کد خبر : 1712228 | 15 مهر 1399 ساعت 16:10 | 237.8K بازدید | 3 دیدگاه

مرد هلندی باورش نمی شد

مشت واقعیت بر چهره کومان؛ پایان تلخ برای بارسا

نقل و انتقالات تابستانی تمام شد بدون اینکه سران بارسلونا بتوانند نیازهای واقعی رونالد کومان را برآورده کنند.

مشت واقعیت بر چهره کومان؛ پایان تلخ برای بارسا

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، پایان نقل و انتقالات تابستانی برای بارسلونا تلخ بود. روز گذشته مهلت جذب بازیکن به اتمام رسید و بارسلونا نتوانست به دو هدف مهم نقل و انتقالاتی خود دست یابد. به نظر می رسید بارسا در مسیر درستی برای رسیدن به این اهداف قرار داشت اما در نهایت چنین نشد.

دلیل اصلی، نبود بودجه لازم برای جذب بازیکنان مد نظر رونالد کومان سرمربی باشگاه بود. مرد هلندی بارها تاکید کرده بود که یک مهاجم نوک و یک مدافع میانی می خواهد اما در نهایت بارسا موفق به جذب هیچکدام نشد.

 

 

1533945

 

 

سه مانع بر سر راه رسیدن به این اهداف قرار داشت. اولی بدون شک اپیدمی کرونا بود که باعث شد بارسا ضرری 97 میلیون یورویی را در فصل گذشته تجربه کند و به همین دلیل بودجه باشگاه 25 درصد کاهش یافت. برای حل این مشکل، بارسا چاره ای جز فروش بازیکنانی که دستمزد بالایی داشتند نداشت و البته از سوی لالیگا نیز موظف به ایجاد توازن در بخش دستمزدها بود. این دومی غیر قابل بحث بود و بارسا باید در بخش دستمزدها تعادلی ایجاد می کرد که با بودجه اش تناسب داشته باشد.

در نتیجه ستاره هایی چون لوئیس سوارز، رافینیا، ایوان راکیتیچ و آرتورو ویدال تقریبا رایگان راهی تیم های دیگر شدند. به این جمع باید نلسون سمدو، تودیبو و آرتور ملو را هم اضافه کرد.


 

1530546

 

 

انتقال های تابستانی بارسا 

آرتور ملو با 72 میلیون یورو به یوونتوس.... نلسون سمدو با 30 میلیون یورو به وولورهمپتون.... کوکوریا با 10 میلیون یورو به ختافه.... تودیبو قرضی با 2 میلیون یورو به بنفیکا ..... راکیتیچ با 1.5 میلیون یورو به سویا.

لوئیس سوارز، ویدال و رافینیا رایگان و تنها با بندهای متغیر به اتلتیکو، اینتر و پی اس جی واگذار شدند.

 

 

1524267

 

 

 در نهایت بین خرید و فروش های بارسا توازنی مثبت برقرار شد. بارسا توانست از فروش بازیکنانش 118 میلیون یورو به دست بیاورد و در عوض برای خرید بازیکن نیز 81 میلیون یورو برای جذب میرالم پیانیچ و سرجینیو دِست هزینه کرد.

 

تیم مدیریت ورزشی بارسا از این حیث خوب و موفق عمل کرد و در نهایت باشگاه توانست 37 میلیون یورو سود کند ولی قرار نبود کار بارسا در نقل و انتقالات همینجا به اتمام برسد. نباید فراموش کرد که بارسا پدری گونزالس و ترینکائو را زمستان گذشته جذب کرده بود.

 

در واقع مدیریت ورزشی بارسا در روزهای پایانی بود که عملکردی منفی را به ثبت رساند. جایی که انتظار می رفت در نهایت یک مهاجم و یک مدافع میانی جذب شوند.

 

 

1533946

 

 

گزینه اول بارسا برای تقویت خط حمله، لائوتارو مارتینز بود. ستاره اینتر که بارسا از ماه ها پیش برای جذب او برنامه ریزی کرده بود ولی در نهایت نتوانست توقعات مالی اینتر را براورده کند.

پلان B بارسا ممفیس دیپای بود. ستاره هلندی لیون که به مراتب ارزان تر از لائوتارو بود و مهمتر اینکه گزینه درخواستی شخص کومان نیز محسوب می شد. جذب او منوط بود به جدایی عثمان دمبله و انتقالش به منچستر تا با خلاص شدن از دستمزد بالای این بازیکن و نیز دریافت مبلغی قابل توجه بین 50 تا 60 میلیون یورو، دیپای به نوکمپ بیاید. این اتفاق در نهایت با مخالفت دمبله عملی نشد.

 

 

1532728

 

1530386

 

 

خریدهای تابستانی بارسا

میرالم پیانیچ با 60 میلیون یورو از یوونتوس..... سرجینیو دست با 21 میلیون یورو از آژاکس.

 

اریک گارسیا گزینه شماره یک بارسا برای تقویت خط دفاع بود. موضع سیتی تا به پایان، دریافت 30 میلیون یورو باقی ماند و بارسا هر چه تلاش کرد نتوانست این رقم را نصف کند. بارسا معتقد بود که با توجه به اینکه از قرارداد گارسیا تنها یک سال باقیمانده، مبلغ انتقالش باید 15 میلیون یورو باشد و در نهایت دو باشگاه به توافق نرسیدند و گارسیا ماندنی شد.

 

 

1533948

 

 

این مشکل حل می شد اگر ژان کلر تودیبو و رافینیا که قیمت شان 18 تا 20 میلیون یورو برآورد شده بود، راهی تیم های دیگر می شدند. تودیبو در نهایت با دو میلیون یورو و قرضی به بنفیکا رفت در حالی که فولام حاضر بود برای او 18 میلیون یورو هزینه کند ولی در نهایت با مخالفت تودیبو، مدافعی دیگر جذب کرد.

 

 

1533947

 

 

رافینیا نیز تا روز پایانی نقل و انتقالات قصد ماندن در بارسا را داشت تا در نهایت باشگاه برای خلاصی از دستمزد 6 میلیون یورویی، او را به پی اس جی هدیه بدهد. بارسا از ناحیه رافینیا تنها سه میلیون یورو بر اساس بندهای متغیر دریافت خواهد کرد. رافینیا به باشگاهی رفت که با بارسلونا خصومتی آشکار دارد. 35 درصد رقم انتقال او در آینده نیز به بارسلونا خواهد رسید.

 

از خرید های تابستانی بارسا پیانیچ هافبکی باتجربه و البته تقریبا مسن است که در یوونتوس ارزش هایش را ثابت کرده و می تواند نیروی کمکی خوبی برای کومان باشد. دومی هم سرجینیو دِست است که از آژاکس با درخواست خود کومان جذب شد و قرار است جانشین سمدو باشد. او 19 ساله است و می تواند آینده ای درخشان داشته باشد.

 

 

1533860

 

 

مهمترین ورودی بارسا اما می تواند فیلیپه کوتینیو باشد. بازگشت او از بایرن اتفاقی مثبت بود و در سه بازی نخست بارسا در لالیگا هم بسیار خوش درخشیده است.

 

دیدگاه‌ها