کد خبر : 1710863 | 08 مهر 1399 ساعت 14:11 | 33.6K بازدید | 2 دیدگاه

پاختاکور - پرسپولیس؛ نبرد ثبات و تغییرات!

پرسپولیس در حالی به مصاف پاختاکور خواهد رفت که نسبت به آخرین تقابل با این تیم دستکم 5 بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و پاختاکور سال پیش دو دیدار را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 انجام دادند که دیدار رفت با نتیجه تساوی همراه بود اما در بازی برگشت نماینده ازبکستان با نتیجه 1-0 از سد قهرمان ایران گذشت و شاگردان برانکو را حذف کرد.

نکته جالب اما رویارویی تیمی باثبات نظیر پاختاکور با پرسپولیسی است که تغییرات نسبتا زیادی را در یک سال اخیر داشته است. سرخ ها علاوه بر این که برانکو ایوانکوویچ و سپس گابریل کالدرون را از دست دادند، در ترکیب خود هم با جدایی پرتعداد بازیکنان مواجه شدند؛ به طوری که از ترکیب اصلی بازی رفت با پاختاکور، اکنون علیرضا بیرانوند، ماریو بودیمیر، علی علیپور و مهدی ترابی از این تیم جدا شده اند و محمد نادری هم که مشخص نیست وضعیتش به چه شکلی خواهد بود. همچنین یک تعویضی پرسپولیس یعنی سروش رفیعی نیز در تیم فعلی قرمزها جایی ندارد.

 

اما این در حالی است که پاختاکور تغییرات بسیار کمتری را در ترکیب خود داشته است. جالب است بدانید تیمی که در مهر ماه ۱۳۹۹ آبی ها را شکست داد با تیمی که در اردیبهشت ۱۳۹۸ از سد پرسپولیس گذشت، تنها دو تفاوت در ترکیبش داشت؛ دروازه بان و مهاجم نوک. یک نکته جالب که ثبات ویژه را در این تیم ازبک نشان می‌دهد.

سرمربی پاختاکور یعنی شوتا آروالادزده از سال 2017 هدایت پاختاکور را برعهده گرفته و در این مدت توانسته تیمی قدرتمند را آماده حضور در میادین کند. آن ها اکنون صدرنشین لیگ ازبکستان هستند و مدافع عنوان قهرمانی هم به حساب می‌آیند و سابقه صعود به فینال جام حذفی را هم دارند.

نکته جالب دیگر این که مهاجم جدید این تیم که یکی از معدود تغییرات در ترکیب پاختاکور محسوب می‌شود، یکی از گران ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه هم بوده است. او سابقه بازی در گالاتاسارای، بایرلورکوزن، هوفنهایم و... را دارد و چند سال پیش با رقم 7.5 میلیون یورو در بازار بوندس لیگا جابجا می‌شد.

 

باتوجه به این شرایط پرسپولیسی ها کار بسیار دشواری را مقابل پاختاکور ازبکستان خواهند داشت و به هیچ عنوان نباید تصور شود که این تیم قدرت کمتری نسبت به السد دارد.

دیدگاه‌ها