کد خبر : 1710750 | 07 مهر 1399 ساعت 21:07 | 169.6K بازدید | 1 دیدگاه

الان در فوتبال اروپا بودم، اگر ....

نیازمند: سپاهان بعد از بازی پرسپولیس دیگر درست نشد

نیازمند در مصاحبه‌ای مفصل در استودیوی آنتن در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد و تاکید کرد که پس از آن مسابقه دیگر شرایط تیم از نظر روانی به حالت سابق بازنگشت.

نیازمند: سپاهان بعد از بازی پرسپولیس دیگر درست نشد 

به گزارش "ورزش سه"، پیام نیازمند آخرین میهمان استودیوی آنتن بود و در مورد موضوعات مختلف پیرامون باشگاه سپاهان با او هم‌صحبت شدیم. 


نیازمند گلر جوان سپاهانی‌ها که همچنان رکورددار تاریخ دقایق گل نخوردن در فوتبال ایران است، در این مصاحبه درباره موضوعات زیر صحبت کرد.

 

* نیازمند: امیدوارم رکوردم تا سالیان سال باقی بماند
*ازمدعی قهرمان بودن تا جاماندن از سهمیه آسیا با نیازمند
*ناگفته های نیازمند از بازی لغو شده و جنجالی؛ ای کاش به پرسپولیس میباختیم ولی بازی میکردیم
*واکنش نیازمند به صحبت های مصلح در لایو اینستاگرام
*نیازمند ؛ تعطیلی اجباری لیگ و دوران قرنطینه 
*خواسته نیازمند از مسئولان برای شروع لیگ بیستم
*خاطره جالب نیازمند از فیفا بازی کردن با شجاع خلیل زاده در قطر
*فلش بک نیازمند به گذشته ؛ بهترین تصمیم شروع دوباره لیگ بود
*نیازمند: اتفاقاتی رخ داد که تاوارس به ایران برنگشت 
*چرا نیازمند از طریق تاوارس به پرتغال ترانسفر نشد؟
*شرایط تیم سپاهان بعد از حمله قلبی امیر قلعه نویی
*توصیف جالب نیازمند از سوپرگل های میری مقابل استقلال و سپاهان
واکنش نیازمند به انتخاب محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا 
*حرف های نیازمند در مورد سبک مربیگری نویدکیا
* نیازمند: سپاهان به خاطر قرعه سختش صعود نکرد!

  

مشروح صحبت های پیام نیازمند را در ادامه می خوانید.


سوال-رکورد تاریخ مسابقات لیگ برتر را در دیدار هفته نهم برابر سایپا جابجا کردی و از حسین حسینی گرفتی. در مورد این رکورد و حس و حالی که از ثبت این رکورد داری بگو؟


نیازمند-بله این یک حس وصف ناپذیر است. نمی توانم حسم را توصیف کنم ولی این رکورد تنها برای من هم نیست و برای تمام بازیکنانی است که در ثبت این رکورد سهیم بودند. این رکورد به اسم سپاهان است. خیلی خوشحالم تیمی که در نیم فصل اول داشتیم به این رکورد رسید. هواداران سپاهان لیاقت این را داشتند که این رکورد به نامشان ثبت شود. امیدوارم سالیان سال دست نخورده باقی بماند. همه از این رکورد احساس غرور می کنیم.

 

سوال-آیا خودت می‌توانی این رکورد را بهبود ببخشی؟ 


نیازمند- خب خیلی کار سختی است. عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا یک رکورد ثبت شود. اولین موضوع داشتن یک تیم خوب و سرحال از نظر سازمان دفاعی است. بله جابجایی این رکورد شدنی است و کسی که می خواهد این رکورد را بزند، باید 10 بازی و خورده ای گل نخورد.

 

سوال- رکوردت از دقیقه 5 هفته 29 ام لیگ هجدهم بود تا دقیقه 45 دیدار هفته نهم لیگ نوزدهم. 940 دقیقه؟


نیازمند- بله رکورد فوق العاده ای بود و امیدوارم تا سالیان سال باقی بماند. 


