید!

 

1529400

1529401

پنالتی گیری مهدی طارمی در دو فریم؛ لحظه ای که او مثل پر مشغول حرکت است و با یک ضربه کوتاه نقش بر زمین می‌شود.

 

1529403

در ریوه اوه؛ این یکی از پنالتی های مشهوری است که طارمی در دیدار با اسپورتینگ لیسبون از مدافع مشهور این تیم گرفت.

 

1529402

اشنایدر ستاره هلندی تیم الغرافه در یک مصاحبه طارمی را به عنوان یکی از ۱۱ بازیکن مورد علاقه اش انتخاب کرد. او خاطرات زیادی از پنالتی های طارمی دارد.

 

1529406

مهدی طارمی شهرت خود در کسب پنالتی را با پیراهن پرسپولیس و به خصوص در لیگ چهاردهم به دست آورد؛ جایی که مقابل حریفان آسیایی درخشید و البته در سال های آینده هم همیشه یک پنالتی گیر حرفه ای باقی ماند.

دیدگاه‌ها