کد خبر : 1709614 | 02 مهر 1399 ساعت 11:19 | 211.1K بازدید | 16 دیدگاه

زیدان، رودیگر و فابین وارگاس استثنا هستند

مسی؛ خسیس‌ترین بازیکن در تعویض پیراهن

تا مدتها گمان می رفت که زین الدین زیدان تنها فوتبالیستی بوده که لیونل مسی خواهان تعویض پیراهنش با او شده ولی حالا فاش شده که این گزاره درست نیست.

مسی؛ خسیس‌ترین بازیکن در تعویض پیراهن

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی بارسلونا معمولاً در پایان بازی‌ها کسی نیست که خواهان تعویض پیراهنش با بازیکنان تیم حریف باشد مگر آنکه حریفش بازیکنی آرژانتینی و هموطن او باشد. البته لیونل مسی در سالهای اول دوران فوتبالی خود بر این قاعده یک استثنا وارد کرده و زمانی که در مقابل زین الدین زیدان اسطوره بزرگ فوتبال فرانسه بازی کرده بود از او خواهان تعویض پیراهنش شده بود.

 

1529911

 

اما این همه ماجرا نیست چرا که لیونل مسی سالها بعد از تعویض پیراهنش با زین الدین زیدان زمانی که با پیراهن بارسا در مقابل چلسی قرار گرفت در انتهای بازی به سراغ آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی این تیم رفت و خواهان تعویض پیراهنش با او شد.

 

مسی و رودیگر در قالب تیمهایشان بارسا و چلسی در یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان به مصاف هم رفته بودند. رودیگر وقتی مسی را در مقابل خود دید اصلاً باورش نمی‌شد که ابرستاره فوتبال دنیا به سراغ او آمده و خواهان تعویض پیراهن شده. رودیگر گمان می‌کرد منظور او را اشتباه متوجه می‌شود تا اینکه سسک فابرگاس هم تیمی اسپانیایی رودیگر که سابقه بازی با مسی را هم داشت پادرمیانی کرد و به او فهماند که مسی می‌خواهد پیراهنش را تعویض کند. رودیگر همچنان از آن پیراهن نگهداری کرده و آن را خاطره‌ای بی نظیر می داند.

 

1529910

آنتونیو رودیگر: من پیراهن مسی را از بازی مان در لیگ قهرمانان چند سال پیش هنوز نگه می‌دارم. من فکر نمی‌کردم او هم پیراهن من را بخواهد ولی سسک فابرگاس آمد و گفت پیراهنت را بده. او هم پیراهن تو را می‌خواهد.

 

یک داستان دیگر درباره مسی و تعویض پیراهنش با بازیکنان حریف به ماجرای پیراهن مسی و یکی از بازیکنان آلمریا در اسپانیا برمی گردد. وقتی بارسلونا و آلمریا در سال 2010 به مصاف هم رفتند و بارسا موفق شد حریفش را 8-0 شکست دهد ماجرای تعویض پیراهن مسی با فابیان وارگاس بازیکن این تیم خبرساز شد.

 

وارگاس پیش از شروع بازی از مسی خواسته بود که پیراهنش را به او بدهد تا با فروش پیراهن در حراجی برای کمک به سیل زده‌ها در کشور وارگاس، کلمبیا، استفاده کند.

 

مسی صحبتهای قبل از بازی وارگاس را نه تنها فراموش نمی‌کند بلکه در پایان بازی به رختکن آلمریا رفته و علاوه بر پیراهن خودش، پیراهن امضا شده چندین نفر از بازیکنان بارسا را تقدیم او می‌کند.

 

1529908

فابین وارگاس در مقابل لیونل مسی

 

وارگاس در این باره به رسانه‌ها گفته بود: " گفتند مسی آمده و می‌خواهد تو را ببیند. وقتی از رختکن بیرون رفتم او را دیدم که یک کیسه در دستش بود. مسی گفت ببین، اینها پیراهنهایی است که توانستم برایت جمع کنم. من تشکر کردم و او را بغل کردم و البته فکر می کردم فقط پیراهن خودش را به من داده. وقتی در رختکن آن کیسه را باز کردم دیدم علاوه بر پیراهن خودش پیراهن های ژاوی، اینیستا، دنی آلوس، پیکه و پویول هم داخل کیسه است. من این ژست مسی را هرگز فراموش نمی کنم. امیدوارم او به شکستن رکوردها و درخشش در قله فوتبال دنیا ادامه بدهد".

 

 

دیدگاه‌ها