سوال- چه بلایی بر سر تیم منسجم سپاهان آمد که در نیم فصل اول نمایش های خیلی خوبی ارائه می کرد؟


نیازمند- فکر می کنم حالت روحی و روانی و نگرشی بچه های تیم در نیم فصل اول فوق العاده بود و همه به قهرمانی تیم امیدوار بودیم. خوب نتیجه می گرفتیم و از همه مهم تر از همه گل نمی خوردیم. ما ده یازده هفته فقط یک گل خوردیم و در پایان نیم فصل اول با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین بودیم. ولی خب با شروع نیم فصل دوم همه چیز متفاوت شد. تیم نتیجه نمی گرفت و امتیازهای مفت بیش از حدی را از دست دادیم. بازی های بیرون از خانه را نمی بردیم. وضعیت اعتماد به نفس تیم افت می کرد و بازی به بازی بدتر می شد متاسفانه. یک مقدار بدشانسی و تصمیمات داوری هم در این اتفاقات دخیل شد ولی می شد که این مشکلات را حل و فصل کرد. ما در بدبینانه ترین حالت ممکن هم فکر نمی کردیم که پنجم بشویم. اینقدر امتیاز مفت از دست دادیم که این اتفاق افتاد. فکر می کنم آخرین مرتبه ای که ما یک بازی بیرون از خانه را بردیم به هفته ششم هفتم بازمی گردد که تیم گل گهر را در سیرجان شکست دادیم. ولی تیمی که می خواهد قهرمان شود، این آمار اصلا برایش قابل قبول نیست و عملکردمان اصلا قابل دفاع نیست. تنها حسرتی که برای همه ما باقی ماند، این بود که این تیم به چیزی که لیاقتش را داشت، نرسید. باید می رسیدیم و تلاش زیادی کرده بودیم و هنوز هم که هنوز است حسرت فرصت‌هایی را می خوریم که از دست دادیم ولی دیگر زمان گذشته و امیدوار هستیم به آینده.

 

سوال-دلیل اصلی این اتفاق و این افت چه چیزی بود. می‌خواهم این سوال را بپرسم که آیا حاضر نشدن مقابل پرسپولیس چقدر در این افت تاثیر داشت؟ 


نیازمند- فکر می کنم بیشتر از مسائل فنی بعد روحی و روانی خیلی تاثیرگذار بود و بازی پرسپولیس مزیت علت شد برای تیم ما. بازی با پرسپولیس دیداری بود که با آن می‌توانستیم به لیگ برگردیم. حتی اگر به زمین می رفتیم و بازی می کردیم و می باختیم، اینقدر از نظر روحی و روانی روی ذهن ما تاثیر نمی گذاشت و می گفتیم رفتیم، بازی کردیم و باختیم. ولی این اتفاقات باعث شد پرسپولیس خودش را از ما جدا کند. نوش جانشان. ولی از نظر روحی و روانی خیلی روی تیم ما تاثیر گذاشت. سه امتیاز از ما کم شد و به آنها اضافه شد. ما خیلی به آن بازی امیدوار بودیم. در آن مقطع از بازی های آسیایی بازگشته بودیم و به نسبت سایر نمایندگان ایران، نتایج بهتری کسب کرده بودیم. ما سه امتیاز از دو بازی گرفته بودیم و شرایط بهتری داشتیم. دیدگاه ما این بود که پرسپولیس را در آزادی شکست داده بودیم و این امکان وجود دارد که آنها را در اصفهان هم شکست بدهیم. خب یک سری مسائل دست به دست هم داد و بازی سه بر صفر شد. این اتفاقات خیلی از نظر روحی و روانی روی کادر فنی تیم ما و بازیکنان تاثیرگذاشت و نه تنها تیم ما که سایر تیم های لیگ هم از این موضوع ضرر کردند و روی آنها تاثیر گذاشت. حتی ما دو سه روز بعد از این بازی نمی‌توانستیم تمرین کنیم. دو سه روز بعد از این بازی بود و در حال تمرین بودیم ولی نمی‌توانستیم درست و حسابی تمرین کنیم و وقتی امیرخان این موضوع را دید و دید بچه ها بد تمرین می کنند، با عصبانیت تمرین را تعطیل کرد. بعد با همین حالت به بازی ذوب اهن رفتیم که آنجا هم دقیقه 90 گل خوردیم و 2 امتیاز مفت را از دست دادیم. بعدش هم که بازی ها تعطیل شد و اختلافمان زیادتر شد. ما با 10 امتیاز اختلاف به تعطیلات رفتیم و به همین خاطر می‌گویم که این تیم از نظر فنی خیلی ویژگی داشت و می توانست بهتر باشد و ارزش های خیلی بیشتری داشت، ولی بعد روحی و روانی روی تیم ما خیلی تاثیر گذاشت. حتی بعد از وقفه دوسه ماهه به خاطر کرونا باز هم تاثیرش بود. باز هم بازی های بیرون از خانه را نتوانستیم ببریم و امتیازات مفتی را در خانه مقابل پارس جنوبی جم و نساجی از دست دادیم. همه چیز دست به دست هم داد. توپ هایمان گل نمی شد. اشتباهات داوری و درنهایت سهمیه نتوانستیم بگیریم.

