کد خبر : 1711003 | 09 مهر 1399 ساعت 11:16 | 13.6K بازدید | 1 دیدگاه

همزمان با منع حضور خارجی‌ها در ایران 

حضور خارجی‌ها در تیم های آسیایی بیشتر می شود

هم اکنون هر تیم در لیگ قهرمانان آسیا مجاز به استفاده از 4بازیکن خارجی است؛ سه بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی.

حضور خارجی‌ها در تیم های آسیایی بیشتر می شود 

به گزارش "ورزش سه"، نشریه «الریاضیه» عربستان در این باره خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی افزایش سهمیه خارجی ها در تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را مورد بررسی قرار می دهد و شاید تصمیم تازه ای در این خصوص بگیرد. در این صورت تعداد خارجی های تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر خواهد شد. اما استفاده همزمان از 4 بازیکن خارجی در ترکیب به قوت خود باقی خواهد ماند و بازیکن خارجی پنجم در صورتی مجاز به حضور در ترکیب خواهد بود که یکی از بازیکنان خارجی به هر بهانه ای از ترکیب بیرون بیاید. 

 

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران حضور مربی و بازیکن خارجی را در تیم های لیگ برتری ممنوع کرده است و تیم ها تنها می توانند قرارداد خارجی های قبلی را تمدید کند. البته کنفدراسیون فوتبال در این زمینه تصمیم گیرنده برای فدراسیون های ملی نیست و فدراسیون فوتبال هر کشوری می تواند قانون خاصی در این زمینه تدوین کند. به دلیل مشکلات اقتصادی باشگاه ها و هم چنین تامین منابع ارزی و البته پرونده های متعددی که علیه تیم های ایرانی در فیفا شکل گرفت فدراسیون فوتبال حضور بازیکن و مربی خارجی جدید را در تیم های لیگ برتری ممنوع کرده است. 

 

گفتنی است در عربستان هر تیمی مجاز به جذب 7 بازیکن خارجی است؛ اما همانطور که اشاره شد تیم  ها در لیگ قهرمانان آسیا می توانند 4 بازیکن خارجی را لیست کنند. در صورت افزایش سهمیه حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا تیم ها می توانند بازیکنان آماده خود را برای بازی گزینش کنند و از سویی مصدومیت و محرومیت بازیکن خارجی دیگر برای تیم های حاضر در این بازی ناراحت کننده نخواهد بود چون از بازیکن جایگزین استفاده می کنند. تصویب این قانون به ضرر تیم های ایرانی است که نمی توانند بازیکن خارجی بخدمت بگیرند.

دیدگاه‌ها