کد خبر : 1710880 | 08 مهر 1399 ساعت 18:00 | 70K بازدید | 13 دیدگاه

سرخ‌ها به دنبال شکست طلسم حریف ازبک

پاختاکور - پرسپولیس؛ نبرد ثبات و تغییرات! (عکس)

پرسپولیس در حالی به مصاف پاختاکور خواهد رفت که نسبت به آخرین تقابل با این تیم دستکم 5 بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت.

پاختاکور - پرسپولیس؛ نبرد ثبات و تغییرات! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس تاکنون دو بار برابر پاختاکور قرار گرفته که نتوانسته به پیروزی مقابل این حریف دست یابد. شاگردان یحیی گل محمدی بعد از صعودی درخشان از مرحله گروهی، با یک نمایش موفق برابر السد توانستند مدعی اصلی این فصل در منطقه غرب را شکست دهند.

 

اکنون با قرعه مشخص شده، سرخپوشان در مرحله یک چهارم برابر پاختاکور ازبکستان قرار خواهند گرفت. تیمی که تاکنون در این فصل توانسته مقابل دو تیم ایرانی شرایط خوبی را پشت سر بگذارد. این تیم ازبکستانی در مرحله گروهی با شهرخودرو در یک گروه حضور داشت و در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم به برتری دست یافت. شش امتیازی که سهم زیادی برای صدرنشینی آنها با 10 امتیاز در گروه دوم داشت. این تیم مقابل شهرخودرو در دو بازی رفت و برگشت 4 گل به ثمر رساند که سرزود آزاموف،  ایگور سرگئیف (2 گل) و جلال الدین ماشاریپوف زننده گل‌های تیم بودند. برابر استقلال نیز این تیم موفق به برد 2-1 شد که کران و ارن دردیوک زننده گل‌های این تیم بودند.

 

1531858

 

پرسپولیس اما در شرایطی فردا مقابل این تیم قرار خواهد گرفت که از دست دادن امتیازات در فصل گذشته مقابل این حریف، سهم زیادی در حذف شاگردان برانکو ایوانکوویچ داشت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ ابتدا در تهران و استادیوم آزادی مقابل این تیم به تساوی یک یک رسیدند که ماریو بودیمیر گل پرسپولیس را زد و مارات بیکمائف نیز گل حریف را به نام خود کرد. در ازبکستان اما پاختاکور در لحظات پایانی موفق شد با گلی که ایگور سرگیف به ثمر رساند سه امتیاز را از آن خود کند و حذف نائب قهرمان فصل گذشته را قطعی کند.

 

اکنون این دو تیم در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر تقابل خواهند داشت. یحیی گل محمدی با اعتمادبنفسی که شاگردانش بابت پیروزی ارزشمند برابر السد به دست آوردند با امیدواری بالایی تیمش را مهیای یک رقابت حساس و سرنوشت ساز برابر پاختاکور ازبکستان کرده است. یحیی در صورتی که موفق شود اولین پیروزی تاریخ پرسپولیس مقابل پاختاکور را به نام خود و تیمش کند، تنها یک گام با فینال فاصله خواهد داشت. جایی که علاوه برای تداوم رویاپردازی سرخ‌ها برای دستیابی به جام، یک آورده بزرگ مالی نیز پیش روی این تیم خواهد بود و یحیی را نیز به رکورد برانکو خواهد رساند.

 

 

1531859


نسبت به آخرین تقابل دو تیم، تغییرات زیادی از روی نیمکت مربیگری تا مدیریت و درون زمین شکل گرفته است. این اتفاقات در حدود یک سال رقم خورده است. عرب رفته، برانکو سرمربی عمان است و بیرانوند رویای خود را در بلژیک دنبال می‌کند و بودیمیر از سرخ‌ها شکایت کرده. سیدجلال دیگر مهره ثابت نیست، علیپور راهی پرتغال شده و نادری هم وضعیت نامشخصی با این تیم دارد.

دیدگاه‌ها