کد خبر : 1709356 | 31 شهریور 1399 ساعت 20:44 | 507.7K بازدید | 22 دیدگاه

قانون جدید AFC به نفع شارجه؛

پرسپولیس برای صعود فقط باید ببرد!

به نظر می‌رسد تغییر قانون ای اف سی سبب شده تا پرسپولیس برای صعود تنها به پیروزی احتیاج داشته باشد.

پرسپولیس برای صعود فقط باید ببرد!

به گزارش ورزش سه، سرخپوشان پایتخت باخت تلخی را در مقابل الدحیل قطر تجربه کردند و نتوانستند به صدرنشینی خود ادامه دهند. حالا الدحیل با ۹ امتیاز در صدر است و پرسپولیس با ۷ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند.

 


التعاون تیم شش امتیازی گروه و الشارجه تیم چهار امتیازی گروه هستند و امشب به مصاف هم رفتند. این بازی با پیروزی شش گله الشارجه همراه شد و همین نتیجه آن ها را به مدعی جدی صعود تبدیل کرد. پرسپولیس حالا شانس کمی برای سرگروهی دارد اما با کسب پیروزی قطعا صعود خواهد کرد و اگر خوش شانس باشد، می‌تواند سر گروهی را نیز از آن خود کند.

 


نکته مهم این است که اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را تیم دوم گروه می‌داند اما صعود سرخ ها در چه صورتی حاصل خواهد شد؟ ابتدا تصور می‌شد پرسپولیس اگر بتواند با نتیجه 0-0 یا 1-1 الشارجه را متوقف کند، باتوجه به قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، به مرحله بعدی خواهد رفت ئ نتیجه 2-2 یا هر تساوی دیگری حکم به صعود الشارجه خواهد داد چرا که آن ها با تفاضل گل +6 وضعیت بهتری دارند.

 

اما آنطور که کمیته برگزاری مسابقات تائید کرده، طبق قوانین جدید ای اف سی (بعد از کرونا) برای احتساب تیم پیروز در بازی های رودررو، گل زده در خانه حریف ملاک نیست چرا که بازی ها متمرکز برگزار می‌شوند. یعنی برای برتری در بازی رودررو، گل زده در خانه حریف ملاک نیست و به عبارت بهتر، پرسپولیس برای قرارگیری در رتبه بهتر نسبت به الشارجه، باید پیروز میدان شود.

 

1529600

 

شکست الشارجه یا تساوی کم گل که مقابل پرسپولیس دو بار کامبک زد و همچنین چهار بار دروازه الدحیل و شش بار دروازه التعاون را گشود، عملا کار آسانی نیست و سرخ ها کار آسانی نخواهند داشت. اما از یک سو این تغییر قانون به نوعی اجحاف در حق پرسپولیس خواهد بود چرا که سرخ ها در خانه الشارجه توانستند دو گل به این تیم بزنند.


این در حالی است که به هیچ وجه احتمال ندارد که پرسپولیس و الشارجه همزمان به مرحله بعدی صعود کنند و در واقع صعود الدحیل در صورت تساوی یا برد این تیم مقابل التعاون قطعی خواهد شد؛ پس یک جدال هیجان انگیز در انتظار این دو تیم خواهد بود با این توضیح که نتیجه تساوی در بازی پرسپولیس - شارجه، اگر با پیروزی التعاون همراه شود، باعث حذف هر دو تیم خواهد شد. بنابراین شاگردان یحیی گل محمدی باید برای پیروزی به زمین بروند.

 

1529592

 

جدول گروه C لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس با تفاضل گل کمتر و به خاطر گل زده در خانه حریف، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

دیدگاه‌ها