کد خبر : 1710094 | 04 مهر 1399 ساعت 18:32 | 30.5K بازدید | 7 دیدگاه

این بار نامجو تصمیم می گیرد؛ 4-4-2 یا 4-3-3

سرمربی استقلال در دیدار فردا مقابل پاختاکور ممکن است به خاطر شرایط بازی و کمبود نفرات در فاز تهاجمی دست از سیستم موردعلاقه‌اش بردارد.

این بار نامجو تصمیم می گیرد؛ 4-4-2 یا 4-3-3

به گزارش "ورزش سه"، برای پی بردن به آنچه به در ذهن مرد اول این روزهای استقلال می‌گذرد شاید بهترین راه ممکن بازگشت به گذشته باشد.


جایی که مجید نامجو مطلق در نشست خبری پس از پایان دیدار مقابل تراکتور در لیگ برتر و کسب یک تساوی مقال این تیم، صحبت‌های زیادی را درخصوص یافتن تاکتیک یا بهتر بگوییم آرایش موردنظر و به کار بستن آن دربازی‌های آینده مطرح کرد.


نامجومطلق  آن شب در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «بازی به دو بخش تقسیم می‌شد. در نیمه اول بازیکنان ازنظر بدنی دچار مشکل بودند چون 5 روز تمرین نداشتیم. البته در این نیمه هر دو تیم خوب کار نکردند. بعد از بازی با فولاد سیستم استقلال را از 3-5- 2 تغییر دادیم و سیستم موردعلاقه خود 3-3-4 را پیاده کردیم.»

 

1530517


او در ادامه افزود: «در نیمه دوم دیدید که با تغییر سیستم خوب کارکردیم، قرار بود دو هفته پیش با سیستم 3-3-4 بازی کنیم و حتی بعد از بازی با فولاد هم قرار بود تیم با این شیوه وارد زمین شویم اما نمی‌شد در ابتدای بازی امروز با تغییر سیستم ریسک کنیم و به میدان برویم.»


 نامجو راست می‌گفت؛ چراکه استقلال در دیدار مقابل تراکتور دو نمایش کاملاً متفاوت را در نیمه اول و دوم ارائه داده بود و به نظر می‌رسید آن‌ها قصد دارند که ادامه لیگ را با سه مهاجم بسیار آماده و سرحال خودشان که هرکدام خصوصیات ویژه و منحصربه‌فردی را دارند دنبال کنند. این در حالی است که استقلال بازهم در هفته‌های آتی هرگز با آرایش 4-3-3 از ابتدا به میدان نرفت، جز دو مواقعی که در کارش در نیمه دوم گره می‌خورد که اتفاقاً هر بار با ورود ارسلان مطهری استقلال می‌توانست روند بازی را به سود خودش تغییر دهد و به هدفش دست پیدا کند.


می‌توان از مطالب فوق این را حدس زد که نامجو مطلق علی‌رغم اینکه اعتقاد ویژه‌ای به این سیستم داشت شاید به این دلیل که حرف آخر را باید مجیدی به‌عنوان سرمربی می‌زد، استقلال هرگز با این شیوه پا به میدان نگذاشت اما حالا دیگر داستان فرق کرده و او این بار خودش در رأس کادر فنی استقلال قرارداد. با توجه به در نظر گرفتن این مسئله مهم که حالا با پیروزی قاطع مقابل الاهلی و صعود از گروه، او از اعتمادبه‌نفس بیشتری هم نسبت به قبل برخوردار است، خصوصیتی که شرط لازم برای موفقیت هر مربی در هدایت هر تیمی است.

 

1530051


با در نظر گرفتن تمام شرایط بازی فردا باید گفت اینکه نامجو مطلق آیا در بازی مقابل پاختاکور هم با سه مهاجم به میدان خواهد رفت، به دو دلیل بارز ممکن است امری بعید به نظر برسد. دلیل اول اینکه استقلال برخلاف بازی مقابل الاهلی از همان ابتدای بازی محکوم به پیروزی نیست و دلیل دوم هم کمبود نفرات بر روی نیمکت، خصوصاً از حیث داشتن نیروهای تهاجمی است که حالا با عدم صدور مجوز بازی به داریوش شجاعیان و ترک عجیب اردوی علی دشتی در وسط تورنمنت که پرداختن به هر دوی آن جای بحث فراوانی دارد، این کمبود بیشتر به نظر می‌رسد.


 این دو دلیل ممکن است کادر فنی استقلال و در رأس آن نامجو مطلق را بر آن دارد که با همان آرایش دیدار برابر الشرطه عراق به میدان برود.


در کمال تعجب باید بگوییم که با نگاهی به لیست آسیایی استقلال در فصل 2019-2020 استقلال اگر با سه مهاجم به میدان برود تنها نفراتی که در فاز هجومی مس توانند عصای دست نامجو در نیمه دوم باشند، تنها محمد بلبلی و زکریا مرادی اهستند که علی‌رغم انگیزه بسیار بالایشان در این دو بازی گذشته حتی یک دقیقه بازی به آن‌ها نرسیده است و درواقع انتظار زیادی است که اگر بخواهیم از این دو بازیکن در اولین دقایق حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا روند بازی را برای استقلال تغییر دهند.

 

1530518


به‌هرحال نامجو مطلق در دیدار فردا مقابل پاختاکور در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شاید مجبور باشد که بازهم علی‌رغم میل باطنی‌اش برای استفاده از آرایش 4-3-3 و یا همان استفاده از سه مهاجم بسیار خوبش، دست از این شیوه بردارد تا در این جدال حساس که احتمال کشیده شدن به اوقات اضافی را هم دارد دستش روی نیمکت خالی نشود.
باید دید هافبک خوش‌تکنیک سال‌های گذشته استقلال که با فوتبال زیبایش دل هواداران این تیم را می‌برد، این بار برای دلبری و اثبات شایستگی‌هایش چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. تصمیمی که بی‌گمان می‌تواند نقش مهمی را در سرنوشت او به‌عنوان یک مربی بسیار تأثیرگذار ایفا کند.

دیدگاه‌ها