کد خبر : 1710204 | 05 مهر 1399 ساعت 13:16 | 143.1K بازدید | 16 دیدگاه

برنده از دل این نبرد بیرون می‌آید؛

پرسپولیس مقابل بارسلونای آسیا! (عکس)

ژاوی هرناندز به مانند دوران حضور خود در بارسلونا، بیش از هر منطقه‌ای در زمین به قدرت خط میانی السد توجه داشته است.

پرسپولیس مقابل بارسلونای آسیا! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هنوز خیلی از دورانی که ژاوی در کنار اینیستا و بوسکتس ترکیبی تاریخی و تکرارنشدنی را در نوکمپ تشکیل داده بودند، سپری نشده است. شماره 6 آبی و اناری‌پوشان کاتالان بیش از اینکه حرف و حدیثی درباره خداحافظی اجباری او پیش بیاید، در سال 2015 بارسلونا را ترک کرد و بازی در تیم السد را شروع کرد.
او تا همین سال گذشته و در دیدار برابر پرسپولیس در ترکیب بازی می کرد و حالا این برای اولین بار است که در قامت مربیگری باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد؛ تیمی که طی سال های اخیر خاطرات زیادی را به ذهن او متبادر می‌کند ولی حالا باید در کسوت سرمربی مقابل نماینده ایران قرار بگیرد.


ژاوی حالا برای این رویارویی که دیگر مانند گذشته صورت رفت و برگشتی نخواهد بود، نفرات کلیدی زیادی را در اختیار دارد ولی نقطه قوت سفیدپوشان قطری خط میانی این تیم است که بازیکنان تاثیرگذاری در آن دیده می‌شوند و هر کدامشان می‌توانند نتیجه یک بازی را تحت تاثیر توانایی های خودشان قرار بدهند.

 

سانتی کاسورلا
کاسورلا بی شک مهم ترین و خطرناکت‌ترین بازیکن السد در مصاف روز آینده برابر پرسپولیس خواهد بود. بازیکنی که یکی از استعدادهای فوتبال اروپا بود ولی به دلیل مصدومیت نتوانست آنطور که باید خودش را به عنوان یکی از بهترین استعدادهای اروپا طی دهه گذشته مطرح کند. کاسورلا برای جا افتادن در ترکیب تیم فوتبال السد زمان زیادی لازم نداشت و با اولین شوت برای ژاوی و السد گلزنی کرد. البته این قدرت تطبیق پذیری برای بازیکنی در قواره او چیز خیلی عجیبی نیست. کاسورلا هم بازیکنی تکنیکی به شمار می‌رود، هم شوت‌زن و هم پاسوری قدرتمند به شمار می‌رود؛ قامت کوتاه او شتاب بالایی در دویدن های او ایجاد می‌کند. پس حتی می‌توان این بازیکن را خطرناک‌تر از دوران حضور ژاوی در ترکیب السد به شمار آورد؛ حداقل در امور تهاجمی و نه نظمی که به کار تاکتیکی تیم وارد می کند.

 

1530622

 

گوش‌های مهارناشدنی؛ کابوس سپاهان
حسین الهیدوس و اکرم عفیف به ترتیب وینگر راست و چپ السد به شمار می‌روند. احتمالا کادر قبلی سپاهان با امیرقلعه نویی بیشتر از هر کادری با خصوصیات این دو بازیکن آشنایی دارد؛ دو بازیکنی که عامل اصلی شکست 3 بر صفر طلایی پوشان اصفهانی در دیدار رفت برابر السد بودند و با فرارهای گاه و بیگاه خودشان و پاس‌هایی که برای بونجاح مهاجم هدف تیم ارسال می‌کردند، زمینه ساز گل های نماینده قطر شدند. عفیف مقابل سپاهان زننده گل اول بازی روی پاس بونجاح بود و گل سوم را با تبحری مثال زدنی برای الهیدوس فراهم کرد تا او پس از به ثمر رساندن گل دوم روی پاس بونجاح، گل سوم را روی پاس اکرم عفیف به ثمر رسانده باشد.  

