کد خبر : 1710416 | 06 مهر 1399 ساعت 12:16 | 8.7K بازدید | 1 دیدگاه

همه در انتظار تکرار رافائل همیشگی در خاک رس

نادال در رولان گاروس به 20 می‌رسد؟

مثل همیشه تنیسور پرافتخار اسپانیایی شانس اول قهرمانی در رولان گاروس محسوب می شود، اما این بار مسابقات برای او حال و هوای جدیدی خواهد داشت.

نادال در رولان گاروس به 20 می‌رسد؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، رافائل نادال پشت در خانه تاریخ تنیس ایستاده. با هفت پیروزی در زمین مورد علاقه‌اش در طول دو هفته آینده، برای سیزدهمین بار قهرمان اوپن فرانسه می‌شود و با 20 قهرمانی در گرنداسلم‌ها در کنار رقیب همیشگی‌اش، راجر فدرر در صدر جدول پرافتخارترین مردان تاریخ تنیس قرار می‌گیرد. نادال در رولان گاروس 93 برد و 2 باخت دارد، تنها یک بار در دور چهارم سال 2009 به روبین سودرلینگ باخته و یک بار هم در فینال سال 2015 برابر نواک جوکوویچ شکست خورده. او 21 بازی پیاپی را در این مسابقات برده و قهرمان سه دوره آخر شده اما خودش می‌گوید رسیدن و عبور از فدرر آنچنان برایش اهمیتی ندارد.


نادال بعد از باخت هفته قبل در یک‌چهارم‌نهایی مسترز به دیگو شوارتزمن گفت: «می‌دانم همه توجه شما به این چیزها است البته من هم دوست دارم دوران حرفه‌ای را با 25 قهرمانی در گرنداسلم‌ها به پایان برسانم اما احتمالاً چنین اتفاقی نمی‌افتد. من به تلاش برای ایجاد فرصت و موقعیت ادامه می‌دهم و بعد تنیسم را به پایان می‌رسانم. ببینیم چه می‌شود. من فقط می‌خواهم از تنیس لذت ببرم. اگر خوب بازی کنم، طبیعتاً شانس خواهم داشت. اگر نه، غیرممکن است، همین.»


در 12 قهرمانی قبلی، سابقه نداشته که قبل از اوپن حداقل یک قهرمانی در مسابقات خاک رس به دست آورد. به خاطر شیوع ویروس کرونا فقط در رم بازی کرد که با قهرمانی جوکوویچ، برنده 17 گرنداسلم به پایان رسید.
نادال با مشکلات تازه‌ای به رولان گاروس آمده. سال‌ها در این تورنمنت از توپ‌های بابولات استفاده شده اما حالا به توپ‌های ویلسون رو آورده‌اند. علاوه بر آن نادال 34 ساله هوای گرم را ترجیح می‌دهد اما به خاطر کرونا بازی‌ها چهار ماه عقب افتاده و این، شرایط را تغییر داده است: «در مایورکا با این توپ‌ها تمرین کردم، در گرمای آنجا کند بود، فکر نمی‎کنم روی خاک رسی توپ خوبی باشد، باید فکری برایش بکنند، این توپ سنگین است و برای آرنج و شانه خطرناک. البته مشکلی نیست، باید این مبارزه را قبول کنم.»

 

1451262


جیم کوریر که سابقه دو قهرمانی در فرانسه دارد، نادال را شانس اول قهرمانی در این مسابقات می‌داند اما می‌گوید جوکوویچ و دومینیک تی‌یم که تازگی قهرمان اوپن آمریکا شده، فاصله چندانی با او ندارند. نادال قرعه سختی دارد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، در یک‌چهارم‌نهایی با ساشا زورف (نایب قهرمان اوپن آمریکا)، در نیمه‌نهایی با تی‌یم و در فینال با جوکوویچ روبه‌رو می‌شود.


سخت است، نه؟


تی‌یم در سال‌های 2018 و 2019 در رولان گاروس در فینال به نادال باخت و هفته گذشته اولین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را در نیویورک به دست آورد اما می‌گوید بردن سه از پنج مقابل نادال در رولان گاروس سخت‌ترین کار دنیای تنیس است: «شما در حالی به این مسابقه می‌روید که می‌دانید حتی اگر سه چهار ساعت بهترین بازی‌تان را انجام دهید، باز هم شاید کافی نباشد. برای هر امتیاز باید با تمام توان مبارزه کنید. بازی با او اصلاً آسان نیست، بخشی از این به خاطر قدرت ذهنی او است.»


جوکوویچ که به خاطر زدن غیرعمدی توپ به داور خط از اوپن آمریکا اخراج شد، هم اعتراف می‌کند نادال شانس اول قهرمانی و رسیدن به سیزدهمین جام در پاریس و برابری با رکورد فدرر است. اسطوره 39 ساله سوئیسی بعد از عمل جراحی زانو اوپن آمریکا و فرانسه را از دست داد و سال 2021 به عرصه تنیس برمی‌گردد. تنیسور 33 ساله صرب و مرد شماره یک جهان می‌گوید: «رولان گاروس آخرین گرنداسلم است، آخرین فرصت فصل و همه ما می‌دانیم شانس اول قهرمانی چه کسی است: قطعاً نادال. همه دستاوردهایش در این تورنمنت و اینکه فقط دو بازی را باخته گویای همه چیز است. این شگفت‌انگیزترین رکوردی است که هر تنیسوری در هر زمینی می‌تواند به دست آورد. برای همین است که همه شانس او را برای قهرمانی از بقیه بیشتر می‌دانند.»
منبع: فوربز

دیدگاه‌ها