کد خبر : 1710882 | 08 مهر 1399 ساعت 15:54 | 20.4K بازدید | 0 دیدگاه

جدیت AFC برای جلوگیری از تاثیر شخص ثالث؛

در آخرین جلسه مهم AFC تعلیق فدراسیون مطرح نشد

جلسه کمیته اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز برگزار شد و صحبت‌‌های مهمی در مورد آینده فوتبال قاره و کشورهای عضو درآن مطرح شد.

در آخرین جلسه مهم AFC تعلیق فدراسیون مطرح نشد

به گزارش "ورزش سه"، این کمیته نزدیک به 15 عضو دارد و وظیفه آن رصد کردن اتفاقات مربوط به فدراسیون‌های کشورهای عضو است و از ایران هم ابراهیم شکوری دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال به عنوان عضو کمیته و وحید کردانی به عنوان رئیس دپارتمان حضور دارند.


امروز دومین جلسه اعضای این کمیته به صورت آنلاین برگزار شد که نزدیک به 2 ساعت به طول انجامید و موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، که در ادامه می خوانید:

*اساسنامه فدراسیون‌های عضو؛ این موضوع یکی از بحث‌های داغ جلسه امروز بود و‌ قرار است به زودی نسخه اساسنامه فدراسیونِ کشورهای عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هم روی سایت AFC قرار بگیرد و هم روی سایت فدراسیون کشورهای عضو.

 

*دخالت شخص شوم؛ این موضوع نیز در جلسه امروز با دقت خاصی پیگیری شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی دستورالعملی را برای کشورهای  عضو در مورد دخالت شخص ثالث ارسال خواهد کرد. کفندراسیون فوتبال آسیا به شدت روی دخالت شخص ثالث در تصمیمات فوتبالی حساس است و فدراسیون فوتبال ایران نیز در حال حاضر درگیر مشکل مشابهی با مسئولان AFC و FIFA است.


* جوایز سالانه؛ این موضوع یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه امروز بود. به خصوص جوایز سالیانه فدراسیون ها. آپدیت هایی در این زمینه انجام شده است و شرایط انتخاب برای اختصاص پاداش به فدراسیون‌ها تغییراتی خواهد داشت.


*بحث در مورد تغییرات در ساختار و نفرات تشکیلات فوتبالی؛ همچنین کشورهایی که تغییراتی در نفرات فدراسیون و سازمان لیگ داشته اند نظیر فدارسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ فوتبال ایران که در سمت های رئیس و دبیرکل تغییراتی داشته، در مورد آنها صحبت های مهمی مطرح شد.

در خلال این جلسه گزارشی توسط دپارتمان کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شد و طبق این گزارش برخی کشورها نظیر ایران در حال تدوین اساسنامه خود هستند.

 

نکته اینکه برخلاف صحبت‌های کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران که روز گذشته حرف از تعلیق فدراسیون فوتبال ایران زده بود، بحث در این خصوص در جلسه مطرح نشد.

 

مطرح شدن موضوع ویلموتس به صورت گزارش
در این جلسه همچنین دقایقی درباره شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران مطرح شد و موضوع غرامت 6 میلیون یورویی که فدراسیون باید به سرمربی سابق بلژیکی خود بدهد، به صورت یک گزارش به اعضای جلسه رسانده شد.

گفتنی است که دستور جلسه این گردهمایی، یکماه پیش برای اعضا ارسال شده بود و آنها طی جلسه مطرح کردن بحث های غیرمرتبط را نداشتند.

دیدگاه‌ها