 

1530693

 

 

نام‌تائه‌هی یا تاباتا
یکی از میان این دو بازیکن در ترکیب 1-4-1-4 مورد نظر ژاوی هرناندز زوج کاسورلا خواهد بود تا در کنار این بازیکن اسپانیایی و الهیدوس و اکرم عفیف حملات سفیدپوشان را طراحی کنند. دو بازیکنی که قدرت حفظ و حمل توپ بالایی دارند و می‌توانند شب سختی را برای هافبک های پرسپولیس رقم بزنند. البته که شانس ستاره کره‌ای بسیار بیشتر از تاباتا است و به احتمال فراوان او در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت؛ چرا که در مصاف السد و سپاهان هم ژاوی به او مانند دیگر ستاره های خط میانی اش استراحت داد تا آنها را آماده دور بعدی مسابقات کند.

 

1530691

 

از گابی تا گیلرمه
گابی و ژاوی دو هافبک السد در دورانی بود که ستاره اسپانیایی هنوز قصد ورود به دنیای مربیگری را نداشت. با ورود او دوران حضور گابی در السد به پایان رسید و حالا این گیلرمه بازیکن برزیلی و سابق اودینزه ایتالیا است که پست سرنوشت ساز هافبک دفاعی را در دست دارد و وظیفه مهمی را مقابل مهاجمین پرسپولیس و هافبک های هجومی این تیم عهده دار است. گیلرمه بازیکنی 29 ساله است که پس از دو سال حضور در فوتبال یونان و باشگاه المپیاکوس، به تازگی قرارداد خود را با باشگاه قطری امضا کرده و توانسته یکی از سهمیه های خارجی السد را به خودش اختصاص دهد.

 

1530692

گیلرمه هافبک 29 ساله و برزیلی تیم فوتبال السد در سال 2020 و از تیم المپیاکوس به قطر آمده است.

 

جنگ هافبک‌ها در جدول یحیی و ژاوی
البته این تنها بخشی از بازیکنان در دسترس ژاوی برای چینش 5 هافبک میانی تیم خود است و بازیکنان دیگری نیز در دسترس او قرار دارند که البته ما به سرشناس ترین و تاثیرگذارترین بازیکنان آنها در خط میانی که به احتمال فراوان در ترکیب اصلی تیم حضور خواهند داشت، اشاره کردیم.

 

1530690

از میان بازیکنان حاضر در این تصویر که دیدار رفت را برابر سپاهان برگزار کردند، مدافع کره ای السدی ها به فهرست آسیایی تیم نرسیده و گابی هم از جمع شاگردان ژاوی جدا شده است.

 


نوراللهی و دوستان مقابل کاسورلا و رفقا
با تمام این ها اما باید منتظر جدال روز آینده دو تیم السد و پرسپولیس که قدرت‌های بلامنازع فوتبال آسیا طی سال های اخیر بوده اند، باشیم و ببینیم کدامیک از هافبک‌های دو تیم عملکرد بهتری ارائه خواهند کرد. نبردی که برنده آن می‌تواند تیم پیروز میدان را مشخص کند. یحیی گل محمدی طی بازی با الشارجه، از میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان و بشار رسن به عنوان چهار بازیکن خط میانی خود استفاده کرده است. حضور دو هافبک تدافعی برای مقابله با 4 هافبک نفوذی تیم فوتبال السد که عفیف، کارسورلا، نام‌تائه‌هی و الهیدوس خواهند بود، می‌تواند برتری خوبی برای سرخپوشان در صورت اضافه شدن دو هافبک و دو مهاجم دیگر تیم ایجاد کند، ولی اگر این 4 بازیکن خودشان را به موقع به هافبک های السد نرسانند، روز سختی در انتظار مدافعین و گلر پرسپولیس خواهد بود. در سوی دیگر هم حضور گیلرمو به عنوان تنها هافبک تدافعی سفیدپوشان قطری با توجه به عملکرد نه چندان خوبی که خط دفاعی این تیم دارد، می‌تواند پاشنه آشیل تیم ژاوی باشد.

دیدگاه‌ها