 

سوال- صحبت در مورد بازی پرسپولیس زیاد مطرح شده. این بازی در روزهای ابتدایی کرونا بود و شاید کسی نمی دانست که چقدر قضیه جدی است؟ آیا نا گفته ای از آن روز مانده است؟ (حین این سوال تصاویر روز مسابقه و اتفاقاتی که در هتل کوثر اصفهان رخ داد، در حال پخش است).


نیازمند- این هم از شانس بد ماست. پنجم ششم اسفندماه است و کرونا از خیلی وقت پیش وارد شده است. دو سه روز قبل از بازی رسما اعلام شد که کرونا وارد ایران شده است. این جمعیت که چهارباغ و سی و سه پل را بسته است، اگر می دانست کرونا چقدر جدی است، اصلا مقابل هتل جمع نمی شد. برای هواداران سپاهان این بازی خیلی مهم است. شما اگر در اصفهان باشید، متوجه می شوید که بازی سپاهان با استقلال و پرسپولیس برایشان متفاوت است و دوست دارند حمایتی 30 ، 40 هزار نفره از تیمشان داشته باشند. به خاطر همین توی کتشان نمی رفت که این بازی بدون هوادار برگزار شود. این هم شانس ما بود. اگر یک بازی دیگر بود، قبول می کردند. چون سلامتی خودشان بود. استارت بازی نکردن از همینجا زده شد. بازیکنان خیلی دیر به استادیوم رسیدند. بازیکنان با ضعف و ناراحتی به استادیوم رسیدند، چون دیدند که چطور هواداران را پراکنده کردند. دیگر بقیه اتفاقات قبلا در موردش صحبت شده است. همه چیز دست به دست هم داد تا بازی انجام نشود.

 

سوال- به هر حال افسوسی باقی ماند که شاید لیگ نوزدهم به خاطر همین بازی برای سپاهان از دست رفت؟


نیازمند- بله من با خیلی از کارشناسان فوتبال که صحبت می کنم، همین را می گویند. مربیان و بازیکنانی که تجربه هم دارند، همین را می گویند. من راجع به ریز جزئیات نمی توانم حرف بزنم ولی نظر کارشناسان همین بود. با این حال می شد بعد از کرونا بهتر نتیجه گرفت. ما روز مسابقه سرگردان بودیم. سه چهار بار با چمدان به بیرون هتل رفتیم ودرنهایت خیلی دیر شد.

 

1531672

 

سوال- بعد از بازی شایان مصلح در یک لایو اینستاگرامی این حرف را زد که قرار نبود بازی کنیم؟


نیازمند- نمی دانم شایان چرا آن حرف‌ها را مطرح کرد ولی واقعا بین بازیکنان حداقل اینطور نبود. من خودم اولین کسی بودم که در حال بیرون رفتن بود. با روی تاوارس به راهرو رختکن رفتم. 5 دقیقه گذشت. یک مقدار بدنم را گرم کردم و وقتی می‌خواستیم وارد زمین شویم، گفتند پرسپولیسی ها در حال رفتن هستند و گفته اند که دیر شده و بازی نمی کنیم. باز ما شروع به گرم کردن کردیم. ما اطلاعی از اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود، نداشتیم. گفتند صبر کنید، پرسپولیسی ها برگردند. بعد هم دیدیم آنها سوار اتوبوس شدند و رفتند. نمی دانم. گذشت دیگر...

 

سوال- بعد از این بازی رسیدیم به کرونا. اختلاف میان سپاهان و پرسپولیس ایجاد شد. بعد هم دوران قرنطینه اجباری و ابهام رسید. این دوران برای شما چطور سپری شد؟


نیازمند- خب خیلی سخت سپری شد. خیلی مشکل بود. ما فوتبالیست هستیم و زندگی ما به فوتبال گره خورده است. وقتی یک هفته از فوتبال دور می شوی، باید با افسردگی و دلتنگی مبارزه کنی. خیلی برایمان سخت می گذشت. به هر حال تمریناتی که طراحی شده بود را انجام می دادیم. یک پارکی نزدیک خانه ما بود که گاهی آنجا تمرین می کردم. به هر حال یکی دو ماه خیلی سخت و مشکل گذشت. دلمان برای بازی کردن در قالب تیم و تمرین کردن تنگ شده بود. هنوز هم البته خیلی سخت سپری می شود.


هواداران را به استادیوم‌های فوتبال هدیه کنید 


پیام نیازمند در ادامه حرف‌هایش خواسته مهمی را از مسئولان فوتبال ایران مطرح کرد و در مورد شیوه شروع لیگ بیستم اینطور شروع به صحبت کرد:« خیلی سخت است بازی کردن بدون هواداران. امیدوارم لیگ جدید که شروع می شود، هواداران باشند. فکر می کنم در لیگ های مختلف تعدادی هوادار حضور خواهند داشت. در قطر این موضوع پیش بینی شده است و فکر می کنم بازی های فصل جدیدشان قرار است با هوادار دنبال شود. آنجا روی صندلی ها علامت هایی گذاشته شده که هر هوادار با فاصله 5 صندلی از هوادار دیگر می تواند بنشیند. هوادار که باشد، حتی اگر تعدادشان زیاد نباشد، بازی از حالت بی روح بودن خارج می شود. چون به هر حال کرونا که حالا حالاها قصد رفتن ندارد و با ما هست.» 

 

سوال- فیفا هم زیاد بازی می کنی. در قطر هم فیفا بازی می کردید و آیا با بازیکنان تیم های دیگر هم فرصت بازی کردن و کری خواندن پیدا کردید (باخنده)؟


نیازمند- بله. سروش دستگاه خودش را آورده بود و فقط یکبار شجاع به اتاق ما آمد و بازی کردیم. 

 

سوال- شجاع در بازی واقعی که کری زیاد می خواند؛ در فیفا هم همینطور است (باخنده)؟


نیازمند- بله (پیام می خندد). از این برایتان نگویم بهتر است. خیلی کری می خواند. هنوز دسته را دستش نگرفته، شروع به کری خواندن می کند. سروش همان موقع که به اتاق ما آمد، این اخطار را به او داد که تو نباید با پیام بازی کنی و باید با من بازی کنی. ولی توجه نکرد و دقیقه 60 ، 70 گفت تمرکز ندارم و رفت. جالب اینکه دقیقه 15، 20 فیلم گرفت و گفت چرا این همه از تو تعریف می کنند ولی بعد از اینکه گل زدم من هم فیلم گرفتم تا از آن فیلمی که گرفته بعدا سوء استفاده نکند ( با خنده) ... بین فوتبالیست ها کسی با من بازی نمی کند. چون می بازد و اعصابشان به هم می ریزد.


سوال- مدتی یکی از حاشیه‌های فوتبال ایران بحث شروع شدن یا شروع نشدن بازی های لیگ بود. تو در آن زمان جز کدام دسته بودی؟ به هر حال اعتراضات زیادی نسبت به ادامه لیگ وجود داشت.


