کد خبر : 1710242 | 05 مهر 1399 ساعت 17:10 | 54.3K بازدید | 1 دیدگاه

پس از راکیتیچ، ویدال و سوارز

بارسلونا در آستانه خلاص شدن از آخرین بازیکن مازاد

ساموئل اومتیتی به احتمال زیاد فصل جاری را در باشگاه سابقش لیون توپ خواهد زد.

بارسلونا در آستانه خلاص شدن از آخرین بازیکن مازاد

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، ساموئل اومتیتی تابستان 2016 و پس از نایب قهرمانی با فرانسه در رقابت های یورو از لیون به بارسلونا پیوست. مدافع سیه چرده تنومند فرانسوی در دو سال اول حضورش در بارسا نمایش هایی درخشان داشت و در 50 بازی لالیگا برای آبی اناری ها به میدان رفت. به او لقب کارلس پویول جدید دادند و هواداران در نوکمپ برای او شعار می ساختند اما در انتهای فصل 18-2017 بود که از ناحیه زانوی چپ دچار مشکل شد. همان ناحیه ای که در 17 سالگی برایش مشکل ساز شده بود.

 

 

1495421

 

 

اومتیتی به دلیل در پیش بودن جام جهانی 2018 حاضر به جراحی نشد و پس از فتح این رقابت ها مشکلات زانوی او شدت پیدا کرد. کار به جایی رسید که اومتیتی نیم فصل اول فصل گذشته را از دست داد و مجبور شد برای درمان به قطر برود.

 

مدافع فرانسوی از آن پس در چند مقطع به میادین برگشته و دوباره مصدوم شده است. او که تابستان امسال به ویروس کرونا نیز مبتلا شد و بسیار دیر به تمرینات پیش فصل بارسا اضافه شد، در فهرست مازاد رونالد کومان قرار دارد و باشگاه در تلاش است تا به هر نحوی او را واگذار کند.

فصل 20-2019 او 18 بازی انجام داد؛ 13 بازی در لالیگا، سه بازی در لیگ قهرمانان، یک بازی در کوپا دل ری و یک بازی در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا. آخرین بازی او برای بارسا برابر سلتا(تساوی 2-2) بود که 90 دقیقه در میدان حضور داشت.

 

پس از حذف تحقیرآمیز بارسا از لیگ قهرمانان به دست بایرن، این باشگاه دستخوش تحولات بسیاری شد که مهمترینش اخراج کیکه ستین و آمدن رونالد کومان به جای او بود. سرمربی هلندی بلافاصله 4 بازیکن را در فهرست مازاد قرار داد که ساموئل اومتیتی یکی از آنها بود. 

 

 

1530733

 

 

طبق ادعای نشریه اکیپ، باشگاه لیون با مدیر برنامه های اومتیتی وارد مذاکره شده و به توافقاتی نیز دست پیدا کرده است. لیون قصد دارد اومتیتی را قرضی با بند خرید دائمی جذب کند و بارسا نیز مخالفتی با این قضیه ندارد. باشگاه فرانسوی بخشی از دستمزد او را نیز تقبل خواهد کرد تا به این ترتیب باشگاه کاتالان به یکی دیگر از اهداف نقل و انتقالاتی خود نزدیک شود.

تا به اینجا ایوان راکیتیچ، آرتورو ویدال و لوئیس سوارز از شاخص ترین جدا شده های بارسا هستند.

دیدگاه‌ها