کد خبر : 1709272 | 31 شهریور 1399 ساعت 13:20 | 49.1K بازدید | 0 دیدگاه

مقامات کنفدراسیون از خروج نام داریوش از لیست بی خبر بودند

جزییات لغو مجوز بازی شجاعیان از سوی AFC

موانع قانونی در کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد تا داریوش شجاعیان نتواند مقابل الشرطه عراق به میدان برود.

جزییات لغو مجوز بازی شجاعیان از سوی AFC

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که مسئولان استقلال با دریافت کارت بازی داریوش شجاعیان برای حضور او مقابل الشرطه عراق برنامه ریزی کردند اما این بازیکن در فهرست 18 نفره بازی شب گذشته نیز حضور نداشت تا مشخص شود اتفاق جدیدی رخ داده است.


در این خصوص امروز مجید نامجومطلق سرمربی استقلال اعلام کرده که دو ساعت قبل از بازی به آنها گفته اند حق استفاده از شجاعیان را ندارند. اما چه اتفاقی باعث شده تا شجاعیان مجوز بازی کردن پیدا نکند؟
شجاعیان در نیم فصل لیگ نوزدهم از سوی مقامات استقلال با تصور اینکه مصدومیتش مدت ها زمان می‌برد از لیست تیم خارج شده است. او اما در تعطیلات کرونایی فوتبال فرصت پیدا کرد تا خودش را به مرز آمادگی برساند اما مدیران سازمان لیگ با پیروی از قوانین موجود اجازه ندادند نام او در میانه فصل به لیست اضافه شود و برای این تیم در لیگ برتر و جام حذفی به میدان برود.


در بحث آسیایی اما مسئولان استقلال تصور می‌کردند که می‌توانند نام شجاعیان را در لیست قرار بدهند و همین کار را نیز انجام دادند. از طرف دیگر با توجه به اینکه نام شجاعیان در لیست آسیایی قبلی آبی ها که مربوط به دو بازی مرحله گروهی است، حضور داشت، کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی به آن وارد ندانست و حتی بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نیز باعث نشد تا آنها از صدور کارت بازی امتناع بورزند.
مساله مهم اما این است که AFC نمی‌دانست نام شجاعیان از لیست استقلال در نیم فصل خارج شده و اضافه شدن او به لیست تیم با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی آبی ها میسر نیست و فقط با توجه به تکرار نام شجاعیان در دو لیست آسیایی جدید و قدیم کارت بازی اش را صادر کرد.


از طرف دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا استعلام وضعیت بازیکنان همه تیم ها را از فدراسیون های هر کشور می‌گیرد و وقتی لیست استقلال را به ایران ارسال کردند و با توضیح فدراسیون ایران درباره شجاعیان مواجه شدند مسئولیت بازی کردن این بازیکن را به عهده باشگاه استقلال گذاشتند.


ظاهرا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا دو ساعت قبل از بازی با کسب اطلاع از وضعیت داریوش شجاعیان به مدیران استقلال اعلام می‌کنند که اگر از این بازیکن درترکیب خود استفاده کنند، مسئولیت شکایت تیم حریف برعهده خودشان است و به همین خاطر مدیران باشگاه ترجیح دادند نام داریوش را در فهرست 18 نفره دیدار با الشرطه قرار ندهند.


مسئولان استقلال در تلاش هستند تا مشکل شجاعیان را برای بازی با الاهلی عربستان حل کنند اما با توجه به شرایط موجود بعید است این بازیکن در مسابقه آخر دور گروهی لیگ قهرمانان هم بتواندن برای تیمش بازی کند.

دیدگاه‌ها