کد خبر : 1710276 | 05 مهر 1399 ساعت 19:08 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ نیمچه اطلاعاتی به مربیان تیم ملی می‌دهد

رضایی: تیم‌های شناسنامه‌دار باید وارد لیگ شوند

نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک آتن گفت: اگر جهانی بخواهد برگزار شود، لیگ تنها مسابقه‌ای است که نیمچه اطلاعاتی از آمادگی کشتی‌گیر را به مربیان تیم ملی می‌دهد.

رضایی: تیم‌های شناسنامه‌دار باید وارد لیگ شوند

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا رضایی، نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک آتن که این فصل هدایت تیم دانشگاه آزاد را در لیگ برتر برعهده دارد، امروز مهمان برنامه دایره طلایی بود. 


او در مورد تیمش در لیگ برتر کشتی آزاد گفت: این باشگاه عزمش جزم هست که از جوان های شایسته و دانشجوی کشور استفاده شود. حتی در رابطه با استفاده از ورزشکار خارجی خصوصا در زمینه کشتی مخالفت کردند و منطق دوستان این بود که با توجه به پتانسیل بالای کشتی کشور، حیف است که از جوانان کشور استفاده نکنیم. هرچند تمایل نداشتم سرمربیگری کنم و مثل سال گذشته به عنوان مدیرفنی کنار تیم باشم، اما بنا به دلایلی این وظیفه به من سپرده شد که به دانشگاه آزاد کمک کنم. چون سال‌ها در رده های سنی جوانان و امید خدمت کردم سعی من بر این بود که از جوانان استفاده کنم. جوانان بسیار خوب و توانمندی با میانگین سنی 21 سال، در تیم ما حضور دارند. یکی دو کشتی گیر ما بالای 21 سال هستند. دو تا قهرمان نوجوانان و جوانان جهان و مدال‌دار امیدهای جهان را داریم. سعی کردیم از جوانان استفاده کنیم تا از امکاناتی که دانشگاه می تواند برایشان ایجاد کند، استفاده کنند.


رضایی از آغاز تمرینات تیمش خبر داد و افزود: تمرینات ما از امروز (شنبه) آغاز شده و بچه ها وارد اردو شدند. تست کرونای گروهی که تهران به اردو ملحش شدند، جوابش آمده که همه منفی بود. بچه هایی هم که از امروز آمدند، تست دادند و اگر نمونه منفی باشد، بچه ها با هم ادغام خواهند شد.


نایب قهرمان المپیک 2004 آتن با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته در لیگ رخ داد، عنوان کرد: سال گذشته با توجه به اینکه علیرضا دبیر تازه انتخاب شده بود و کمیته لیگ به سازمان لیگ ارتقا پیدا کرد، کم و کاستی‌هایی وجود داشت اما در مجموع مسابقات قابل قبول بود. در جریان لیگ تنش‌هایی بین چند تیم داشتیم که یکی دو تیم انصراف دادند. این البته طبیعی بود و در سال های قبل هم اتفاق افتاده بود. امسال هم که کرونا شرایط جدیدی را بر ورزش دنیا حاکم کرده و ما هم مستثنی از این قضیه نیستیم، زمانی که اعلام شد لیگ برگزار می شود ما اقدام به یارگیری کردیم. بعد از قرعه کشی دیدیم بلافاصله قرعه تغییر کرد و برخی تیم ها انصراف دادند.


سرمربی سابق تیم ملی امید درباره برگزاری مسابقات جهانی کشتی گفت: اگر جهانی بخواهد برگزار شود، لیگ تنها مسابقه‌ای است که نیمچه اطلاعاتی از آمادگی کشتی‌گیر را به مربیان تیم ملی می دهد. درواقع هر تیمی انصراف دهد کار فنی تیم ملی در این وضعیت سخت تر می شود.


رضایی اضافه کرد: امیدوارم شرایط کشور به حالت عادی برگردد و امیدوارم لیگ ختم به خیر شود. خواسته‌ام از فدراسیون که همه دوستان و هم تیمی‌های سابقم هستند این است که تیمی های دارای شناسنامه را وارد لیگ کنیم مثل بازاربزرگ، استقلال، دانشگاه آزاد، اینها تیم‌هایی هستند که خلق الساعه و یک شبه و با کدخدامنشی به وجود نیامدند. انرژی مان را صرف تیم‌هایی که سال ها در ورزش حضور داشتند نکنیم و به تیم‌هایی بپردازیم که ریشه دار و باشگاه هستند.

دیدگاه‌ها