کد خبر : 1709476 | 01 مهر 1399 ساعت 13:48 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

هجوم تماشاگران به اولین مسابقه اتومبیلرانی سال

حمله نافرجام به رکورد درگ ایران

صبح جمعه صف طولانی خودرو‌های تماشاگران در اتوبان تهران-ساوه خودنمایی می‌کرد.

حمله نافرجام به رکورد درگ ایران

 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بیشتر مسابقات ورزشی ایران به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند ماهی است که متوقف مانده، برگزاری یک مسابقه اتومبیلرانی در رشته درگ با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شد. جمعه گذشته در پیست اتودروم آیلند مسابقه درگ یا شتاب برگزار شد و شرکت کنندگان زیادی نیز در این مسابقه حضور پیدا کردند.
این مسابقه با اینکه در تقویم فدراسیون اتومبیلرانی نبود و در زمره مسابقات رسمی سال محسوب نمی‌شد، اما نشان‌دهنده عطش و انتظار طرفداران این رشته پرهیجان و جذاب بود. صبح جمعه صف طولانی خودرو‌های تماشاگران در اتوبان تهران ساوه خودنمایی می‌کرد و خیل مشتاقان به تدریج وارد مجموعه آیلند شدند.


از سوی دیگر تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه نیز بیش از حالت عادی بود و ظاهرا حدود ۱۲۰ خودرو برای مسابقه ثبت نام کرده بودند. با این حال کیفیت رقابتی مسابقه به دلیل غیبت تعداد زیادی از رانندگان و ماشین‌های عنوان‌دار، چنگی به دل نزد. در عین حال گروه برگزاری با دعوت از برخی قهرمانان مثل سامان خنجری رکورددار ایران، ارسطو عامری و عطا ماجدی به بهانه اعطای کاپ قهرمانی سال ۹۷، تماشاگران را به دیدن این مسابقه جلب کرده بودند. البته بسیاری از تماشاگران گلایه کردند که چرا در پوستر مسابقه عکس ماشین رکورددار ایران بود، اما سامان خنجری در مسابقه شرکت نکرد در حالی که طبق توضیحات قهرمان بلامنازع کلاس آزاد درگ ایران، او اصلا به قصد مسابقه حضور نداشته و خودرو داتسون خود را با شکل و شمایلی تازه و به درخواست کمیته درگ، تنها برای نمایش همراه آورده بود.


مسابقه درگ آیلند کاپ البته حواشی دیگری هم داشت. حضور بیش از ظرفیت تماشاگران باعث شد برخی از مردم از دسترسی آسان به امکانات عادی و رفاهی مجموعه محروم شوند. از طرفی تعداد خودرو‌های شرکت کننده در کلاس خودرو‌های ۴ سیلندر نیز زیاد بود و رقابت این تعداد خودرو با اسب بخار نه چندان غول‌آسا، تا حدی خسته کننده و طولانی شد. حضور موتورسواران در درگ نیز پس از مدت‌ها جلب توجه کرد.
در عین حال حضور خودرو پاترول سافاری علی شیخ رضایی در کلاس آزاد نیز ماجرا‌هایی را به وجود آورد. شیخ رضایی در روز تایم‌گیری با گروه فنی بزرگ و همراهان متعددی وارد پیست شد و رکورد نسبتا خوبی (۱۰.۹۶ ثانیه) هم به دست آورد، اما در روز مسابقه ناگهان اعلام شد که او تنها قصد دارد پس از پایان مسابقه، رکورد ملی ایران را بشکند. این اتفاق در حالی رخ داد که سامان خنجری صاحب رکورد ثبت شده ملی ایران با زمان ۹ ثانیه و ۶۳۶ هزارم ثانیه در حاشیه پیست قرار داشت.


این رکوردگیری پس از پایان زمان رسمی مسابقه و با ریختن چسب مخصوص زیر لاستیک‌ها و در پیست و استفاده از امکانات دیگر که پیش از این به کار گرفته نشده بود انجام گرفت، اما تلاش علی شیخ رضایی برای حمله به رکورد زیر ۱۰ ثانیه ایران موفقیت‌آمیز نبود و او در نهایت زمانی در حدود ۱۰.۶ ثانیه را با سر و صدای زیاد ثبت کرد. این خودرو حتی یک مسابقه با قهرمان موتورسواری ریس ایران یعنی مهدی جابری هم برگزار کرد که برتری جابری در آن کاملا محسوس بود.
جالب است که حتی اگر تلاش علی شیخ رضایی با خودرو ۱۵۰۰ اسب بخاری‌اش به نتیجه می‌رسید و زمان تازه‌ای هم ثبت می‌شد، این رکورد نمی‌توانست به عنوان رکورد ملی ثبت شود چرا که رکورد‌های اینچنینی در وهله اول باید در شرایط مسابقه و آن هم در مسابقات رسمی کشوری ثبت شوند نه در حالی که مسابقه در تقویم رسمی فدراسیون نیست و رقیبی هم در کار نیست.


در هر صورت مسابقه درگ آیلند با این ماجرا به پایان رسید و رکورد ملی همچنان در اختیار سامان خنجری پابرجا ماند.

 

اسامی نفرات برتر کلاس‌های مختلف به شرح زیر است:
*  پژو ۸ سوپاپ: ۱- مهدی سمندر، ۲- محمد محمودیان، ۳-محمدرسول بساطی
* ۴ و ۶ سیلندر توربو دیفرانسیل جلو:۱- حسین سلطانی، ۲-ابوالفضل مرادی، ۳-حبیب مظلوم
*۴ و ۶ سیلندر توربو دیفرانسیل عقب:  ۱-حامد سنگدوینی، ۲- حامد کرمی، ۳- رضی بحری
*  کلاس اوورال:۱-ابوالفضل مرادی، ۲- شایان خسروی، ۳-فرید توفیقی
*۲۰۶  جی تی: ۱-محمد نوذری، ۲-امیر قائدیان، ۳- آرین هاروطونیان
* ۲۰۶ استریت:۱-محمد صادق درکی، ۲- ارسلان لیموچی، ۳- حامد قانع
 *۴  و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو: ۱-محمد نوذری، ۲-علی دهقان، ۳-محسن عبدلی
 *۸ سیلندر اتمسفر: ۱-علی اکبر کمالی، ۲-فرید توفیقی، ۳-شهریار کریمی
*۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب: ۱-امیر ضیایی، ۲- شهریار کریمی، ۳- بهنام اسماعیلی
*موتور ریس: ۱-مهدی جابری، ۲-ساسان اکبری، ۳-حسین خانلو
* موتور استریت: ۱-محسن معصومی، ۲-سهند دلداده، ۳- امیر شجاعی

 

1529732

 

1529733

 

1529734

 

1529735

دیدگاه‌ها