کد خبر : 1711041 | 09 مهر 1399 ساعت 13:44 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

اشجاری: به قله‌های مربیگری فکر می‌کنم

سرمربی تیم شهرداری آستارا می‌خواهد در حرفه خود به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

اشجاری: به قله‌های مربیگری فکر می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، حسن اشجاری دست به کار بزرگی زد و توانست در دو سال متوالی از لیگ سه به لیگ یک صعود کند و به اولین مربی در تاریخ ایران تبدیل شود که در دو سال یک تیم را ازلیگ سه به لیگ یک می‌رساند. این اتفاق باعث شد تا مصاحبه‌ای با این مربی موفق داشته باشیم.

 

* بازی پلی‌آف مقابل پاس همدان چطور بود؟

بازی سختی بود. زمانی که در مسابقه رفت در انزلی شکست خوردیم، خیلی‌ها در تیم حریف و عده‌ای دیگر کار را تمام شده می‌دانستند ولی من به توانایی بازیکنان و خودم ایمان داشتم و حتی به دوستانم گفته بودم به لیگ یک صعود می‌کنیم.

 

* یعنی تا این حد مطمئن بودید؟

در این دو سال متوالی که از لیگ سه به دو و از لیگ دو به یک صعودکردیم، سختی‌های زیادی متحمل شدیم ولی پا پس نکشیدیم اما من از روز اول به بچه‌های تیم گفته بودم به غیر از صعود به چیز دیگر‌ی فکر نکنند.

 

* شرایط برای صعود شما مهیا بود؟

تیم ما از نظر بودجه شاید کمترین بودجه را بین تمام تیم های لیگ دو داشت. چه قرارداد کادر فنی و چه بازیکنان پایین بود ولی از مدیریت باشگاه تا مسئولان، بازیکنان و کادر فنی همه برای صعود به لیگ یک همدل بودند که خدا نیز به ما عنایت داشت.

 

* تیم بسیار تهاجمی داشتید.

بله، تیم ما بیشترین گل زده را در دو گروه لیگ دسته دوم داشت، بیشترین برد بیرون از خانه را داشتیم و در مجموع دو گروه همراه باملاثانی با ۵۲ امتیاز که بیشترین امتیاز بود را گرفتیم و چنین اتفاقی بخاطر این است که من به شدت به بازی هجومی اعتقاد دارم.

 

- برنامه شما برای آینده چیست؟

من خیلی بلند پرواز هستم و به بهترین اتفاقات در مربیگری فکر می‌کنم و خواهم رسید. الان هم دو پیشنهاد خوب لیگ یکی دارم ولی اولویتم ادامه کار با شهرداری آستارا است. برای این تیم مثل بزرگ کردن بچه‌ام زحمت کشیدم.

 

* پس دنبال یک اتفاق بزرگتر هستید؟

من هر جا بودم، فقط به قهرمانی فکر کردم. سه سال پیش هم با شهرداری فومن در اولین سال مربیگری به پلی‌آف رسیدیم ولی در آن تیم مسئولان شهر به من اعتماد نکردند و برای بازی پلی‌آف سراغ مربی دیگری رفتند که هنوز هم در دوران مربیگری‌اش برای او اتفاق نیفتاده بود و در نهایت هم حذف شدند. من همیشه فکر قهرمانی و موفقیت تیمم را دارم. حتی در زمان بازیکنی خودم هم با ذوب‌آهن، استقلال و سپاهان قهرمان شدم و در مربیگری هم به دنبال قهرمانی هستم.

 

* پس در شهرداری آستارا خواهید ماند؟

من از صمیم قلب دوست دارم در آستارا بمانم تا باز هم دل مردم عزیز این شهر را شاد کنم ولی باید شرایط فراهم باشد چون لیگ یک با دو لیگ قبلی فرق دارد. باید همه چی با کیفیت‌تر باشد. چه از بودجه، چه امکانات و چه شرایط فنی. همه چیز باید فرق کند تا اتفاقات بزرگی بیفتد. این حرف‌ها را گفتم تا همه بدانند دلم با آستارا است.

 

* سهمیه استان گیلان در لیگ یک هم به چهار تیم رسید.

بله، خوشحال هستم که این اتفاق بزرگ پیش آمده و کاری برای فوتبال گیلان کردیم. اینکه دو سال بهترین‌های گیلان از مربی تا تیم برای آستارا بوده، اهمیت دارد. در آخر، باید از تمام مسئولان ازجمله شهردار، شورای شهر، آقای مرحبا نماینده شهر، مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه، بازیکنان و به ویژه مردم و تماشاگران خون گرم، عاشق و عزیز آستارا تشکر کنم و آرزوی بهترین اتفاقات را برای تیم شهرداری آستارا دارم.

 

دیدگاه‌ها