کد خبر : 1709516 | 01 مهر 1399 ساعت 17:05 | 24.1K بازدید | 0 دیدگاه

معزعلی؛ استعداد ناب اسپایر علیه یحیی و پرسپولیس

بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا بعد از دو سال موفق شد برابر پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گل بزند.

معزعلی؛ استعداد ناب اسپایر علیه یحیی و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، معز علی با گلی که از نقطه پنالتی برابر پرسپولیس به ثمر رساند، گل‌های خود در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا را به عدد سه رساند تا همچنان از شانس آقای گلی برخوردار باشد. در دیداری که سرخ‌ها به شدت نسبت به ضربه پنالتی اعلام شده علیه این تیم شاکی بودند، این برترین بازیکن جام ملت‌های اخیر بود که با ضربه‌ای محکم حامد لک را تسلیم کرد و دروازه او را گشود. 
معز علی پیش از این در سال 2018 و در جریان پیروزی تیمش در دوحه موفق به ثبت تک گل تیمش شده بود؛ دیداری که مرحله برگشت پرسپولیس در آزادی با نتیجه 3-1 برنده شد و جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به دست آورد. این ستاره قطری در دیداری که دو سال قبل در دوحه برگزار شده بود، موفق شد در دقیقه 15 آن بازی روی ارسال ادمیلسون و غفلت مدافعان پرسپولیس دروازه پرسپولیس را باز کند و تیمش را امیدوار به بازی برگشت و صعود به نیمه نهایی کند. گلی که البته در استادیوم آزادی با آتش‌بازی سرخ‌ها با نتیجه 3-1 جبران شد و این شاگردان یحیی گل محمدی بودند که جواز صعود به نیمه نهایی را دریافت کردند و در ادامه نیز با از پیش رو برداشتن السد به فینال راه یافتند.

 

این مهاجم قطری به استقلال خوزستان نیز در لیگ قهرمانان آسیا موفق گلزنی شده بود تا جمع گل‌هایش برابر نمایندگان ایران به سه برسد. مهاجم 24ساله قطری در جام ملت‌های آسیا با ثبت 9 گل و دستیابی به عنوان آقای گلی، سهم زیادی در قهرمانی تیمش در این دوره داشت که در سال 2019 در امارات برگزار شد.

 

 

1529753

 

 

ستاره‌ای برخواسته از پروژه اسپایر قطری‌ها که در 7 سالگی با حضور در باشگاه مسیمیر این کشور، وارد چرخه استعدادیابی آنها شده و از این طریق و در فاز بعدی راهی فوتبال اروپا شد. جایی که اولین تجربه خود را در لیگ اتریش و تیم لاسک دنبال کرد و در ادامه نیز به لیگ اسپانیا قدم گذاشت تا با پیراهن دپورتیو لیونیسا فوتبالش را ادامه دهد تا تبدیل به اولین بازیکن قطری شود که در لیگ اسپانیا پایش به گل باز شده است.ستاره‌ای که قطری‌ها روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، عضوی از تیم زیر 20 سال بود که تجربه حضور در جام جهانی این رده را به دست آورد و در ادامه به تیم بزرگسال راه یافت. این سرمایه اندوزی در ادامه با درخشش فوق العاده این مهاجم در ترکیب تیم ملی این کشور در جام ملت‌ها همراه شد. جایی که او با هت تریک برق آسای خود دومین هت تریک کننده برتر بعد از علی دایی لقب گرفت.

 

الدحیلی‌ها امیدوارند با ستاره پرورش یافته از کمپ و پروژه اسپایر، که نقش اصلی را در قهرمانی این کشور در جام ملت‌ها ایفا کرده، اینبار در لیگ قهرمانان آسیا طلسم شکنی کرده و موفق به حضور در مراحل بالاتر و حتی دستیابی به جام شوند و باید دید در این راه موفق عمل خواهند کرد یا نه.

دیدگاه‌ها