کد خبر : 1710134 | 05 مهر 1399 ساعت 08:52 | 34.8K بازدید | 3 دیدگاه

پدیده ACL؛ قربانی تله‌ها و نقشه‌های تاکتیکی یحیی

پرسپولیس برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حریف اماراتی خود را قربانی جاه طلبی های خودش کرد.

پدیده ACL؛ قربانی تله‌ها و نقشه‌های تاکتیکی یحیی 

به گزارش "ورزش سه "، پرسپولیس  ایران در روز آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  و در گروه سوم آن به مصاف الشارجه امارات رفت و برای رسیدن به مرحله حذفی و صعود از این گروه حریف خود را با چهار گل در هم کوبید تا نشان دهد برای این دوره لیگ قهرمانان آسیا نقشه های زیادی کشیده است.


الشارجه که در دو رفت این رقابت ها تنها یک امتیازبرابر پرسپولیس در خانه کسب کرده بود و با دو شکست برابر التعاون و الدحیل و کسب یک امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار داشت ، دور برگشت را با آتش بازی شروع کرده و با دو نتیجه خیره کننده برابر نمایندگان قطر و عربستان  و زدن 10گل به این دو تیم به رده دوم جدول رده بندی رسیده بود.اما شاگردان عبدالعزیز العنبری نود دقیقه در دام های یحیی و پسرانش گیرافتادند.
تیم یحیی که در فاز دفاعی یکی از خوب های این تورنمنت است و کمتر موقعیت گل زنی به رقبا می دهد ، برای رسیدن به پیروزی در پنج دقیقه اول بازی توپ و فضا را از تیم اماراتی گرفت و با فشار بالای بازیکنانش در هجده قدم خیلی زود و در دقیقه دوم بازی روی حرکت انفرادی احسان پهلوان و ضربه سر شجاع خلیل زاده به گل اول بازی رسید.

 

1530299


یحیی که از سیامک نعمتی در پست دفاع راست استفاده می کند ، برای رسیدن به پیروزی و شکست الشارجه از بشار رسن در طول نود دقیقه خواسته بود  با اضافه شدن به سمت راست زمین وزن تکنیکی پرسپولیس را در این منطقه بازی  بالا ببرد . پرسپولیس با جابجایی های مداوم  وحید  امیری به  جناح راست  و ایجاد مثلث بازیساز، شوتزن و رونده نعمتی ، بشار رسن و امیری، در همان نیمه اول به دو گل دیگر دست یافت تا خیال هواداران و خودش را راحت کند.


همچنین یحیی که توان دفاعی تیمش  را از همه بیشتر می شناسد در این بازی در دقایقی از بازی پرس کرد و فشار آورد و گل زد و در دقایقی دیگر عقب نشست تا با داشتن فضا توپ را به جناح چپ الشارجه انتقال دهد و با حرکات تکنیکی و پاس های کوتاه زمان بازی را مدیریت کند و الشارجه را خسته و خسته تر ،و چه قدر خوب این کار را به طور مداوم و در طول بازی تکرار کرد.


این یکی از زیباترین بردهای پرسپولیس در ماه های اخیر بود ، نبردی که در آن نیمکت و کادر مربیگری این تیم و همه بازیکنان از دقیقه اول بازی می دانستند چه باید بکنند. جالب اینکه ژاوی هرناندس سرمربی السد که با هوش بالا این بازی را برای آنالیز مستقیم از نزدیک می دید و پیش بینی می کرد رقیب ارتش سرخ در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود ، حالا باید فکری برای نیمکت هوشمند قرمزها کند .
 محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها