کد خبر : 1710394 | 06 مهر 1399 ساعت 10:57 | 23.5K بازدید | 1 دیدگاه

رکورد فوق‌العاده قهرمان ازبکستان مقابل تیم‌های ایرانی

پاختاکوری‌ها با پیروزی مقابل استقلال توانستند آمار درخشان خود مقابل نمایندگان ایرانی را حفظ کنند و بر آن بیفزایند.

رکورد فوق‌العاده قهرمان ازبکستان مقابل تیم‌های ایرانی

به گزارش "ورزش سه" شب گذشته در دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پاختاکور ازبکستان توانست با ثبت کامبک از استقلال عبور کند و خود را به مرحله یک چهارم نهایی برساند؛ آن‌ها در مرحله گروهی توانسته بودند دو بار متوالی از شهر خودرو دیگر نماینده ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بگذرند و آمار شکست ناپذیری ویژه‌ای را از خود به ثبت برسانند. پاختاکوری‌ها که عنوان مدافع عنوان قهرمانی فوتبال ازبکستان را همراه خود دارند، در کارنامه حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا روزهای خوبی را مقابل نمایندگان ایران سپری کرده‌اند.

 

آن‌ها تاکنون تجربه حضور مقابل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و شهر خودرو را دارند که توانسته‌اند مقابل رقبای ایرانی آمار و ارقام ویژه‌ای را به سود خود ثبت کنند؛ در سابقه تقابل پاختاکور با تیم‌های ایرانی، کفه ترازو به سود قهرمان فوتبال ازبکستان است چرا که این تیم توانسته در 20 تقابل‌اش با نمایندگان ایران، 14 پیروزی را به نام خود ثبت کند و تنها 4 بار تیم‌های ایرانی موفق شده‌اند مقابل حریف ازبک خود به پیروزی برسند. چهار پیروزی که یکی از آن‌ها متعلق به استقلال است که در زمان هدایت پرویز مظلومی با نتیجه 4 بر 2 به سود آبی‌پوشان رقم خورده است.

 

نکته جالب آماری دیگر درباره تقابل تیم‌های ایرانی و قهرمان فوتبال ازبکستان این‌که پاختاکور با پیروزی شب گذشته‌اش مقابل استقلال از الهلال عربستان عبور کرد و با 14 پیروزی، به رکورددار پیروزی مقابل تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بدل شد؛ یا به عبارت دیگر پاختاکور تنها تیمی است که نمایندگان ایرانی بیشترین شکست را برابر آن در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا داشته‌اند.

دیدگاه‌ها