کد خبر : 1710423 | 06 مهر 1399 ساعت 12:32 | 18.2K بازدید | 3 دیدگاه

یک پنالتی برای استقلال گرفته نشد؛

رفعتی: الکاف و کمک‌هایش عصبی بودند

رفعتی اعتقاد دارد که یک پنالتی به نفع استقلال در بازی با پاختاکور گرفته نشده است.

رفعتی: الکاف و کمک‌هایش عصبی بودند

به گزارش "ورزش سه"، داوود رفعتی کارشناس داوری فوتبال ایران در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت، درباره قضاوت احمد الکاف و کمک هایش  ابوبکر العمری و راشد حامد اظهار نظر کرده است. او با انتقاد از آن ها می‌گوید که کمی عصبی به نظر می‌رسیدند و روی نتیجه بازی هم تاثیر داشتند.

 

* این داور فینال آسیا بوده و بی تجربه نیست. کمک اولش هم دوره من بود و سال ها در آسیا قضاوت کرد و در جام جهانی جوانان در نیوزلند همراه هم بودیم. داوران بی تجربه ای نبودند اما از تلویزیون کمی عصبی به نظر می‌رسیدند.

 

* گل اول که استقلال زد، خطا را به درستی گرفتند. درست است که در تصاویر تلویزیونی، قایدی ضربه ای به پای بازیکن پاختاکور می‌زند اما قبل از آن، بازیکن حریف یک هل به کتف قایدی می‌دهد و این عکس العمل آن است و به درستی خطا گرفت و گل سالم بود.

 

* دقیقه 37-38 بازیکن پاختاکور در محوطه جریمه قایدی را هل داد. فکر کنم چون داور جایگیری بدی داشت، نتوانست صحنه را ببیند. او در ضد حمله ماند و دقیقا داشت عمود بر صحنه نگاه می‌کرد و در یک خط بود و نتوانست ببیند. شاید اگر یکم زاویه داشت می‌توانست بهتر ببیند.

 

1531017

 

* اخطارهایی که داد درست بودند و اتفاقا بازی را با کارت زرد شروع کرد تا اقتدارش را نشان دهد و بازی را خوب کنترل کند. در صحنه ای هم که در دقیقه 80 توپ به دست  می‌خورد، دوباره جایگیری اش بد بود و به همین خاطر با شک سوت را برد ولی کمک داور را نگاه کرد. اما قبل از این که توپ به دست بازیکن پاختاکور بخورد، به دست دیاباته می‌خورد و باید هند او را اعلام می‌کرد. طبق قوانین جدید وقتی توپ به دست مهاجم بخورد، در هر صورت هند است. چون در زاویه بدی بود به کمک داور نگاه کرد و متاسفانه او هم دید خوبی نداشت و نمی‌توانست تصمیم خوبی بگیرد.

 

* اگر در این صحنه داور پشت دروازه داشتیم، بهتر بود و او بهتر از همه می‌توانست ببیند. به هر حال داوران اشتباه تاثیرگذاری داشتند به خصوص دقیقه 37 که باید روی قایدی پنالتی اعلام می‌شد. در کل داوران خوب قضاوت نکردند و روی نتیجه تاثیرگذار بودند اما نمی‌توان گفت که این داور بی تجربه بوده. چنین اشتباهاتی پیش می‌آیند.

دیدگاه‌ها