کد خبر : 1709487 | 01 مهر 1399 ساعت 15:17 | 15.1K بازدید | 4 دیدگاه

تیم یحیی بدون گلزن به موفقیت می‌رسد؟

270 دقیقه بدون گل برای مهاجمان پرسپولیس!

در سه بازی اخیر مهاجمان پرسپولیس از گلزنی ناکام بوده اند و این در حالی است که تیم های مدعی فوتبال آسیا شرایط متفاوتی را دارند.

270 دقیقه بدون گل برای مهاجمان پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته زوج عیسی آل کثیر - وحید امیری یک ساعت از گلزنی ناکام ماندند تا یحیی گل محمدی تصمیم به تغییر در ترکیبش بگیرد و آرمان رمضانی را وارد زمین کند؛ بازیکنی که نه فرصتی برایش ساخته شد و نه خود عملکرد مثبتی داشت و برای سومین بازی متوالی با ناکامی زمین را ترک کرد.

 

نکته جالب این است که در دو بازی قبلی هم مهاجمان پرسپولیس موفق به گلزنی نشده بودند. در بازی رفت با التعاون شجاع خلیل زاده گل سه امتیازی زد و در بازی برگشت نیز بشار رسن دروازه کاسیو را باز کرد تا پرسپولیس شش امتیاز شیرین را تصاحب کند. البته در بازی دوم آل کثیر یک پنالتی گرفت و یک شوت هم زد که با بدشانسی به تیرک دروازه خورد و راه به جایی نبرد.

علت این مسئله چه ناهماهنگی بازیکنان جدید و چه فقدان موقعیت سازی در بین هافبک ها باشد، نتیجه اش آماری ناامیدکننده است که باید برای کادرفنی سرخ ها نیز نگران کننده باشد. پرسپولیس در حالی با این مهاجمان خود لیگ قهرمانان را سپری می‌کند که تیم های مدعی فوتبال آسیا از مهاجمانی زهردار برخوردار هستند که در بسیاری از بازی ها ورق را برایشان برگردانده اند؛ معز علی (الدحیل)، ولیتون، کایو و کورونادو (الشارجه)، بغداد بونجاح (السد)، بافاتیمبی گومیس (الهلال)، عبدالرزاق حمدالله (النصر) و... .

 

1529748

 

 

این همان نکته ای است که حمید استیلی پیشکسوت سرخ ها نیز به آن اشاره کرده و گفته است: «عیسی آل کثیر تلاش بسیار زیادی در بازی دیروز کرد ولی به هر صورت او برای جا افتادن در ترکیب و برگشت به روزهای که در زمان نفت آبادان گلزنی می کرد احتیاج به زمان و اعتماد به نفس بیشتری دارد اما همان طور که می بینید تیم های دیگر مثل الشارجه یا همین الدحیل بازیکنان خارجی با کیفیتی را در خط حمله تیمشان  دارند که در این گونه رقابت ها عصای دست هر سرمربی هستند.»

 

حالا پرسپولیس به مصاف تیمی خواهد رفت که در دو بازی اخیر خود 10 گل به ثمر رسانده و بهترین خط حمله مرحله گروهی را در اختیار دارد. بنابراین تصور این که بتوانند با نتیجه 1-0 این تیم را شکست دهند، کمی دور از انتظار است و هیچ بعید نیست که خط دفاعی پرسپولیس برابر قهرمان امارات تسلیم شود. بنابراین اینجا نقش خط حمله سرخ ها پررنگ تر خواهد بود؛ جایی که عیسی آل کثیر، آرمان رمضانی و وحید امیری باید در زدن ضربات آخر عملکرد بهتری داشته باشند. هرچند که هافبک‌ها نیز در بازی با الدحیل چند موقعیت را از دست دادند.

 

نکته جالب این که در آخرین بازی آسیایی پرسپولیس پیش از کرونا، علی علیپور دو بار دروازه همین تیم الشارجه را باز کرد اما مهند علی و رایان مندس دو بار بازی را به تساوی کشیدند تا گل های علیپور منجر به پیروزی پرسپولیس نشود. حالا آقای گل سرخ ها از این تیم جدا شده و پرسپولیس باید با غیبت او کنار بیاید؛ غیبت بازیکنی که تا وقتی در ترکیب پرسپولیس بود، انتقادات بسیار زیاد و شاید غیرمنصفانه ای را متوجه خود می‌دید اما حالا ارزشش بیش از پیش به چشم می‌آید.

 

دیدگاه‌ها