نیازمند- حالا که چند ماه از این موضوع گذشته باید بگویم که شروع لیگ تصمیم درستی بود. چون به هر حال کرونا اتفاق افتاده و باید یاد بگیریم که چطور با کرونا زندگی کنیم. نمی توان زندگی را تعطیل کرد. به هر حال در همین زمان هم مردم از تماشای فوتبال در خانه و کری خواندن هایی که فوتبال دارد، لذت می برند. به هر حال ریسک به خطر افتادن سلامتی بازیکنان و کادر تیم وجود دارد ولی تصمیم درستی گرفته شد و در دنیا هم همین کار را کردند. باید یاد بگیریم که چطور در این شرایط جدید زندگی کنیم. نمی شد بیشتر از این از فوتبال دور بود. خیلی خوشحال بودیم که دوباره به زندگی فوتبالی بازگشته ایم.

 

سوال-در همین مدت برخی فوتبالیست ها به صورت جدی مخالف شروع مسابقات بودند...


نیازمند-فکر میکنم به خاطر فکر کردن به همان ترس باشد. کما اینکه فکر می کنم 30 ، 40 درصد بازیکنان ما کرونا گرفته‌اند و گاه و بیگاه نبوده اند. در قطر هم سه بازیکن ما نبودند. به هر حال ولی باید یاد بگیریم، چون مشخص نیست که کرونا چه زمانی از بین می رود و نمی توانیم زندگی را تعطیل کنیم.

 

سوال- روی تاوارس پس از 6 سال حضور در کنار امیرقلعه نویی و ایران، پس از کرونا دیگر به ایران بازنگشت. او با تونی اولیویرا به ایران آمد و در تراکتور، ذوب آهن و سپاهان با قلعه نویی همکاری کرد. فکر می کردی دیگر به ایران بازنگردد، چون خیلی هم با او دوست بودی؟


نیازمند- خیلی دوست و رفیق بودیم. خیلی از نظر فنی و حتی کاراکتری (شخصیتی) فوق العاده است. روی واقعا فوق العاده است. جای خالی او در فوتبال ما خیلی احساس می شود و خیلی به گلرهای ما کمک کرد. ولی به هر حال اتفاقاتی افتاد که تصمیم گرفت دیگر برنگردد و کرونا هم یکی از اصلی ترین دلایلش بود. الان هم در امارات است و برای او آرزوی موفقیت دارم. یک هفته پیش با او صحبت می کردم و داشت از شرایط خوب خودش در امارات حرف می زد ولی می گفت خیلی دلم برای ایران دلم تنگ شده است. گفت خیلی برای دوستانم، باشگاه، تو و بقیه تنگ شده است. گاهی اوقات زیاد هم رنجیده می شد ولی خب با این حال دلش خیلی برای ایران تنگ شده است.

 

سوال-فکر می کنی چرا این اتفاق معمولا برای خارجی هایی که در ایران بازی می کنند یا مربیگری می کنند، رخ می دهد و ابراز دلتنگی می کنند؟


نیازمند- خب فکر می کنم در کل دنیا احترامی که ما به بازیکنان و مربیان خارجی می گذاریم، وجود ندارد. شاید امکانات ما مثل زمین چمن، خانه مناسب و .. خوب نباشد. مطمئنا امکانات امارات برای روی در ایران نبود ولی او دلتنگ میهمان نوازی و خونگرم بودن ایرانی ها شده است وگرنه هیچ وقت مثلا دلش برای زمین های چمن ایران تنگ نخواهد شد (باخنده). 

 

1531669

 

سوال- دلیل رفتنش مشخص نشد. رفتن او مصادف شد با هجمه‌ای که رسانه‌های اصفهانی علیه او ایجاد کردند و در رسانه های خود اعلام کردند که او قصد دارد پیام را به فوتبال پرتغال ترانسفر کند. آیا این موضوع دلیل رفتنش بود؟


نیازمند- خب این بحث واقعا مطرح نبود. روی اول فصل که با من صحبت کرد، گفت هدفت چیست. گفتم من خیلی دوست دارم بعد از اینکه در ایران مطرح شدم به فوتبال اروپا بروم. به هر حال او هم دوست های خوبی در فوتبال پرتغال دارد که مربی گلرها در سوپرلیگ پرتغال هستند. مدیربرنامه هایی را می شناسد که با او دوست هستند. من را با آنها ارتباط داد و آنها تعریف و تمجید زیادی از من می کردند. هم روی (تاوارس) و هم تکسیرا به من خیلی امیدواری داده بودند که شرایطت مناسب است. به هر حال با چند روزنامه معتبر پرتغالی هم صحبت کرده بودند و شناخت خوبی نسبت به وضعیت من در پرتغال ایجاد شد. ولی خب کرونا که آمد، شرایط تغییر کرد. بندی که من برای جدایی داشتم، تاریخ محدودی داشت.  من می توانستم با پرداخت مبلغی جدا شوم ولی کرونا شرایط اقتصادی باشگاه ها را تغییر داد و می دانید که در دوران کرونا باشگاه های پرتغالی با مشکلات مالی زیادی مواجه شدند. به هر حال در این شرایط سعی می کنند روی گلر از آسیا سرمایه گذاری نکنند. با این سختی ها باز اگر بازیکن آزاد بودم، جدا می شدم و انتقال انجام می شد. الان ولی خیلی مشکل است. وضعیت بازیکن ایرانی در بازار اروپا خیلی خوب نیست. باز مهدی طارمی و چند بازیکن دیگر مثل جهانبخش در فوتبال اروپا خوب کار می کنند و درها را باز می کنند. با این حال جلوی زمین خیلی راحت‌تر است وعقب زمین و جذب دروازه بان سخت است. 


سوال- شروع دوباره لیگ برای سپاهان با پیروزی 2 صفر شروع شد. ولی بعد از آن پیروزی سپاهان دیگر شرایط خوبی پیدا نکرد و در نهایت پس از یک پیروزی سخت مقابل نفت آبادان امیرقلعه نویی باحمله قلبی مواجه شد. چه اتفاقی در تیم افتاد؟


نیازمند- نمی دانم واقعا و باید از خود کادر فنی پرسید. بدشانسی های پشت هم. اشتباهات داوری هم بخشی از مشکلات بود. ولی خب تمرکز کافی را نداشتیم و از لحاظ روحی و روانی بازی به بازی که جلوتر می رفتیم، شرایط تیم بدتر می شد ولی بهتر نمی شد. هی می رفتیم که شرایط بهتر شود ولی بازی به بازی سخت تر می شد. اوج سختی ها همان دو بازی استقلال بود که بازی اول را امیرخان کنارمان نبود. بازی با نساجی 10 موقعیت را نزدیم. 4 تیرک زدیم. باید از کادر فنی پرسید. به نظرم روحی و روانی بود.

 

سوال- در همین حین بیماری قلعه نویی از نظر روحی به تیم کمک نکرد؟ 


نیازمند- به هر حال دکتر نشستن روی نیمکت را برای امیرخان ممنوع کرده بود. خودشان با اصرار به تهران آمدند و بازی استقلال روی نیمکت نشستند. ما می خواستیم روند مثبتی در تیم ایجاد کنیم تا امیرقلعه نویی آسیب نبیند ولی این روند ایجاد نشد. بعد هم که دو بازی باختیم و آقای قلعه نویی پس از سه باخت رفتند. واقعا همه بچه ها احترام بسیار خاصی برای آقای قلعه نویی قائل هستند و در زمانی هم که هنوز نرفته بود، این احترام را قائل بودند. خیلی دوست داشتیم که روند تغییر کند ولی نشد و برای همه ما این روند گران تمام شد.

 

سوال- بعد هم که دو بازی را بدون قلعه نویی انجام دادید ولی به سهمیه آسیایی نرسیدید؟


نیازمند- خب طبیعی است که تیمی که این همه امتیاز از دست می دهد، نتواند سهمیه بگیرد. بازی آخر با پیکان مساوی کردیم و با اختلاف 2 امتیاز سهمیه آسیایی را از دست دادیم. 

 

سوال- در بین صحبت هایی که انجام دادی از گل محمد میری هم حرف زدی. فکر می کردی یک هفته بعد از اینکه حسین حسینی از محمد میری گل خورد، خودت گل تقریبا مشابهی را از او دریافت کنی؟


نیازمند- گلی که من خوردم خیلی از فاصله نزدیک تر زده شد و زاویه هم وسط تر بود. متاسفانه دوربین ها خوب گل را نگرفته اند. شوت او عجیب و غریب بود. محبی و کی روش که پشت سر محمد میری بودند، می گویند شوتش کات خیلی عجیبی داشت که در تصاویر تلویزیونی مشخص نیست. زاویه توپ کج بود. فکر نمی کردم. اگر این ذهنیت را داشتم که درجا بزند، شاید می توانستم واکنش بهتری انجام دهم.

 

سوال- منظورت چیست؟ یعنی اینکه از نظر فنی جلوتر ایستاده بودی؟ 


نیازمند- فکر می کنم اگر جلوتر هم بودم، اتفاق خاصی نمی افتاد (باخنده). ماشاالله خیلی خوب زد و مهارش فقط با یک سوپر سیو ممکن بود یا بازیخوانی باید انجام می شد. اول که شوت زد، توپ وسط دروازه بود ولی قدرتی که پشت توپ گذاشته بود، کاتی به توپ داد که آن را به گوشه دروازه برد و واقعا خیلی خوب زد.

 

سوال- این قشنگ ترین گلی بوده که خورده ای؟


نیازمند- بله فکر می کنم این قشنگ ترین گل بود. البته یک گل هم از دانیال خوردم که عجیب و غریب تر از این شوت بود و اول رفت آن طرف و بعد این طرف دروازه. 

 

1531673

 

سوال- فصل برای سپاهان بدون سهمیه تمام شد. در نهایت پس از گمانه زنی های زیادی که می‌شد، محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا به سپاهان وارد شدند. نظر شما در این مورد چیست؟


-خب خیلی خوب بود تورنمنتی که کنار هم تجربه کردیم و واقعا وقتی او را دیدم، چون برای اولین بار بود که او را می دیدم، دلیل این همه محبوبیت و افتخار در اصفهان را متوجه شدم. به خاطر شخصیت و ذهنیت برد و چارچوب‌‌هایی که برای خودشان تعریف کرده اند، خیلی خوب است. آقای محمدرضا ساکت را هم که از زمان کی روش با ایشان بوده ام. ایشان واقعا مدیر توانایی هستند و واقعا این کادری که الان در سپاهان هست، نوید روزهای خوبی را می دهد. لازمه این موفقیت صبر است. چون زمان می خواهیم تا تیم آنطور بازی کند که محرم نویدکیا می خواهد بازی کند. من مطمئنم روزهای خوبی برای سپاهان خواهیم داشت. شناخت خوبی از همدیگر پیدا کرده ایم. اینکه او از ما چه چیزی می خواهد و ما چه چیزی می خواهیم.

 

سوال- اگر بخواهید در مورد سبک مربیگری محرم نویدکیا صحبت کنید، چطور این موضوع را توضیح می‌دهید؟


نیازمند- خب من فکر می‌کنم در همین چند بازی تا حدودی شرایط روحی و روانی و اعتماد به نفس بازیکنان تیم بهتر شد. دیدید که در برخی صحنه ها چقدر بچه ها روی زمین خوب فوتبال بازی کردند.اعتماد به نفس بچه ها مقابل ستاره های میلیون دلاری تیم های عربی زیاد بود. افکار ایشان، اعتماد به نفسی که می توانند به بچه ها انتقال دهند و اینکه هر کسی خوب باشد، بازی خواهد کرد. از روراست بودن ایشان همه بازیکنان لذت بردند و من هم همینطور. البته نه اینکه مربیان دیگر روراست نیستند. نه منظورم این نیست. ولی آقای نویدکیا در کارشان خیلی صادق است و هر چه توی دلشان باشد را روراست و صادقانه می گویند.  به هر حال خودشان تا سه چهار سال پیش بازی می کرده اند و درک خوبی از بازیکنان تیم دارند. با برخی از بازیکنان تیم همبازی بوده اند و این کمک می کند که حس و حال بازیکن را متوجه شوند

 

