کد خبر : 1710174 | 05 مهر 1399 ساعت 11:24 | 25.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به هفته سوم لالیگا؛ استارت بارسا و اتلتیکو

در آستانه هفته سوم فصل جدید لالیگا نگاهی می اندازیم به مسابقاتی که این هفته در لیگ اسپانیا برگزار خواهد شد.

نگاهی به هفته سوم لالیگا؛ استارت بارسا و اتلتیکو

به گزارش "ورزش سه"، گرانادا و رئال بتیس صدرنشینان زودهنگام فصل جدید لالیگا، تنها تیمهایی که از دو مسابقه اول خود حداکثر امتیاز لازم را کسب کرده اند، این هفته برای حفظ این روند تلاش خواهند کرد. بارسلونا، اتلتیکو مادرید، سویا و الچه هم اولین بازی خود در فصل جدید را انجام می دهند. تفاوت در برنامه برگزاری مسابقات برای تیمهای مختلف باعث شده جدول لالیگا در حال حاضر شمایی متفاوت از همیشه داشته باشد ولی از این هفته کم کم رقابتهای لالیگا شکل خواهد گرفت و ظرف 10 روز آینده همه تیمها سه بازی انجام خواهند داد.

 

مهمترین بازی شنبه دیدار رئال بتیس و رئال مادرید است که مانوئل پیگرینی سرمربی بتیس را مقابل تیم سابقش رئال مادرید قرار می‌دهد. شاگردان زیدان دفاع از عنوان قهرمانی را با تساوی بدون گل در خانه رئال سوسیداد آغاز کردند. رئال در سه بازی آخر لالیگایی خود مقابل بتیس تنها موفق به کسب یک امتیاز شده است.

 

1530638

 

اما اتلتیکو مادرید شنبه در واندا متروپولیتانو اولین بازی خود در این فصل را انجام خواهد داد. روخی بلانکو به مصاف گرانادا می رود. آخرین باری که گرانادا موفق شده اتلتیکو را شکست دهد به سال 1959 برمی گردد ولی این تیم اندلسی از آن زمان تا امروز پیشرفت قابل توجهی داشته.

 

1530639

 

اما در همین روز رونالد کومان هم اولین بازی فصل خود به عنوان مربی بارسلونا را آغاز می‌کند. کومان در دوران بازی برای بارسا در دهه 90 چهار بار با این تیم قهرمان لالیگا شده است. بارسا در نوکمپ میزبان ویارئال است که با سرمربی جدیدش اونای امری از دو بازی اول صاحب چهار امتیاز شده و جرارد مورنو مهاجم اسپانیایی و ملی پوش این تیم روزهای بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد.

 

1530642

 

بازی آیبار و اتلتیک بیلبائو یک دربی باسکی است که بین دو تیمی برگزار می‌شود که در شروع فصل جدید پیروزی‌ای بدست نیاورده اند. بین دو تیم پیوندهای قوی ای وجود دارد و برای مثال مربیان دو تیم لوئیس مندیلیبار و گایزکا گاریتانو سابقه بازی و مربی گری در هر دو تیم را دارند.

 

1530641

 

دیگر بازی روز شنبه بازی آلاوس با ختافه است. پابلو ماچین سرمربی جدید آلاوس باید هر چه سریعتر ایده های خود را به بازیکنانش منتقل کند. ختافه هم مثل آلاوس اولین بازی اش در فصل جدید را با پیروزی پشت سر گذاشته و هفته گذشته موفق شده اوساسونا را 1-0 شکست دهد.

 

1530644

 

والنسیا و اوئسکا در تاریخ لالیگا تنها دو بار با هم بازی کرده اند. دومین بازی تاریخ دو تیم در ماه مه 2019 با پیروزی 6-2 والنسیا به پایان رسیده. اوئسکا که از این فصل به لالیگا صعود کرده حالا به دنبال انتقام گرفتن شکست سنگینی است که در آن زمان در مقابل والنسیا تجربه کرده.

 

1530640

 

الچه هم شنبه بیست و دومین فصل حضورش در لالیگا را آغاز می‌کند. اولین حریف این تیم که با مربی جدیدش خورخه آلمیرون کار خود را آغاز می‌کند رئال سوسیداد است که از سال 2009 در خانه الچه به پیروزی نرسیده.

 

1530645

 

روز یکشنبه با دیدار اوساسونا و لوانته به میزبانی اوساسونا آغاز می‌شود. در این بازی احتمالاً شاهد گلهای متعدد خواهیم بود چرا که لوانته در سه بازی خارج از خانه آخر خود در لالیگا در هر بازی دست کم دو گل دریافت کرده و اوساسونا در سالهای اخیر در مقابل لوانته دو بار چهارگله شده است.

 

دیدار رئال وایادولید و سلتا در روز یکشنبه احتمالاً نزدیک‌تر از بازی قبلی خواهد بود و گلهای کمتری خواهد داشت. چرا که هر دو بازی دو تیم در فصل گذشته با تساوی بدون گل به پایان رسیده هر چند دو تیم یک فصل قبل سابقه تساوی 3-3 را هم داشته اند.

 

1530643

 

تک بازی روز دوشنبه هم یک دربی اندلسی بین کادیز و سویا است. این دو تیم همسایه بعد از 14 سال برای اولین بار در لالیگا به مصاف هم می روند. این بازی به خصوص برای مونچی مدیر ورزشی سویا حائز اهمیت است چرا که او متولد کادیز است. این بازی برای آلوارو نگردو مهاجم اصلی کادیز هم حساس خواهد بود چرا که او در سالهای گذشته چهار فصل را در سویا بازی کرده.

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها