کد خبر : 1711076 | 09 مهر 1399 ساعت 16:25 | 112.1K بازدید | 9 دیدگاه

عبور از آتش یا صبر ایوب؟

استقلال و چیزی که امروز می‌خواهد

آبی ‌ها یک ناجی نیاز دارند که سیاوش وار وارد آتش سوزان شود و زنده بماند. یک معتمد مستقل.

استقلال و چیزی که امروز می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه"،  باشگاه استقلال یک فصل نا‌امید کننده و پر از اتفاقات تلخ و تاریخی را پشت سر گذاشته و تب و تاب‌ها و تصمیمات اشتباه مدیریتی در چند سال اخیر سرمایه‌های بزرگی را در این باشگاه نابود کرده است.

 

فرهاد مجیدی، محمود فکری، محمد تقوی و جواد زرینچه فقط چند نمونه از چهره‌های مهم استقلال هستند که در فضای پر تنش باشگاه سوختند. سرمایه‌های سخت به دست آمده‌‌ و راحت خرج شده‌ای که می‌توانستند در زمان درست دست‌گیر تیم باشند. آتش بی اعتمادی هواداران، با بنزین تصمیمات عجیب مدیریتی، داغ و خانمان سوز در حال سوزاندن همه چیز است. نزدیک شدن به این آتش شعله‌ور و تلاش برای ترمیم بدن کبود استقلال دل شیر می‌خواهد. و معجزه ابراهیم.


استقلال در درون تیم احتیاج مبرم به تغییرات دارد. این تغییرات الزاما هم فنی نیستند. تیم شدن با مجموعه بازیکنان فعلی که برخی از آنها بارها با ایجاد تنش و درگیری نشان داده‌اند که ظرفیت روانی حضور در استقلال را ندارند، شدنی نیست. تغییرات گسترده و جایگزینی برخی از بازیکنان فعلی، در شرایطی که فوتبال ایران در بسیاری از پست‌ها فقیر شده است، ترمیم سخت و زما‌نبری به نظر می‌رسد. با شرایط ارزی و ممنوعیت ورود خارجی‌ها حفظ همین چند مهره تاثیرگذار خارجی هم بسیار سخت خواهد بود.

 


تصمیم‌گیری برای سرمربی و کادرفنی سال آینده استقلال هم تبدیل به معمای پیچیده و هزارتوی فوتبال ایران شده است. استراماچونی و پاستورلو، سعادتمند و خلیل‌زاده، وزیر و هوادار همگی در تقابل با یکدیگر صاحب بخشی از حق و دلیل بخشی از دردها هستند. به نظر می‌رسد هیچ‌کس اندازه و وزن کافی برای میانجی‌گری و نجات استقلال را ندارد. اعتماد به تمام تصمیم‌گیران استقلال از بین رفته است.


آبی ‌ها یک ناجی نیاز دارند که سیاوش وار وارد آتش سوزان شود و زنده بماند. یک معتمد مستقل نیاز دارند تا با چک سفید هواداران بازسازی همه‌جانبه در درون و بیرون باشگاه را رهبری کند. مشکلات فنی درون زمین اولویت نیست. استقلال مدیر می‌خواهد. دروغگوها و شارلاتان‌های واقعی با لشکر ارزان قیمت مجازی‌شان به اندازه کافی تن این تیم را تراشیده‌اند. آدم حسابی نیاز است تا بتواند یک پروژه بلند مدت را رهبری کند. شفافیت نیاز است تا تکلیف این همه بدهی ارزی ریالی یکبار برای همیشه روشن شود. مدیر پروژه استقلال باید کاریزما و وجاهت گرفتن تصمیمات بزرگ و دردناک را داشته باشد. استقلال مدیر مستقل می‌خواهد. با کوتوله‌های تو سری‌خور، با پیاده‌های تکیه‌داده به ارتش مجازی، با جیره‌خورهای سیاسیون، استراماچونی که هیچ یورگن کلوپ هم در استقلال موفق نخواهد شد.در این بین دست به دست کردن استقلال بین نابلدها و تشنگان عکس و خبر فقط اوضاع را بحرانی‌تر خواهد کرد.


مدیرعامل مستقل که رویا پردازیست، ولی شاید یک مدیر ورزشی یا یک سرمربی در نقش manager با اختیارات کافی بتواند مدیر پروژه بلندمدت آبی‌ها باشد البته اگر خواست و اراده‌ی واقعی از سوی تصمیم‌گیران بالا دستی، برای تغییرات وجود داشته باشد و گرنه می‌توان تا قیامت بازی لوث  با گزینه‌های ایرانی و خارجی را ادامه داد، و در واتس‌اپ با استراماچونی و زیدان و قلعه‌نویی همزمان مذاکره کرد....
البته ، شاید بهتر از این می‌توان صریح و واضح به استقلالی‌ها بگوییم که فعلا برنامه‌ای برای حضور سیاوش  برای مقابله با آتش‌تان نداریم ولی شما به صبر ایوب فکر کنید!

 

احسان صدری

دیدگاه‌ها