سوال- رحمان احمدی زمانی همبازی شما در پیکان بود و حالا مربی شما در سپاهان؟ 


نیازمند- زمان همه چیز را عوض می کند. من شخصیت او را خیلی دوست دارم. من در پیکان و در حضور ایشان 24 بازی انجام دادم و ایشان هیچ حرکتی انجام نداد. واقعا برای من جای افتخار بود که کنار ایشان بازی می کردم و الان هم خوشحالم که مربی من هستند. به هر حال آقای احمدی هم تا همین دو سال پیش بازی می کردند و می تواند روز به روز علمش را بیشتر کند. بازی با پای خیلی خوبی هم با دو پا دارد و قطعا می تواند مربی خیلی خوبی باشد.

 

سوال- سپاهان خیلی عملکرد خوبی در بازی های آسیایی نداشت. البته با توجه به سبقه ای که در آسیا دارد. خودت چطور نمایش های تیم را ارزیابی می کنی؟


نیازمند- فکر می کنم عملکرد بدی نداشتیم. بین تیم های ایرانی بدترین قرعه را داشتیم. وجه تمایز تیم های خارجی مثل النصر و السد بازیکن های خارجی آنها است. همان موقع معتقد بودم که یکی از دو تیم گروه ما به نیمه نهایی خواهد رسید. بازیکنان خارجی آنها تفاوت زیادی ایجاد می کند. مثلا ما دو بازی با عبدالرزاق حمدالله داشتیم.

 

او سپس با تمجید از عمکرد ستاره مراکشی تیم النصر اضافه کرد:« من یکماه ویدئوهای او را می دیدم ولی چیز مشخصی از او نفهمیدم. پنالتی های خوبی می زند؛ کاشته خوب می زند؛ با چپ و راست خوب ضربه می زند؛ در تک به تک ها متفاوت عمل می کند؛ شوتزنی های متفاوتی دارد. نتوانستم آنالیز دقیقی از او داشته باشم. السد هم همانطور است و بازیکنان خارجی خیلی خوبی دارد. 

 

سوال- بازیکنان زیادی توسط محرم نویدکیا در این تورنمت بازی کردند؟


نیازمند- بله اقای نویدکیا می خواست به شناخت خوبی برسد و به این موضوع هم رسید. البته شناخت بازیکنان هم از ایشان خیلی خوب بود و همدیگر را شناختیم. این شناخت متقابل بود.

 

سوال- از عملکرد خودت راضی بودی؟  


نیازمند. خدا را شکر ولی همیشه اینطور فکر می کنم که هر عملکردی داشته باشم، این سقف عملکردم نخواهد بود و می‌توانم بهتر باشم.

 

سوال- در مورد تیم ملی آیا آقای اسکوچیچ با شما صحبت کرده است؟ 


نیازمند- نه هنوز صحبتی با ایشان نداشته ام. بازیکنانی که با ایشان کار کرده اند، می گویند خیلی مربی خوبی است. کار خیلی دشواری دارد. شرایط تیم ملی کمی نگران کننده است و امیدوارم با نتایجی که می گیریم، عملکرد تیم ملی با ویلموتس خیلی زود فراموش شود. 

 

1531670


    
سوال- خب به عنوان سوال آخر در مورد شرایط خودت حرف بزن. به هر حال اگر کرونا نبود، شاید حالا از فوتبال ایران رفته بودی ولی حداقل یک فصل دیگر در سپاهان بازی خواهی کرد و به نظر فصل جذابی با سپاهان و نویدکیا پیش روی شما قرار دارد.


نیازمند- خب من در مورد این موضوع خیلی دوست ندارم، ذهنم را آشفته کنم که باید می رفتم. نمی خواهم تمرکزم را از دست بدهم. به هر حال این اتفاق را به فال نیک می گیرم و اینطوری فکر می کنم که این اتفاق به نفعم بوده است. به هر حال ولی دوست دارم و هدفم است که روزی به فوتبال اروپا بروم. اگر شرایط مهیا شد و رفتم که چه عالی ولی اگر نرفتم هم با قدرت کارم را همینجا ادامه می دهم.


گفتگو: احمدرضا خلیلی

دیدگاه‌ها