کد خبر : 1710545 | 06 مهر 1399 ساعت 21:54 | 39.6K بازدید | 4 دیدگاه

خسروی: نعمتی باید مثل بن‌عطیه بخشیده شود!

علی خسروی راه های بخشیده شدن کارت قرمز را تشریح کرده است.

خسروی: نعمتی باید مثل بن‌عطیه بخشیده شود!

به گزارش ورزش سه، سیامک نعمتی در آخرین دقایق بازی با السد از زمین بازی اخراج شد که این کارت قرمز جنجال های زیادی را به وجود آورد و باشگاه پرسپولیس نیز خیلی زود درخواست کرد که این کارت قرمز بخشیده شود.

 

علی خسروی کارشناس داوری فوتبال ایران با تشریح این قانون می‌گوید که او نیز باید مثل بن عطیه بخشیده شود. مهدی بن عطیه پس از این که در بازی با الشارجه اخراج شد، به شکلی عجیب برای بازی با پرسپولیس کارت قرمز خود را پاک شده دید. علی خسروی در یادداشت خود نوشته است:

 

طبق قانون این راه های بخشش کارت قرمز است: 75.1-تصمیماتی که داور در زمین بازی می گیرد قطعی است و به طور کلی توسط مراجع قضایی قابل بررسی و بازبینی نیست.


 75.2  در شرایط خاص ، ممکن است صلاحیت کمیته انضباطی و اخلاقی AFC  افزایش یابد.


 75.3  در مواردی که تصمیم داور شامل یک اشتباه آشکار باشد (مانند اشتباه در شناسایی هویت شخص مجازات شده) ، مراجع قضایی فقط می توانند عواقب انضباطی آن تصمیم را بررسی کنند.  در مواردی که اشتباه در شناسایی  رخ داده باشد، مطابق این قانون، ممکن است دادرسی انضباطی فقط درمورد فردی که واقعاً مقصر بوده آغاز شود.


 75.4.  اعتراض به یک اخطار یا اخراج از زمین بازی پس از دو اخطار فقط در صورت خطای داور در شناسایی هویت بازیکن قابل قبول است.

 

همانطور که واضح است، هیچ ماده ای برای بخشش اشکار کارت قرمز وجود ندارد اما همانطور که بن عطیه با اشاره به بند ۳ بخشیده شد، کارت قرمز سیامک هم باید پاک شود.

دیدگاه‌ها