کد خبر : 1711109 | 09 مهر 1399 ساعت 18:40 | 33.1K بازدید | 0 دیدگاه

یحیی، فنایی و پیروانی؛ دو دهه بعد از شکست مقابل پاختاکور

اعضای کادرفنی پرسپولیس پیش از این در قامت بازیکن شکست تلخی مقابل پاختاکور متحمل شدند و اکنون به دنبال جبران آن اتفاق هستند.

یحیی، فنایی و پیروانی؛ دو دهه بعد از شکست مقابل پاختاکور

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس از ساعاتی دیگر در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان خواهد رفت. تیمی که طی دو بازی اخیر خود مقابل تیم‌های ایرانی، دو پیروزی برابر شهرخودرو و استقلال کسب کرده است.

 

اولین تقابل پرسپولیس با پاختاکور ازبکستان مربوط به 20 اسفند ماه سال 80 است. اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا و در مرحله گروهی که به میزبانی حریف برگزار می‌شد. پرسپولیس در مرحله گروهی با تیم‌های طلبه عراق، پاختاکور ازبکستان و نیسای ترکمنستان هم گروه بود. پرسپولیس که با قهرمانی دراماتیک خود در هفته پایانی لیگ برتر در فصل اول به این مسابقات راه یافت، جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.

 

اولین دوره لیگ قهرمانان به شکل جدید با حضور شانزده تیم در چهار گروه برگزار می‌شد که تیم‌های صدرنشین وارد مرحله نیمه نهایی می‌شدند!  و تنها تیم‌های صدرنشین جواز صعود به مرحله بعدی را به دست می‌آوردند. علی پروین، سرمربی وقت پرسپولیس که در بین بازیکنانش، اعضای کادرفنی حال حاضر پرسپولیس (داوود فنایی، یحیی گل محمدی و افشین پیروانی) حضور داشتند، با برتری مقابل الطلبه عراق و نیسای و با توجه به شکست مقابل پاختاکور، حذف و شانس حضور در مراحل بعدی را از دست دادند. پرسپولیس بعد از آن شش دوره در لیگ قهرمانان آسیا غایب بود.

 

یحیی گل محمدی در کنار افشین پیروانی و داوود فنایی، اکنون بار دیگر برابر پاختاکور قرار گرفته‌اند و اینبار هم شانس این را خواهند داشت تا با برتری مقابل حریف ازبکستانی راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها شوند. آیا او اینبار در قامت سرمربی قادر به انجام این ماموریت خواهد شد؟

دیدگاه‌ها