کد خبر : 1711568 | 12 مهر 1399 ساعت 15:44 | 743.6K بازدید | 33 دیدگاه

شوک به پرسپولیس در آسیا

فوری: آل کثیر شش ماه محروم شد!

شوک بزرگ کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه دیدار با النصر عربستان به پرسپولیس وارد شد و کمیته انضباطی این کنفدراسیون رای به محرومیت 6 ماهه عیسی آل‌کثیر داد.

فوری: آل کثیر شش ماه محروم شد!

 

به گزارش "ورزش سه"، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز حکم سنگینی را برای عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس صادر کرد. بر این اساس این بازیکن به خاطر شادی جنجالی اش مقابل پاختاکور ازبکستان 6 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد.

 

1532889

 

در اطلاعیه‌ای که امروز سایت AFC‌در این خصوص صادر کرده، آمده است:
«کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر از تیم پرسپولیس را به دلیل نقص ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت 6 ماه منع کرده است و این محرومیت بلافاصله اجرا می‌شود.


همچنین این بازیکن 10 هزار دلار نیز جریمه نقدی را باید پرداخت کند. دلیل این محرومیت حرکات تبعیض آمیز در جریان بازی لیگ قهرمانان مقابل پاختاکور در تاریخ 30 سپتامبر 2020 است.»

 

1532671


کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در آخر اطلاعیه‌اش به ماده ای که با استناد به آن آل کثیر محروم شده است، اشاره کرد: «ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز، تبعیض آمیز یا تحقیر آمیز یا اقدامات مربوط به نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت، تولد، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد خدشه قرار بدهد باید محکوم شود».

 

با این تفاسیر در فاصله چند ساعت تا دیدار پرسپولیس مقابل النصر عربستان کنفدراسیون فوتبال آسیا شوک بدی به کاروان سرخپوشان ایران وارد کرده است. حالا با توجه به اینکه در حکم آمده که بلافاصله اجرا خواهد شد، آل کثیر در بازی امشب مقابل النصر هم نمی‌تواند به میدان برود.


آل کثیر طی دو روز گذشته بارها توضیح داد، که شادی گلش در مقابل پاختاکور را به خاطر فرم چشمان میکاییل برادرزاده هشت ساله‌اش انجام داده است؛ اما کمیته انضباطی AFC این مساله را مصداق مسائل نژادپرستی تشخیص داد و رای به محرومیت سنگین برای مهاجم تازه وارد و گلزن پرسپولیس داده است.

 

 

1532897

 

متن حکم AFC برای محرومیت مهاجم پرسپولیس

حضور عیسی آل‌کثیر به مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این حکم  در هر نوع فعالیت فوتبالی شامل بازی‌های داخلی، بین‌المللی، دوستانه و رسمی ممنوع است.
عیسی آل‌کثیر موظف به پرداخت 10000 دلار جریمه نقدی است.
جریمه نقدی باید ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ این حکم پرداخت شود.
به عیسی آل‌کثیر اطلاع داده می‌شود که تخلف مکرر در این ماده ممکن است با مجازات شدیدتری روبرو شود.

دیدگاه‌ها