کد خبر : 1710016 | 04 مهر 1399 ساعت 12:26 | 47.8K بازدید | 6 دیدگاه

صعود پرسپولیس با هنرنمایی بال‌های کناری!

بازیهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا داستان عجیبی برای پرسپولیس داشت.

صعود پرسپولیس با هنرنمایی بال‌های کناری!

به گزارش ورزش سه، یک شروع ضعیف و ناامید کننده در دو بازی اول که قبل از شیوع کرونا برگزار شد و یک استارت متفاوت و پایان  بینظیر بعداز  برگزاری مجدد بازیها با قوانین جدیدی که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا وضع شد؛ اما شاید شاهکار شاگردان گل محمدی بازی آخر با الشارجه امارات بود. دیداری که برای پرسپولیس حکم مرگ و زندگی داشت و فقط پیروزی در این دیدار آنها را در این مسابقات نگه میداشت.

 

بازگشت سعید آقایی به ترکیب تیم، کاملا سمت چپ پرسپولیس را فعال و رونده کرد و جا افتادن پهلوان در ترکیب و هماهنگیِ بیشتر او با آقایی و نورالهی و امیری، کاملا مشهود بود. در آنسوی زمین هم نعمتی به عنوان یک دفاع راست به خود باوری رسیده و با نفودها و حرکات سریع و گاها تکنیکی خود، خیال سرخ ها را راحت کرده است.

 

زوج سازی او با بشار رسن،سمت راست پرسپولیس را هم فعال تر از بازی های گذشته کرده بود. در واقع حرکات سریع مدافعان کناریِ پرسپولیس و زوح سازی آنها با هافبکها و وینگرها، کاملا مدافعان الشارجه را سردرگم کرده بود.

 

 

1530424

 

 

از ۴ گل پرسپولیس، ۳ گل حاصل نفوذ مدافعان کناری و حرکات ترکیبی و درنهایت سانتر به روی دروازه بود و یگ گل هم(گل دوم بازی) روی ارسال از نقطه کرنر به ثمر رسید. گلهای اول و چهارم از سمت چپ و حاصلِ حرکات ترکیبی و خوبِ آقایی و پهلوان و کمک نورالهی به دست آمد.

 

گل سوم هم رویِ نفوذ و استارت سریع نعمتی در سمت راست و درنهایت با جایگیری خوب پهلوان و سانتر او برای امیری به ثمر رسید. امروزه در فوتبال روز دنیا مدافعان کناری و رونده نقش تعیین کننده ای دارند و میتوانند سرنوشت یک بازی را تغییر دهند.

 

بخصوص در تقابل با تیمهای عربی که مدافعانِ به نسبت کُند و ساکنی دارند، بازیکنان سریع و تکنیکی در کناره ها عصای دست مربیانِ تیمهای ایرانی هستند. امتیازی که پرسپولیس در بازی با الدحیل بواسطه مصدومیت آقایی و بازیِ ساکن و محافظه کارانه ی نعمتی از آن بی بهره بود و منجر به عدم نتیجه گیریِ این تیم شد. حالا باید دید یحیی گل محمدی و پرسپولیس برای تقابل با ژاوی و السد چه برنامه ای دارند.

 

نکته جالب توجه در این دیدار همین تقابل مدافعان کناری با وینگرها و بالهای تیم رقیب است. در واقع یکی از نقاط قوت تیم السد همین حرکت از کناره ها توسط اکرم عفیف و حسن الهایدوس است که تقابل آنها با مدافعان کناریِ پرسپولیس میتواند جذابیت بازی را دوچندان کند‌.

 

مقداد معماریان

دیدگاه‌ها