کد خبر : 1709254 | 31 شهریور 1399 ساعت 12:10 | 60.7K بازدید | 2 دیدگاه

پرنده‌ای که شنبه ترند شد

مهسا؛ حس شادی گل در ارتفاع 4 متری!

بعد از سال ها یک دختر 21 ساله توانست در رشته پرش بانیزه با پرواز 4 متری خود همه نگاهها را خیره کند.

مهسا؛ حس شادی گل در ارتفاع 4 متری! 

به گزارش "ورزش سه"، مهسا میرزاطبیبی را می توان پدیده جدید دوومیدانی ایران در بخش زنان دانست؛ دختر 21 ساله ای که برای اولین بار در تاریخ این رشته در ایران از مانع 4 متری عبور کرد و حالا اهداف خیلی بزرگتری در سر دارد. 


این رکورد که در مرحله دوم لیگ برتر دوومیدانی و در مجموعه آفتاب انقلاب تهران ثبت شد، حالا خیلی از نگاهها را به سمت دختری برده که می گوید به زودی او را در المپیک هم خواهیم دید. 


ویدیوی پرش او روز شنبه در فضای مجازی دست به دست می شد و خیلی از کاربران به تمجید از این دختر ایرانی پرداختند تا حالا نام مهسا میرزاطبیبی به نامی آشنا برای مردم و ورزش دوستان باشد. 


با اینکه میرزاطبیبی هنوز یک متری با رکورد جهانی این رشته در بخش زنان فاصله دارد، اما روند پیشرفت او نشان می دهد اگر به چند مسابقه بین المللی اعزام شود و امکانات بیشتری در اختیارش قرار بگیرد، پتانسیل پرش های بلندتر از این را هم خواهد داشت. 


به همین بهانه دقایقی با مهسا میرزاطبیبی که روز شنبه تمام نگاهها را در ورزشگاه آفتاب انقلاب به خود خیره کرد، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های رکورددار ماده پرش بانیزه زنان ایران را در گفت و گو با "ورزش سه" می خوانید.

 

1529378


مدت ها برای رکورد 4 متری تلاش کردم


من مدت هاست برای رسیدن به رکورد 4 متر و بالاتر از آن تمرین می کردم. در مرحله قبلی لیگ باشگاههای کشور هم که رکورد 3.91 متر را زدم و رکورد ملی را جابجا کردم، می خواستم به رکورد 4 متر برسم، اما نشد. این بار دیگر بعد از ثبت پرش 3.92 توانستم از مانع 4 متری هم عبور کنم و به رکوردی که فکرش را می کردم، برسم. در پرش با نیزه باید رکورد را سانتی متر به سانتی متر افزایش دهیم، اما من حتی شانسم را برای رکورد 4.10 متر هم امتحان کردم که نشد. 


رکورد مردان و زنان قابل مقایسه نیست


در تمرینات با اینکه خیلی پرش انجام نمی دهیم، اما بیشتر از این هم پریدم. رکورد پرش با نیزه زنان در جهان 5 متر است و امیدوارم یک روزی به آن هم برسم. البته در کل به خاطر شرایط بدنی و فیزیکی زنان در دنیا هم بیش از یک متر رکورد مردان و زنان فاصله دارد. اصلا نمی توانیم رکورد مردان ایران را با زنان مقایسه کنیم. من اولین دختر پرش بانیزه ایران هستم که بالای 4 متر پریدم و از این به بعد هم سعی می کنم رکوردم را افزایش دهم. 

 

1529379


هدفم رسیدن به ورودی المپیک است


من اهداف بزرگی دارم و می خواهم با تمرین و تلاش به رکورد ورودی المپیک و طلای قهرمانی آسیا برسم. رکورد ورودی المپیک 4.70 متر است و حتی در همین مدت کوتاه باقی مانده این پتانسیل را در خودم می بینم که بتوانم این رکورد را برای المپیک توکیو بزنم. اگر هم نشد برای دوره بعد تلاش می کنم و فرصت زیادی دارم تا به این رکوردها برسم. 


بیشتر از پاداش به اعزام بین المللی نیاز دارم 


فدراسیون برای ورزشکارانی که رکورد ملی را جابجا می کنند، پاداش تعیین می کند. البته این پاداش بعد از اعلام نتایج تست دوپینگ پرداخت خواهد شد. بیشتر از این جایزه من نیاز دارم که به مسابقات بین المللی اعزام شوم و تجربه کسب کنم. البته در چند سال اخیر سابقه حضور در مسابقات ترکیه 2018، قهرمانی داخل سالن آسیا و قهرمانی آسیا در قطر را دارم. در مسابقات داخل سالن به مدال نقره رسیدم؛ اما نیاز دارم که به تورنمنت های باکیفیت اعزام شوم تا رکوردم افزایش پیدا کند. متاسفانه در ایران رقبایم فاصله زیادی با من دارند. 

 

1529377


با محسن ربانی تمرین می کنم


پرش با نیزه قاعدتا با نیزه، تشک پرش و لاین مناسب پرش نیاز دارد. خدا را شکر امسال با تیم پلیمر خلیج فارس در لیگ برتر هستم که تجهیزات خوبی را در اختیار ما گذاشتند. من ساکن تهران هستم و در تهران هم با آقای ربانی تمرین می کنم که خیلی برایم زحمت کشیدند. امیدوارم بتوانم خیلی زود به رکوردهای بهتری برسم. 


از رکوردشکنی ورزشکار سوئدی الگو می گیرم


من مسابقات خارجی را هم دنبال می کنم و از ورزشکاران باکیفیت جهان الگو می گیرم. در رشته پرش با نیزه اخیرا یک ورزشکار سوئدی مطرح شده که رکوردهای زیادی را جابجا کرده. او اخیرا توانسته از روی مانع 6.16 متری هم عبور کند؛ با اینکه فکر کنم فقط 20 سال دارد. البته همانطور که گفتم هم شرایط مردان با زنان متفاوت است و هم شرایط ما در ایران را نمی توانید با یک ورزشکار خارجی مقایسه کنید.

1529389

1529390

1529391

1529388

دیدگاه‌ها