کد خبر : 1710198 | 05 مهر 1399 ساعت 13:02 | 53.3K بازدید | 3 دیدگاه

پنج انگشت فشرده؛ یعنی حال استقلال خوب است!

هر زمانی که تصاویر تلویزیونی تصویر شیخ دیاباته با پنجه های فشرده را نشان دادند، یعنی حال استقلال خوب بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، امروز و از ساعت 21:15 یک دیدار حساس در ورزشگاه الجنوب دوحه قطر برگزار خواهد شد که در این مسابقه، استقلال به مصاف پاختاکور ازبکستان خواهد رفت.


شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال که در نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران توانست عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم را از آن خود کند و اکنون امید اصلی آبی پوشان برای گلزنی در دیدار مقابل پاختاکور ازبکستان است.


مهاجم بلند قامت استقلال که بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد، با این وجود توانست 15 گل در لیگ برتر و 4 گل در لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش به ثمر برساند و اکنون به دنبال زدن بیستمین گل فصلش برای استقلال است.
نکته جالب در مورد گلزنی های دیاباته این است که بجز یک مورد، هر زمان که او برای تیمش گلزنی کرده، استقلال بازی را نباخته است و استقلال در 74 درصد از دیدارهایی که شیخ برای این تیم موفق به گلزنی شده است، آبی پوشان بازی را پیروز شده اند.

 


بطور کلی دیاباته در 15 دیدار موفق شده است برای استقلال 19 بار گلزنی کند که استقلال 11 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته، 3 دیدار را با تساوی به اتمام رسانده و تنها در دیدار برگشت مقابل ماشین سازی با وجود گلزنی دیاباته، مغلوب شده است. همان دیداری که استقلال به دلیل جدایی استراماچونی از این تیم، دچار حاشیه های فراوانی شده بود.

 

1530679

 


در دیدار امشب مقابل پاختاکور، هواداران استقلال امید زیادی به درخشش مجدد شیخ دیاباته در کنار زوج همیشگی او یعنی مهدی قایدی دارند. دو بازیکنی که در دیدار مقابل الاهلی عربستان بازهم خطرناک و ویرانگر ظاهر شدند و توانستند با یک نتیجه فوق العاده از سد حریف قدرتمند خود عبور کنند تا شاگردان نامجومطلق راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.


در فاصله چند ساعت تا این دیدار حساس، هواداران استقلال منتظر هستند تا پنجه های شیخ دیاباته یکبار دیگر در ورزشگاه الجنوب فشرده شود و آبی پوشان با عبور از سد این تیم قدرتمند، راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. این دیدار امشب و از ساعت 21:15 به قضاوت احمد الکاف عمانی برگزار خواهد شد.


عکس: سعید زارعیان

دیدگاه‌ها