کد خبر : 1710683 | 07 مهر 1399 ساعت 15:08 | 3.9K بازدید | 0 دیدگاه

ابطحی خبر داد:

نامگذاری معابر و میادین شهر به نام بزرگان ورزش

نشست خبری مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور صبح امروز (دوشنبه 7 مهرماه) در محل هتل ورزش برگزار شد.

نامگذاری معابر و میادین شهر به نام بزرگان ورزش

به گزارش "ورزش سه" و نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، در ابتدای این نشست مدیرعامل صندوق ضمن والا شمردن مقام شامخ خبرنگار از حضور اصحاب رسانه در خانه پیشکسوتان تشکر کرد و گفت: شایسته بود این ادای احترام در روز خبرنگار انجام می شد اما به دلیل مشکلات شیوع بیماری ویروس منحوس کرونا شرایط فراهم نشد و منتظر فرصتی بودیم تا گفتگویی از روی صداقت و صمیمیت داشته باشیم.

ابطحی با اشاره به افتتاح خانه پیشکسوتان در سال گذشته افزود: اگر درگیری با ویروس کرونا در شرایط امروز جامعه وجود نداشت می توانستیم همانند سال گذشته وظیفه بیشتر و بهتری نسبت به قهرمانان و پیشکسوتان داشته باشیم. ان شاالله بعد از ماه صفر با رعایت فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم های تکریم برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بعد از افتتاح «خانه پیشکسوتان» به دنبال افتتاح شعبه های دیگر در سایر استان ها بودیم توضیح داد: با شهرداری مشهد مذاکراتی داشتیم مبنی بر تاسیس خانه شماره 2 پیشکسوتان در استان خراسان جنوبی با حضور وزیر و مقامات استانی که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

مدیرعامل صندوق بیان کرد: در چند ماه گذشته با توجه به شیوع کرونا به دنبال این بودیم که گرد فراموشی بر چهره یادگاران ورزشی ننشیند. از طرفی با شورای شهر مکاتبه کردیم و دیدار حضوری با برخی از اعضا آن داشتیم و تقاضا کردیم نام خیابان، معابر و میدان ها به نام این بزرگواران مزین شود.

ابطحی افزود: هدف این است که این نام گذاری به نام قهرمانان و پهلوانان زنده باشد نه آنان که نقاب در خاک کشیدند از این رو اسامی قهرمانانی چون محمد نصیری، عبدالله موحد، امیر احتشام زاده، محمود ملاقاسمی، حسن روشن، امیر یاوری، علی باغبان باشی به شورای شهر ارائه شده است. اینان بزرگانی در رشته های مختلف هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و نسل جدید باید آنها را بشناسند.

مدیرعامل صندوق استفاده از تسهیلات رایگان مترو و بی آرتی را یکی دیگر از مکاتبات صندوق با شورای شهر جهت رفاه حال پیشکسوتان و قهرمانان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در تیرماه امسال شورای شهر مصوب کرد که با تخفیف 50 درصد این تسهیلات را فراهم خواهند کرد و امیدواریم 50 درصد دوم نیز از طریق صندوق پرداخت شود.

 

ابطحی همچنین در ادامه افزود: در حال رایزنی با سازمان ورزش شهرداری تهران هستیم تا بتوانیم از اماکنی که امکان واگذاری آن ها هست استفاده کنیم و اگر سودی از این بابت برای صندوق داشتیم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای پیشکسوتان می باشد.

وی از صدور 1350 کارت جدید برای پیشکسوتان خبر داد و گفت: با کانون جهانگردی و اتومبیل رانی تفاهم نامه ای برای استفاده اعضای صندوق از کارت امداد خودرو با تخفیف ویژه داشته ایم. همچنین تفاهم نامه ای با شرکت سرمایه گذاری گردشگری و جهانگردی جهت ارائه خدمات گردشگری و اقامتی برای پیشکسوتان منعقد کرده ایم.

وی با بیان اینکه تامین مسکن پیشکسوتان از اهمیت خاصی برخوردار است ادامه داد: تمام تلاش ما در جهت خانه دار شدن پیشکسوتان اجاره نشین است. در این خصوص صحبت هایی با شخص وزیر داشته ام و تمام توان خود را در استفاده از ارتباطات و امکانات در این راستا به کار گرفته ایم و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده ایم.

در ادامه نمایندگان اصحاب رسانه ضمن قدردانی از خدمات صندوق در زمان حضور دکتر ابطحی سوالات خود را نیز مطرح کردند.

مدیرعامل صندوق در پاسخ به این سوالات گفت: خواست ما انجام خدمات به مراتب بهتر و بزرگتر است و هدف این است خدمات و سرویس های جدید ارائه شده به پیشکسوتان سود بیشتری از مستمری ها برایشان داشته باشد.

 

وی همچنین ادامه داد: همکاری مجموعه صندوق با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به گونه ای است که از موازی کاری ها جلوگیری شود و برخی امور مقفول نماند.

در پایان ابطحی گفت: رسانه ها می توانند با تعامل و ارتباط بیشتر با صندوق حمایت در ارائه خدمات بهتر به قهرمانان و پیشکسوتان یاری رسان ما باشند.

دیدگاه‌ها