کد خبر : 1709814 | 03 مهر 1399 ساعت 10:00 | 44.1K بازدید | 11 دیدگاه

من گلرهایی را دوست دارم که فنا می‌شوند

سوشا مکانی: بهترین دروازه‌بان ایران منم

سوشا مکانی بعد از جدایی از نفت مسجدسلیمان دوباره به فوتبال نروژ برگشت تا پیراهن میوندالن را بر تن کند.

سوشا مکانی: بهترین دروازه‌بان ایران منم 

به گزارش ورزش سه ، مکانی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری به شکل خاصی به سؤالات پاسخ می‌دهد و تأکید می‌کند که هم‌اکنون بهترین دروازه‌بان ایران است. با مکانی درخصوص موقعیت خودش در فوتبال نروژ، بحث حضور در تیم ملی و مسائل مختلف دیگر صحبت شده است. گفت‌وگو با این دروازه‌بان 33ساله را می‌خوانید.

 


 بعد از گذشت 18هفته از لیگ نروژ، شرایط برای تو و میوندالن چطور است؟
فصل برای من از لحاظ عملکرد فردی خیلی خوب بوده و سیوهای زیادی داشتم. در لیگ 16تیمی در رده پانزدهم قرار داریم و با اینکه در پایین جدول هستیم، ولی از لحاظ تعداد گل خورده شرایط بدی نداریم و جزو پنج، شش تیمی هستیم که نسبت به بقیه تیم‌ها کم گل خوردیم. من در 18بازی گذشته در پنج، شش بازی بهترین بازیکن تیمم شناخته شدم و حتی در ترکیب تیم منتخب هفته هم جا گرفتم. در لیگ نروژ هم جزو 3خرید برتر تیم‌ها هستم.

 


 پس چرا اینقدر بد نتیجه گرفتید تا کاندیدای سقوط باشید؟
یکی از مشکلات بزرگ تیم ما این است که خیلی سخت گل می‌زنیم و با بحران جدی در این زمینه روبه‌رو هستیم. ما اصلا موقعیت گل ایجاد نمی‌کنیم و این فشار را روی من بیشتر می‌کند، چون وقتی گل می‌خوریم، تقریبا گل‌زدن غیرممکن است. ما برای پیروز‌شدن باید 90دقیقه گل نخوریم و شاید بعد از دقیقه90 گل زدیم! نمی‌دانم برای تیم ما چه اتفاقاتی رخ داده، جالب اینجا‌ست که در بازی‌های اخیر 3پنالتی را هم از دست داده‌ایم. البته یک مشکل دیگر هم داشتیم؛ در 8بازی گذشته 6بار پنالتی دادیم که من 3بار پنالتی گرفتم. به اعتقاد کارشناسان و رسانه‌ها، اگر من نبودم، اوضاع تیم خیلی بدتر از این بود. من وظیفه خودم را به نحو احسن انجام دادم و همه هم راضی هستند ولی این برای من کافی نیست و دنبال نتیجه هم هستم. ما اگر با این وضعیت در لیگ بمانیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم و این برایم راضی‌کننده است. من با این عملکرد دنبال این هستم که حداقل در لیگ بمانیم.

 


 هم‌اکنون برای فصل بعد پیشنهاد داری؟
الان که به‌دلیل بیماری کرونا شرایط در لیگ هر کشور متفاوت است. فعلا که 12هفته به پایان لیگ باقی مانده و از حالا زود است تیم‌ها با بازیکنان دیگر مذاکره کنند. من چند پیشنهاد داشتم ولی بازیکنی نیستم که مثلا برای 20هزار یورو دستمزد بیشتر، خیلی زود تصمیم به عوض‌کردن تیم بگیرم. به‌عنوان مثال، اگر از «بودو گلیمت» یا «مولده» که تیم‌های اول و دوم هستند، پیشنهاد داشته باشم، شرایط فرق می‌کند چون شانس بازی در لیگ اروپا را دارم.

 


 امکان دارد به لیگ برتر ایران برگردی؟
لیگ ما 12هفته دیگر تمام می‌شود و از لحاظ زمانی آن زمان لیگ ایران شروع شده است. من از ایران هم پیشنهاد دارم، همین حالا از یک تیم بزرگ پیشنهاد دارم ولی قانون اجازه نمی‌دهد که جدا شوم. بعید هم می‌دانم به این زودی این اتفاق رخ دهد که به لیگ برتر ایران برگردم. من از لحاظ مالی هیچ مشکلی در فوتبال نروژ ندارم، جدا از پولی که از باشگاه می‌گیرم با پوما هم قرارداد دارم و پولی که بابت این قرارداد می‌گیرم، از پولی که یک باشگاه ایرانی به من می‌داد، بیشتر است. من اینجا آرامش دارم و در لیگ برتر نروژ بازی می‌کنم. نمی‌گویم حضورم در لیگ برتر ایران غیرممکن است، ولی باید اتفاق خاصی رخ دهد که برای بازگشت خودم را راضی کنم. من واقعا اینجا راحت هستم و 3سال دیگر هم قرارداد دارم.

