کد خبر : 1709336 | 31 شهریور 1399 ساعت 19:18 | 36.6K بازدید | 0 دیدگاه

یونس موسی امید این فصل والنسیا؛

لالیگا چشم انتظار ظهور یک ستاره جدید

بسیاری یونس موسی را یکی از ستاره های آینده دار فوتبال اسپانیا می دانند.

لالیگا چشم انتظار ظهور یک ستاره جدید

به گزارش "ورزش سه"، یونس موسی، پدیده جوان و بازیکن 17 ساله، اولین انگلیسی تاریخ باشگاه والنسیا و جوانترین بازیکن خارجی باشگاه در تمام ادوار برای این تیم به شمار می آید. در ادامه پنج نکته از زندگی این بازیکن آینده دار را مرور خواهیم کرد.

 

متولد نیویورک، از تباری غنایی و بزرگ شده در انگلیس

 

1529017

 

یونس در 29 نوامبر 2002 در نیویورک، شهری که مادرش در آن زمان در تعطیلات در ایالت متحده به سر می برد به دنیا آمد. او از نژاد غنایی است، اما یونس تا سن 9 سالگی در ایتالیا زندگی می کرد و فعالیت ورزشی خود را در رده جوانان با باشگاه محلی جورجیونه آغاز کرد. نوس موسی پس از انتقال به لندن، هفت سال را در آرسنال سپری کرد و در آکادمی این باشگاه فارغ التحصیل شد.

 

یونس موسی در رده جوانان غنا، ایتالیا و ایالات متحده را انتخاب نکرد و انگلیس را برگزید.

 

1529020

 

یونس موسی در رده ملی می توانست برای تیم انگلیس، غنا، ایتالیا یا ایالات متحده بازی کند، اما تا به حال او تصمیم گرفته لباس تیم ملی انگلیس را بر تن کند. این بازیکن اخیرا برای تیم زیر 18 ساله انگلیس به میدان رفته و در گذشته کاپیتان سه شیرها در رده های زیر 15، 16 و 17 سال نیز بوده است.

 

یونس موسی اولین بازیکن انگلیسی است که در یک مسابقه رسمی برای والنسیا به میدان رفته است

 

اولین بازی یونس برای تیم اصلی والنسیا در تاریخ 13 سپتامبر سال 2020 در دربی این شهر مقابل لوانته انجام شد و این اتفاق تقریبا یک سال پس از پیوستن او به این باشگاه رخ داد. یونس موسی در این دیدار به اولین انگلیسی تاریخ والنسیا تبدیل شده و نام او از این حیث در تاریخ به ثبت رسید.

 

یونس موسی هافبکی با توانایی نقش آفرینی در حملات است

 

1529019

 

اگرچه یونس موسی به ذات یک هافبک محسوب می شود، اما همانطور که در برابر لوانته نشان داد می تواند در کناره و حتی پست شماره 10 بازی کند. خود یونس موسی معتقد است توانایی ارسال پاس و خلاقیت مهم ترین ویژگی او محسوب می شود، اما این بازیکن با سرعت انفجاری، مهارت های دریبل و تمایل به گلنی چشم ها را در اسپانیا به خود خیره کرده است.

 

خاوی گارسیا، سرمربی والنسیا معتقد است این بازیکن می تواند به اوج برسد

 

1529018

 

علی رغم سن و سال کم، یونس موسی تا همینجا نیز اعتماد به نفس و توانایی رهبری خود را ثابت کرده است. او در زمین بازیکنی محکم و صریح بوده و از گذشته به خوبی اسپانیایی صحبت می کند. خاوی گارسیا، سرمربی والنسیا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی به صورت ویژه ای به تمجید از یونس موسی پرداخته، به بلوغ او اشاره کرد و بار دیگر بر این باور بود که این جوان توانایی و ذهنیتی دارد که می تواند در آینده به اوج موفقیت در فوتبال دست یابد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها