کد خبر : 1710813 | 08 مهر 1399 ساعت 11:37 | 14.9K بازدید | 5 دیدگاه

شیخ سلمان: داوران آسیایی بهترین در جهان هستند

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید کم نظیر از داوران این قاره آن ها را از بهترین های جهان دانست.

شیخ سلمان: داوران آسیایی بهترین در جهان هستند

به گزارش "ورزش سه"، شیخ سلمان که درباره استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی صحبت می‌کرد، با تعریف از داوران آسیایی گفت: «داوران آسیایی در حال حاضر جزو بهترین های جهان هستند اما ما باید استانداردهای جدید را تعیین کنیم و نشان دهیم که ای اف سی در این مورد پیشرو است. چیزهای زیادی برای موفقیت این فصل لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و استفاده از VAR نیز باعث می‌شود که تیم ها بتوانند استعداد و توانایی خود را بیش از پیش نشان دهند.»

 

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین عنوان کرد: «ای اف سی سابقه اثبات شده ای در استفاده از تکنولوژی VAR دارد اما ما می‌خواهیم به فیفا، IFAB، شرکای تکنولوژی مان، اتحادیه فوتبال قطر و... نشان دهیم که می‌توانیم بالاترین میزان استاندارد را داشته باشیم.»

 

در هفته های اخیر کلاس های توجیهی برای داوران و تیم ها در خصوص تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار شده و حالا در دو دیدار مرحله یک چهارم نهایی از آن رونمایی می‌شود. قرار است که برای تشخیص و بررسی گل یا عدم گل، کارت قرمز، پنالتی و تشخیص اشتباه بازیکن، از VAR استفاده شود.

 

تمجید شیخ سلمان از داوران آسیایی در حالی انجام می‌شود که هواداران فوتبال و به خصوص ایرانی ها نسبت به قضاوت داوران در چند بازی اعتراض جدی داشته اند.

دیدگاه‌ها