کد خبر : 1709481 | 01 مهر 1399 ساعت 14:33 | 12.4K بازدید | 2 دیدگاه

جنگ جهانی سوم بر سر توپ طلای آسیا

رقابت آقای گلی لیگ قهرمانان بین عبدالرزاق و بونجاح

در لیگ قهرمانان آسیا، یک جنگ تمام عیار بین بازیکنانی از سراسر جهان برای تصاحب عنوان آقای گلی این رقابت ها صورت گرفته است که مهاجمینی از مراکش، الجزایر، فرانسه، برزیل و قطر برای این عنوان رقابت می کنند.

رقابت آقای گلی لیگ قهرمانان بین عبدالرزاق و بونجاح

به گزارش "ورزش سه"، در حالیکه ممکن بود النصر با شکست در مقابل السد، صدرنشینی گروه D رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد، اما با این وجود، تیم نصف و نیمه النصر که شب گذشته با 6 تغییر نسبت به بازی با سپاهان به مصاف شاگردان ژاوی رفته بود، توانست یک امتیاز کسب کند و تا حدودی جایگاهش به عنوان تیم نخست این گروه را تثبیت کند.


بی شک عبدالرزاق حمدالله آقای گل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مهمترین غایب دیدار شب گذشته النصر و السد بود. دوئل او و بغداد بونجاح دو بازیکن اهل قاره آفریقا که رقابت سختی برای کسب عنوان آقای گلی دارند، می توانست جذاب از آب دربیاید اما روی ویتوریا سرمربی پرتغالی النصر ترجیح داد در این مسابقه به حمدالله استراحت بدهد.


عبدالرزاق در تیم النصر عملکرد خیره کننده ای داشته است. عبدالرزاق حمدالله طی 70 بازی که برای النصر به میدان رفته است، 89 گل به ثمر رسانده و 17 پاس گل نیز داده است. تاثیرگذاری بر روی 106 گل در تنها 70 دیدار یک رکورد استثنایی و فوق العاده برای این بازیکن 29 ساله و اهل استان اسفی مراکش است.


عبدالرزاق حمدالله طی 2 فصل حضور در النصر، دو بار پیاپی توانسته عنوان آقای گلی لیگ حرفه ای عربستان را از آن خود کند. او در فصل 2018-2019 توانست با به ثمر رساندن 34 گل آقای گل شود و در فصل قبل نیز 29 گل زد و بافتیمبی گومیس مهاجم الهلال را پشت سرگذاشت و آقای گل شد.


او در فصل 2015-2016 نیز با زدن 21 گل برای الجیش آقای گل لیگ ستارگان قطر شد. عبدالرزاق سابقه آقای گلی در لیگ کشورش مراکش را نیز در کارنامه دارد و حالا قصد دارد در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا نیز، عنوان آقای گلی را از آن خود کند.


در سوی مقابل بغداد بونجاح حضور دارد. مهاجم الجزایری السد که قطعا نام او برای تمامی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا یک نام آشناست، در شب دیدار السد و النصر برنده دوئلی بود که رقیب اصلی او یعنی عبدالرزاق حمدالله در زمین مسابقه حضور نداشت. بونجاح با گلی که در دقیقه 87 وارد دروازه نماینده عربستان کرد، 4 گله شد و در پی عبدالرزاق 5 گله است.


بغداد که در سال 2015 و از تیم الساحل تونس به السد پیوست، تاکنون در 108 دیدار موفق شده 118 گل برای السد به ثمر برساند. این مهاجم 28 ساله در طی 4 سال گذشته، حداقل در یک تورنمنت توانسته عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

 

1529548

 


بغداد در فصل 2016-2017 با 24 گل آقای گل لیگ ستارگان قطر شد. او در فصل 2017-2018 با به ثمر رساندن 13 گل عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد، سپس در فصل 2018-2019 توانست آمار باورنکردنی 39 گل در لیگ ستارگان قطر را به ثبت برساند و آقای گل شود و در جام باشگاه های جهان در فصل 2019-2020 نیز 3 گل برای السد به ثمر رساند و آقای گل آن رقابت ها شد.


البته رقابت برای کسب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا تنها به رقابت بین بغداد بونجاح و عبدالرزاق حمدالله محدود نمی شود بلکه اکنون 5 بازیکن دیگر نیز در جدول گلزنان سه گله هستند. کیجیرو اوگاوا بازیکن تیم ویسل کوبه که در 2 بازی 3 گل برای تیمش به ثمر رسانده به همراه ویلیتون بازیکن برزیلی الشارجه، بافتیمبی گومیس مهاجم الهلال، اکرم عفیف بازیکن السد و المعز علی مهاجم الدحیل همگی 3 گله بوده و به دنبال کسب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا هستند.


این رقابت جذاب برای کسب توپ طلای آسیا که بین مهاجمینی از سراسر دنیا به راه افتاده، شبیه به یک جنگ جهانی شده که می تواند جذاب و دیدنی باشد و باید دید از بین مدعیان مراکشی، الجزایری، فرانسوی، برزیلی، ژاپنی و قطری، بالاخره چه کسی عنوان آقای گلی را از آن خود می کند.


در صورت صعود پرسپولیس به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله یک هشتم نهایی، النصر منتظر شاگردان یحیی خواهد بود و مدافعین پرسپولیس شب سختی را در مقابل عبدالرزاق حمدالله در پیش خواهند داشت.

دیدگاه‌ها