کد خبر : 1710839 | 08 مهر 1399 ساعت 12:54 | 59.6K بازدید | 6 دیدگاه

انتظار داریم  ای اف سی نعمتی را ببخشد

مطهری: شجاع آنقدر جنگید که بیهوش شد

پرسپولیس از بازی دشوار برابر السد به سلامت عبور کرد و این تیم فردا برای رسیدن به جمع 4 تیم پایانی باید پاختاکور ازبکستان را از پیش رو بردارد.

مطهری: شجاع آنقدر جنگید که بیهوش شد

به گزارش" ورزش سه" نمایش پرسپولیس در بازی های این تیم در لیگ قهرمانان و بخصوص بازی برابر السد نشان داد شاگردان گل محمدی با هدف رسیدن به فینال رقابت ها پا به مسابقات گذاشته اند. السد بی شک می توانست سخت ترین قرعه برای هر تیمی در آسیا باشد چرا که کشور قطر با کسب میزبانی و فراهم آوردن تمامی امکانات و همچنین خود باشگاه با هزینه زیاد و جذب ستاره های بزرگ تنها به دنبال قهرمانی در این رقابت ها بودند اما پرسپولیس توانست این مانع فوق دشوار  را با تک گل عیسی آل کثیر و با یک بازی برتر از نظر فنی از پیش رو بردارد. 


این تیم فردا در حالی به مصاف پاختاکور می رود که  تیم ازبکستانی توانسته در مرحله قبل  استقلال ایران را با نتیجه دو بر یک شکست داده و حذف کند. 


حمید مطهری مربی پرسپولیس و دستیاریحیی گل محمدی در فاصله یک روز مانده به بازی در حال آنالیز پاختاکور و تماشای بازی های این تیم و به ویژه بازی برابر استقلال است. او درباره این تیم ازبکستانی گفت:" پاختاکور نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده است. آن ها قبلا فقط تمرکزشان روی بازی فیزیکی و توپ های بلند بود اما در حال حاضر با حفظ این خصوصیات توانسته مالکیت و حفظ توپ و همچنین حملات تدریجی را نیز به برنامه هایشان اضافه کنند. وقتی تیمی به این مرحله رسیده حتما شایستگی اش را داشته و ما این را به خوبی می دانیم."


او درباره قرعه تیم در یک چهارم نهایی افزود:" بدون اینکه دچار غرور بشویم می دانیم که باید زحمت زیادی برای پیروزی بکشیم.واقعا فرقی نمی کرد به چه تیمی می خوردیم ، ما به فکر برنده شدن در هر مسابقه هستیم.  دیروز مراسم قرعه کشی را می دیدم که هر سه تیم از اینکه در مرحله یک چهارم به پرسپولیس بخورند هراس داشتند و این مایه مباهات است."او اضافه کرد:" با این وجود هر بازی شرایط و مسایل تاکتیکی مخصوص به خودش را می طلبد و تیمی موفق است که بتواند در تمام بازی ها بالاترین سطح کیفی را نشان بدهد. از زمان حضور آقا یحیی ما سعی کردیم تیمی انعطاف پذیر برای اجرای ایده ها و برنامه های متفاوت بسازیم.  امیدوارم این اتفاق فردا بیفتد و تیم بتواند موفق باشد." 


برد برابر السد اما به هواداران پرسپولیس و بسیاری از هواداران فوتبال ایران چسبید. مطهری هم بعد از این بازی پیام های زیادی ازطرف مردم و هواداران تیم دریافت کرده که بابت این برد خوشحال بوده اند:" واقعا پیام های محبت آمیز و فوق العاده ای از مردم بعد از بازی گرفتیم. من برد به السد را به مردم و هواداران پرسپولیس که انرژی مثبت بسیار زیادی به ما می دهند تقدیم می کنم. این انرژی مثبت است که باعث می شود بچه ها در این شرایط سخت کار کرده و بتوانند در 15 روز 5 بازی سنگین را انجام بدهند و عملکرد خوبی هم داشته باشند."

 


یکی از نگرانی هایی که حتی دربازی با السد در مورد پرسپولیس وجود داشت خستگی تیم بود. بازیکنان این تیم از ستاره های السد استراحت کمتری داشتند و یک بازی سنگین را مقابل این تیم در یک هشتم برگزار کردند ضمن اینکه پاختاکور در بازی برابر پرسپولیس یک روز بیشتر استراحت کرده است. مطهری در این رابطه گفت:" تا جایی که به ما و تیم پزشکی مربوط بوده تمام تلاشمان را کردیم که تیم را از نظر ذهنی و فیزیک ریکاوری کنیم. خستگی واقعا هست حتی برای خود ما ، اما آقای گل محمدی همیشه تاکید دارد و بچه ها هم به خوبی می دانند که برای رسیدن به اهداف بزرگی که دارند باید سختی بکشند. ما (مجموعه تیم) تمام سختی ها را تحمل کردیم  تا به چیزی که می خواهیم برسیم. "


او در مورد سختی هایی که این تیم متحمل شده گفت:" علاوه بر دوری از خانواده ، ما بازی های سختی در لیگ و جام حذفی داشتیم و بعد در لیگ قهرمانان فشردگی بازی ها فشار زیادی را وارد کرد. شجاع خلیل زاده آنقدر برابر السد تلاش کرد که از فرط خستگی بعد از بازی بیهوش شد و نمی توانست راه برود. این نشان می دهد که بچه های ما صددرصد و حتی بیشتر از توان خودشان انرژی می گذارند. اینجا باید بگویم واقعا خوشحالیم که با این بچه ها کار می کنیم چون کاملا حرفه ای هستند و تمام وجودشان را برای موفقیت تیم می گذارند. همه اینجا از جانشان مایه می گذارند تا پرسپولیس برنده شود. بازهم می گویم ما به معنای واقعی یک تیم هستیم."
او همچنین گفت:" این تیم بودن، اتفاق فوق العاده ای است چرا که از جوان ترین و با تجربه ترین بازیکنان تمام تلاششان را معطوف به موفقیت تیم کرده اند."

 

مربی پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت هایش به ماجرای محرومیت سیامک نعمتی پرداخته و گفت:" بعد از بازی خیلی سریع اقدام و اعتراض کردیم و این توقع را داریم که ای اف سی اخراج ناعادلانه او را پاک کند. بن عطیه خطا و شیطنت کرده بود اما سیامک واقعا کاری انجام نداد."


مطهری با اشاره به اهمیت پیروزی برابر السد گفت:" السد و الدحیل سازماندهی اساسی را برای موفقیت کرده بودند اما بازیکنان پرسپولیس واقعا کار بزرگی کردند. ما در گروهی که الدحیل بود صدرنشین شدیم و توانستیم السد را هم حذف کنیم. من واقعا خواهشم این است که هرکسی که مسئول است به این بچه ها توجه بیشتری بکند و قدرشان را بیشتر بداند."
او در پایان در مورد بازی حساس فردا برابر پاختاکور گفت:" نباید دچار غرور شویم و فکر کنیم کار تمام شده است. بازی با پاختاکور یک بازی سخت و بسیار مهم است و باید با تمام انرژی و وجود کار کنیم تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. جا دارد از زحمات همه عوامل تیم کادر پزشکی ، تدارکات و دیگر بچه ها هم که زحمت زیادی می کشند تشکر کنم."

دیدگاه‌ها