کد خبر : 1710710 | 07 مهر 1399 ساعت 17:13 | 320.8K بازدید | 13 دیدگاه

نذر و نیاز مادر عیسی مستجاب شد؛

روز عجیب طایفه آل کثیر؛ یزله و اشک شوق!

«دیروز یک روز عجیب برای همه ما بود، اگر بقیه هواداران می‌خندیدند و شادی می‌کردند، ما اشک می‌ریختیم؛ اشک شوق». این جملاتی است که از زبان برادر عیسی آل کثیر بیرون آمده است.

روز عجیب طایفه آل کثیر؛ یزله و اشک شوق!

به گزارش "ورزش سه"، یک برخورد با اکرم عفیف و بعد استارت انفجاری به سمت تیر یک و ضربه سری که دروازه سعید الشیب را فرو ریخت و السد را از لیگ قهرمانان آسیا کنار زد. آل کثیر که احتمالا مهم ترین گل دوران زندگی اش را زده بود، بلافاصله پیراهنش را بالا زد و از تن درآورد تا با فیگورهای خاص، سیکس پک خود را به نمایش بگذارد و با یک شادی هیجان انگیز، خوشحالی هواداران پرسپولیس را چند برابر کند. اما راز این شادی استثنایی چه بود؟

 

عیسی که حالا 31 سالگی را آغاز کرده است، زندگی اش همیشه به خوبی این روزها که در پرسپولیس حضور دارد، نبوده؛ احتمالا مثل خیلی از فوتبالیست ها. کودکی اش را در محله «میان‌رود» که واقع در جنوب دزفول است، سپری کرد و به ادعای اعضای خانواده و بچه محل ها، از همان زمان عضو تیم پرسپولیس محلشان هم بود! آنطور که آن ها گفته اند، در محلات دزفول یک تیم پرسپولیس و یک تیم استقلال بود و عیسی در تیم قرمزها بازی می‌کرد. او از همان زمان رویای بازی در تیم سرخ  پایتخت را در سر می‌پروراند.

 

محمود آل کثیر برادرش در این باره به ما می‌گوید: «نام محله ما میان‌رود یا ساسا است و از همان زمان عیسی  به همراه ما در تیم پرسپولیس همین محله بازی می‌کرد و بعد از گلزنی هم شادی هایی مثل چیزی که دیروز دیدید را انجام می‌داد. من و بقیه دوستانش البته در سطح محلات باقی ماندیم اما خدا را شکر او رفت و به آرزویش رسید. ما همیشه با یک توپ پلاستیکی مثل بقیه بچه های ایرانی بازی می‌کردیم و اصلا امکانات آنچنانی هم نداشتیم.»

 

1531598

 

چندی پیش عکسی از حضورش در ورزشگاه آزادی منتشر شد در حالیکه او مشغول تماشای بازی پرسپولیس بود؛ خانواده اش می‌گویند این تصویر متعلق به 8 سال پیش و یکی از بازی های آسیایی پرسپولیس است، در زمانی که مهاجم کنونی سرخ ها پیراهن پیکان را بر تن داشت و فاصله خود را تا پرسپولیس خیلی زیاد می‌دید. اما درخشش در آلومینیوم هرمزگان و کسب کفش طلای لیگ یک سبب شد تا او به لیگ برتر بیاید و در تیم های نفت تهران، پیکان و صنعت نفت بازی کند و از  پرسپولیس پیشنهاد بگیرد و  به رویای کودکی اش برسد.

 

گلی که آل کثیر به ثمر رساند، یک فرصت طلبی بی حد و حصر بود که از روز گذشته توجه بسیاری را به خود دید اما باید اذعان داشت که توجه ویژه، به سوی شادی پس از گل این مهاجم اهل دزفول و آمادگی بدنی فوق العاده او بوده است. آل کثیر که فصل گذشته با 12 گل سومین گلزن برتر فوتبال ایران شد، سیکس پک خود را در حالی به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد زندگی در فضای غیرشهری، کار سخت و تغذیه روستایی بیشترین تاثیر را در این آمادگی بدنی گذاشته است.

 

اما با این حال آنچه ماجرای درخشش آل کثیر در پرسپولیس را ویژه تر کرده، انتشار تصاویری از مادر اوست که در حال راز و نیاز دیده می‌شود؛ تصویری وایرال شده در شبکه های اجتماعی که روز گذشته هم به شکلی شدیدتر تکرار شد. برادر آل کثیر در این باره توضیح می‌دهد: «مادر است و این احساساتش، نمی‌دانم چه بگویم. مادر ما همیشه حرص ما را خورده و نگرانمان بوده و برای عیسی هم همینطور است. او نه تنها بازی های لیگ برتر را نگاه می‌کند بلکه یک آنالیزور حرفه ای هم هست! باور کنید در بازی قبلی پرسپولیس ما اصلا حواسمان به فوتبال نبود و فقط مادرمان را نگاه می‌کردیم که با ذوق و شوق بازی را دنبال می‌کرد و خداراشکر که عیسی هم گلزنی کرد.»

 

1531596

 

او درباره بازی السد هم می‌گوید: «دیروز یک روز عجیبی بود، اگر همه هواداران پرسپولیس مشغول بگو و بخند و شادی بودند، ما گریه می‌کردیم، منظورم اشک شوق است. از بچه 4-5 ساله تا مادر 60-70 ساله همگی از شوق اشک می‌ریختیم و یک چیز دیگری بود. کل طایفه ما پرسپولیسی است و الان هم بهترین روزهایمان را سپری می‌کنیم.»

 

یکی از دلایل این خوشحالی گل، فشاری است که او پس از دو فرصت سوزی داشت و به این شکل به آن واکنش نشان داده است‌.

 

1531599

 

علت شادی گل این چنینی آل کثیر، فشاری بود که او پس از دو فرصت سوزی و ضربه به تیرک دروازه تحمل می‌کرد.


آل کثیر مثل خیلی از فوتبالیست های ایرانی، از خانواده ای کم برخوردار اما شلوغ برخاسته و توانسته خود را به سطح اول فوتبال ایران برساند. اما در خانواده او دوگانگی «درس - فوتبال» کمتر وجود داشت و اعضای خانواده عیسی را آزاد گذاشتند تا راه خود را انتخاب کند؛ راهی که حالا به حضور در پرسپولیس رسیده است. مهاجم شماره 72 پرسپولیس با انگیزه بسیار زیادی پیش می‌رود و می‌خواهد تا روز آخر تورنمنت این اشک شوق را به خانواده و لبخند شادی را به هواداران پرسپولیس هدیه کند. تردیدی نیست که از ته دل آرزو می‌کند که ای کاش  پدرش آقاعیدان هم می‌بود و این روزهای استثنایی را می‌دید...

 

 

 

1531600

 

ستاره شماره 72 پرسپولیس در رختکن رو به دوربین گفت که این گل را به مادرش تقدیم می‌کند؛ در همان لحظات بود که یزله و اشک شوق فضای خانه پدری عیسی را پر کرده بود.

 

گزارش از محمد همتی

دیدگاه‌ها