کد خبر : 1709988 | 04 مهر 1399 ساعت 08:49 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

رضوانی: کرونا مشکل بزرگی برای ورزش‌های آبی به وجود آورده است

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: با شیوع کرونا یک مشکل بسیار بزرگ برای رشته‌های آبی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا به وجود آمده است.

رضوانی: کرونا مشکل بزرگی برای ورزش‌های آبی به وجود آورده است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محسن رضوانی در خصوص بازگشایی استخرهای سرپوشیده اظهار کرد: هنوز که استخرهای سرپوشیده مجوز بازگشایی ندارند. نمی‌توان پیش بینی هم کرد که چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد. در بحث استخرها و کرونا کاری که از دست ما بر می‌آمد را انجام دادیم. ما یک آیین نامه آماده کرده‌ایم و در جلسه‌ای که برگزار شد به وزارت ورزش و فدراسیون پ‍‍‍‌‍‍زشکی ارائه کردیم تا به تایید ستاد کرونا برسد. هنوز مجوز به ما داده نشده است. حتی ما روز گذشته از ورزشکاران نیز تست گرفتیم تا اگر مجوز داده شد بتوانیم سریعتر کار را آغاز کنیم.

 

وی در ادامه در خصوص شرایط ملی‌پوشان این رشته گفت: ملی‌پوشان در حال حاضر انفرادی در استخر روباز تمرین می‌کنند اما مشکل دیگری که سر راه داریم این است که هنوز نمی‌دانیم چه زمانی مسابقه خواهیم داشت. این موضوع در شنا قابل حل تر است چون فدراسیون جهانی در حال ارائه برنامه مسابقات در ماه دی و بهمن برای رشته شنا است اما در واترپلو ما هیچ مسابقه هدفی نداریم. با همه این شرایط باز باید در هفته آینده برنامه ریزی کنیم و اگر به امید خدا انتخاب دبیر هم در هفته آینده نهایی شد در خصوص آغاز تمرینات واترپلو نتیجه‌گیری کنیم.

 

رییس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که دبیر فدراسیون چه زمانی مشخص می‌شود گفت: مشخص نیست. باید گزینه‌های پیشنهادی بررسی شنود و با وزارت ورزش نیز هماهنگ شویم. امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد. فعلا کارها پیش می‌رود و مشکلی نیست. در حال حاضر از نظر کاری به دلیل تعطیلی استخرها همانند قبل شلوغ نیستیم و امیدواریم زودتر بحث دبیر نهایی شود.

 

رضوانی در ادامه گفت: برخی کشورها مثل انگلستان مجددا به سبب موج دوم کرونا استخرها را تعطیل کرده است. استخرهای روباز را برای تمرین فعال داشتند و مثلا ۸ ورزشکار در استخر تمرین می‌کردند. در حال حاضر یک موضوع بسیار مهمی که وجود دارد  و باید همه به آن توجه کنند بحث تحریم‌های اقتصادی است. برای بازگشایی یک استخر حداقل باید ماهی ۱۵۰ میلیون هزینه کرد اما آیا با شیوع کرونا کسی از استخر استفاده خواهد کرد؟ این موضوعات همه دست به دست هم داده است تا مشکلات برای ما پررنگ تر باشد.

 

رییس فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو اظهار کرد: در حال حاضر تیم ملی شنا در استخر آزادی تمرین می‌کند. می‌خواهیم با گرفتن مجوز تیم ملی واترپلو نیز تمریناتش را از هفته دیگر آغاز کند. این یک شروعی خواهد بود تا بتوانیم استخر ۹ دی را نیز راه‌اندازی کنیم تا کم کم کارها روی روال برگردد.

 

وی گفت: در رشته‌های آبی نمی‌توان اردوها را قطع کرد و باید تمرینات زنجیره وار ادامه داشته باشد. در زمان استراحت آب در اختیار ورزشکاران نیست پس دوباره بدن به حالت اولیه برمی‌گردد. ما زمانی می‌توانیم کار را جلو ببریم که ورزشکاران ۲ ماه تمرین بدون وقفه داشته باشند و بعد ۵ تا ۱۰ روز استراحت کنند. سایر رشته‌ها در زمان استراحت می‌توانند تمرین انفرادی داشته باشند اما در رشته‌های آبی زمانی تمرینات قطع شود به دلیل نبودن استخر داستان متفاوت است. خلاصه با شیوع کرونا یک مشکل بسیار بزرگی برای رشته‌های آبی نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا به وجود آمده است.  

 

رضوانی در پایان گفت: تنها کشورهایی که عادی جلو رفته‌اند مجارستان و صربستان هستند. البته شنیدم هفته گذشته آمار کرونا در این کشورها هم بالا رفته که احتمال بسته شدن فعالیت‍‌های ورزشی هم وجود دارد اما آن‌ها بدون توجه به کرونا و شیوع آن همچنان تمرین می‌کنند و لیگشان هم ادامه دارد. نمی دانیم چطور می توان از این مشکل عبور کرد ولی امیدواریم این بیماری زودتر در دنیا از بین برود.

دیدگاه‌ها