کد خبر : 1710500 | 06 مهر 1399 ساعت 19:53 | 57.6K بازدید | 1 دیدگاه

پرس پرسپولیس؛ تاکتیک سایه تیم یحیی

پرسپولیس در یک بازی منطقی و رو به جلو السد را شکست داد تا از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به سلامت عبور کند.

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه پرسپولیس پیش از شروع بازی ها با خروج چند بازیکن اصلی و تاثیر گذار روبرو شد و 7 بازیکن جدید در قطر هماهنگ نشان دادند؛ تیمی که هم در دفاع پرتلاش است و هم در حمله و جالب اینکه در هر دو فاز پرتعداد حضور دارد. 

 

 

1531210

 

 

اینها به کنار؛ پرسپولیس در همه بازی ها به خصوص بازی با السد که امروز برگزار شد تاکتیک پرس را در نیمه زمین حریف به خوبی پیاده کرد و در صحنه هایی که امکان توپ گیری در نیمه زمین حریف وجود نداشت این تاکتیک به خوبی در زمین خودی پیاده می شد؛ پرس پرسپولیس تاکتیکی بود که به خوبی اجازه هنرنمایی را از تیم ژاوی گرفت و در ادامه پرسپولیس توانست موقعیت های خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کند و در نهایت روی یکی از صحنه ها توسط عیسی آل کثیر به گل رسید. 

 

اجرای تاکتیک پرس به این خوبی و آنهم در بازی با السد نشانگر قدرت بدنی سرخپوشان است و اینکه مربی بدنساز تیم یعنی دکتر مظاهررحیم پور کار خود را به خوبی انجام داده است؛ و از همه مهمتر همدلی تیم. تیمی که همدل نباشد نمی تواند تاکتیک پرس را به خوبی پیاده کند. در پرس کافی است تنها یک بازیکن کار خود را به خوبی انجام ندهد آنوقت خیلی زود پرس شکسته می شود. 

 

 

1531211

 

 

اهمیت پرسپولیس به دفاع به اندازه حمله است؛ پرسپولیس با این طرز تفکر می تواندبه ماجراجویی ادامه دهد. در خیلی از صحنه ها که تیم حریف صاحب توپ می شود به خوبی می بینید که مهره های تهاجمی هم پشت توپ هستند. این نشان می دهد پرسپولیس زمانی که توپ را از دست می دهد همه نفراتش تبدیل به مدافع می شوند. این یک حسن بزرگ است؛ یحیی با تیم جدیدی که ساخته می تواند با گام های بلندتری به سوی هدف بردارد.

دیدگاه‌ها