کد خبر : 1710024 | 04 مهر 1399 ساعت 13:00 | 46.1K بازدید | 2 دیدگاه

یک تقابل سریع و جذاب در انتظار استقلال و پاختاکور

وب سایت رسمی کنفدراسوین فوتبال آسیا از دیدار استقلال و پاختاکور به عنوان یک تقابل سریع، جذاب و هیجانی یاد کرده است.

یک تقابل سریع و جذاب در انتظار استقلال و پاختاکور

به گزارش "ورزش سه"، با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند که در یکی از دیدارهای این مرحله، استقلال و پاختاکور فردا شنبه در ورزشگاه الجنوب دوحه به مصاف هم خواهند رفت.


وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مقاله ای، به بررسی شرایط دو تیم پرداخته و جدال نمایندگان ایران و ازبکستان را به یک دیدار سخت و هیجانی تشبیه کرده است. در این مقاله آمده است:


«بازی استقلال و پاختاکور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک تقابل سریع، جذاب و هیجانی خواهد بود.


تیم پاختاکور قهرمان ازبکستان روز شنبه در دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در ورزشگاه الجنوب به مصاف تیم استقلال ایران می رود.


پاختاکور با 10 امتیاز از گروه B این رقابت ها به دور بعد صعود کرد. این تیم برای نخستین بار از سال 2010 توانست راهی مرحله حذفی شود. حذف الهلال از این رقابت ها، به معنی این بود که پاختاکور پیش از دیدار مقابل شهرخودرو، توانسته است به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شود.

 

 

1530431

 


با وجود اینکه پاختاکور در سه سال گذشته دو بار نتوانست به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، اما این تیم با 14 بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا، رکورد بیشترین حضور در این تورنمنت را در میان باشگاه های ازبکستانی به خود اختصاص داده است. در واقع فقط الهلال، العین و السد در میان تیم های غرب آسیا بیشتر از این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده اند.


استقلال، غول ایرانی، پس از کسب رتبه دوم در گروه A، برای سومین بار در چهار سال گذشته به مرحله حذفی راه یافت. این تیم تحت هدایت مجید نامجومطلق برای صعود به این مرحله، مجبور به پیروزی در برابر الاهلی عربستان بود که با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست داد و توانست به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به الشرطه، راهی مرحله بعد شود.


بهترین لحظات استقلال در فوتبال قاره، خیلی قبل از آغاز لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم ایرانی در سالهای 1970 و 1990-91 قهرمان مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا شده است و در سالهای 1991 و 1998-99 دو بار نائب قهرمان شده است، اما از فصل 2002-2003 و تغییر نام این رقابت ها، استقلال در 11 دوره حضور در این رقابت ها، تنها یکبار توانسته است راهی مرحله نیمه نهایی شود.

 

 

1530432

 


روز شنبه و در ورزشگاه الجنوب شاهد سومین رویارویی این دو تیم در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود. دو بازی قبلی آنها در گروه B لیگ قهرمانان در فصل 2011 برگزار شد که هر دو تیم صاحب یک پیروزی شدند. استقلال در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر 2 برنده بازی شد و پاختاکور در تاشکند با حساب 2-1 برنده شد و نتیجه دیدار رفت را پاسخ داد که ایگور کریمتس کاپیتان فعلی باشگاه، زننده یکی از گل های تیمش بود.


در آن دوره از رقابت ها، هر دو تیم در مرحله گروهی حذف شدند و بلیط های صعود به دور بعدی، به تیم السد و النصر رسید. از آن زمان استقلال یکبار و در سال 2013 به نیمه نهایی رسید که مقابل اف سی سئول شکست خورد، در حالی که پاختاکور از سال 2010 تاکنون نتوانسته بود از مرحله گروهی صعود کند. هر دو تیم در آخرین حضور خود در سال 2019 در مرحله گروهی حذف شدند.»


در خلال این مقاله، وب سایت AFC اقدام به مقایسه آماری دو تیم کرده است که آنها را مشاهده می

دیدگاه‌ها