کد خبر : 1709728 | 02 مهر 1399 ساعت 21:59 | 484.1K بازدید | 4 دیدگاه

فوری: الهلال از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد؛

کرونا جان مدافع عنوان قهرمانی را گرفت

کنفدراسیون فوتبال آسیا مدافع عنوان قهرمانی الهلال را از ادامه این تورنمنت کنار گذاشت.

کرونا جان مدافع عنوان قهرمانی را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام پس از روزها گمانه‌زنی، در بیانیه‌ای اعلام کرد تیم الهلال عربستان به دلیل نرسیدن به حد نصاب بازیکنان در دیدار امشب مقابل شباب الاهلی امارات از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد.


بنابر اعلام کمیته برگزاری این مسابقات، تیم‌های پاختاکور ازبکستان و شباب الاهلی امارات به‌عنوان دو تیم از گروه B لیگ قهرمانان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و تمام نتایج الهلال در مرحله گروهی حذف خواهد شد.

 

بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد چند و چون کنار گذاشته شدن مدافع عنوان قهرمانی که صعودش به دور بعدی مسابقات هم مسجل شده بود، در ادامه می‌خوانید: 

 

« الهلال درنهایت نتوانست 13 بازیکن خود را برای مصاف با الشباب الاهلی مهیا کند و با توجه به بندهای قانونی از مسابقات کنار گذاشته می‌شود.


بر این اساس تمام نتایجی که الهلال تا اینجا کسب کرده، باطل می شود و پاختاکور ازبکستان و الشباب دوبی به دور بعدی راه پیدا خواهند کرد.

 

 

1530154

 


طبق قوانینی که به باشگاه ها ارائه کردیم، هر باشگاهی می‌توانست 35 بازیکن را معرفی کند ولی الهلال تنها 30 بازیکن را معرفی کرد و فقط 27 بازیکن به دوحه وارد شدند.


با این حال برای حمایت از باشگاه الهلال، کنفدراسیون فوتبال آسیا این شرایط را فراهم کرد تا دو دروازه بان به فهرست نفرات تیم اضافه شوند و جایگزین نفرات کرونایی کنند؛ از طرفی هم اتحادیه فوتبال قطر هم برای صدور روادید کارها را تسهیل کرد.


در طی برگزاری مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا ارتباط تنگانگی با باشگاه الهلال و فدراسیون فوتبال عربستان داشت و سعی کردیم نیازهای آنها را برآورده کنیم؛ با این وجود فدراسیون فوتبال عربستان و باشگاه الهلال همچنان خواستار تعویق دیدار برابر الشباب الاهلی بودند، ولی در قانون وجود دارد که اگر هر تیمی 13 بازیکن (به علاوه یک دروازه بان) را به هر دلیلی نداشته باشد، آن باشگاه حق شرکت در مسابقات را نخواهد داشت. 


در واقع در این شرایط، این باشگاه است که دلیل عدم برگزاری مسابقه شناخته خواهد شد و انصراف داده شده در نظر گرفته می‌شود و تابع قوانین و مقررات برگزاری مسابقات خواهند بود.
البته در شرایط استثنایی و خاص، که زمانبندی دوباره تاثیری در تقویم‌ برگزاری بازی ها نداشته باشد، امکان برگزاری مجدد بازی و تعویق در نظر گرفته شده است ولی در شرایط فعلی، تعویق مسابقات تیم فوتبال الهلال ضرر زیادی به برگزاری مسابقات می‌زد و این مورد توسط کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته نشد. 


تیم پزشکی AFC  و مقامات بهداشتی قطر به تمام باشگاه‌های دیگر همچنان این تعهد را می‌دهند که نسبت به بازیکنان و اعضایی که تست مثبت دارند و همینطور سایر اعضای تیم های مختلف، حمایت کاملی را ایجاد کنند.»

 

1530034

 

الهلال تنها ٩ بازیکن برای حضور در زمین دارد و روی نیمکت هم دو دروازه بان حاضر هستند!

 

1530036

 

لیست ١۶ بازیکن الهلال که به کرونا مبتلا هستند

دیدگاه‌ها