 


 فکر می‌کنی بعد از مدت‌ها به تیم ملی دعوت شوی؟
من نباید به تیم ملی فکر کنم. من یک بازیکن 16ساله نیستم که در مورد این موضوع با هیجان صحبت کنم و بگویم برای پیشرفت و اسم و رسم در کردن نیاز به دعوت شدن دارم. بگذارید یک چیز مهم را به شما بگویم، در فوتبال اروپا این خیلی سخت است که یک گلر از آسیا حضور داشته باشد. در واقع گلر آسیایی در فوتبال اروپا جایی ندارد چون اینجا اول به گلرهای خودشان اهمیت می‌دهند و سپس گلرهای برزیلی یا آفریقایی در اولویت هستند. شرایط من، بیرانوند یا حقیقی که یک دروازه‌بان هستیم، با شرایط بازیکنانی مثل طارمی یا سردار آزمون متفاوت است. حضور گلر آسیایی آن‌هم ایرانی، در فوتبال اروپا خیلی سخت است. شما می‌بینید که بیرانوند به‌عنوان گلر اول تیم ملی و بازیکنی که در جام جهانی به میدان رفته، فعلا در تیمش شرایط بازی پیدا نکرده است. من معتقدم اگر تیم ملی از پتانسیل بازیکنانی که در اروپا بازی می‌کنند استفاده کند، قطعا سود خواهد برد. ما هم‌اکنون گلری داریم که در اروپا به‌صورت مداوم بازی کند و شرایط خوبی داشته باشد؟ خوشبختانه من موقعیت خوبی دارم و افتخار می‌کنم که دعوت شوم ولی اگر دعوت نشدم، این را بدانید که دلیلش فنی نیست.

 

 

1521788

 


 نظرت درخصوص دراگان اسکوچیچ چیست؟
من نظری ندارم و قرار نیست در مورد دیگران نظر بدهم. تیم ملی نماینده 80میلیون ایرانی است که به‌عنوان یک امانت در اختیار سرمربی قرار می‌گیرد و سرمربی هم حق ندارد در جایگاهی که به‌صورت امانت در اختیارش است، مردم و هواداران فوتبال را با سلایق شخصی‌اش آزرده‌خاطر کند مگر اینکه توجیه فنی داشته باشد. من با مربیان بزرگی کار کردم که می‌‌توانند در مورد توانایی فنی من نظر بدهند، مسائل شخصی هم که به‌خود آدم مربوط است.

 


 با کدام یک از گلرهای ایرانی ارتباط خوبی داری؟
من با اکثرشان ارتباط خوبی دارم.

 


 به‌نظر تو بهترین گلر ایران کیست؟
خودم! من هم‌اکنون بهترین دروازه‌بان ایران هستم. اگر زمانی که مصدوم بودم یا شرایط خوبی نداشتم، این سؤال را از من می‌پرسیدید، قطعا خودم را نمی‌گفتم ولی الان می‌گویم که بهترین گلر ایران خودم هستم.

 


 یاد جمله کریس رونالدو افتادم که در دوران جوانی و زمان حضورش در منچستر گفته بود بهترین فوتبالیست دنیا خودش است!
زلاتان هم گفته بود که بهترین فوتبالیست دنیا‌‌ست. من در مورد خودم صحبت می‌کنم. اگر مسائل فنی، میزان آمادگی، تجربه و... را درنظر بگیرید، من هم‌اکنون بهترین گلر ایران هستم.

 


 گلرهای مورد علاقه‌ات در ایران و جهان چه کسانی هستند؟
من با گلرهایی که هیجان می‌دهند و نقش بازی می‌کنند، ارتباط نمی‌گیرم. این مدل گلرها دوربینی هستند که برای دفع یک توپ ساده هم هیجان می‌دهند. من گلرهایی در سبک ترشتگن را دوست دارم که فنا می‌شوند. او از نظر من بهترین گلر دنیا‌ست، انتخاب بعدی‌ام دخئا است که البته کمی هیجان هم دارد. در ایران هم نمی‌توانم از یک نفر اسم ببرم ولی سبک حامد لک، رشید مظاهری و بیرانوند را دوست دارم. اگر بخواهم بیشتر اسم ببرم، امیر عابدزاده و پیام نیازمند را هم اضافه می‌کنم. البته شاید آنهایی که اسم نبردم، خودشان بر این عقیده باشند که از این دروازه‌بان‌ها بهتر هستند. شاید هم آنها سبک گلری من را پسند نکنند.

دیدگاه‌ها