کد خبر : 1710217 | 05 مهر 1399 ساعت 13:59 | 23.6K بازدید | 3 دیدگاه

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خبر داد

مسببن قرارداد مارک ویلموتس ممنوع المعامله شده اند!

مهدی فروردین، سرمربی سابق تیم قشقایی شیراز که به خانه ملت راه یافته و رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی شده در خصوص برگزاری انتخاب فدراسیون فوتبال توضیحات جدیدی را ارایه داده است.

مسببن قرارداد مارک ویلموتس ممنوع المعامله شده اند!

به گزارش "ورزش سه"، او در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص نامشخص بودن وضعیت اساسنامه اصلاحی فدراسیون فوتبال و هم چنین برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت:« ابتدا خود فدراسیون فوتبال است که باید در این خصوص کسب اطلاع کند اما با این وضعیتی که دوستان به وجود آورده‌اند، بعید می‌دانم چنین مکاتبه‌ای داشته باشند. احساس می‌کنم خود فدراسیون مشغول زمان خریدن است. از کمیته ملی المپیک و صالحی امیری تقاضا داریم با فیفا مکاتبه کرده و درباره تأخیری که در تأیید اساسنامه به وجود آمده سؤال کنند. باید هر چه سریع‌تر تکلیف اساسنامه مشخص شود و پس از آن هم مجمع را برگزار کنیم تا رئیس و اعضای هیأت رئیسه هر چه سریع‌تر انتخاب و معرفی شوند. بیش از این نگه داشتن اساسنامه توهین به جامعه فوتبال است. اگر فدراسیون اقدامی انجام ندهد، تنها نهادی که می‌تواند در این قضیه ورود کند کمیته ملی المپیک است. به تازگی نشستی با مسئولین کمیته داشتیم و درباره مسائل کلان ورزش کشور صحبت کردیم. حتماً جلسه‌ای را درباره بحث اساسنامه ترتیب می‌دهیم. البته در همان جلسه قبلی هم صحبت‌هایی انجام شد که دوستان اعلام کردند مشغول بررسی هستند و به زودی اساسنامه به دستشان می‌رسد.  قطعاً در دو هفته پیش رو جلسه‌ای با صالحی امیری درباره اساسنامه برگزار می‌کنیم زیرا بعید می‌دانم فدراسیون اراده‌ای برای بحث پیگیری اساسنامه داشته باشد. مسئولان این فدراسیون کارهای مهمتری دارند و باید درباره عملکرد ضعیف خود در پرونده ویلموتس و موارد دیگر پاسخ بدهند.»

 

اما نکته جالب مصاحبه مهدی فروردین جایی بود که او به ممنوع المعامله بدون مسببن قرارداد مارک ویلموتس اشاره کرد و گفت:« یکی از موارد ضرب‌الاجل که می‌توانست تا حدی افکار عمومی را نسبت به این پرونده آرام کند، همین موضوع بود. در ادامه هم دستگاه قضا به تمام جزئیات پرونده رسیدگی می‌‌کند و آنچه که مستحق مسببان قرارداد ویلموتس است، اعمال شود. ما هم بر این باور هستیم که فدراسیون باید مستقل باشد اما نقش نظارتی دولت در زمانی که از فوتبال حمایت می‌کند، نباید نادیده گرفته شود. چگونه زمانی که قرار است از فوتبال حمایت شود، دولت می‌تواند ورود کند اما زمانی که تخلفی صورت می‌گیرد، حق نظارت ندارد؟ مطمئن باشید نقش نظارتی به موقع اعمال و اجرا می‌شود زیرا در این موارد بیت‌المال آسیب می‌بیند.»

 

دیدگاه‌ها