کد خبر : 1712424 | 16 مهر 1399 ساعت 15:36 | 38.9K بازدید | 1 دیدگاه

خط خورده‌هایی که برمی گردند

استرسی که بیرانوند و جهانبخش به تیم ملی می‌دهند!

اولین لیست دراگان اسکوچیچ در قامت سرمربی تیم ملی با شگفتی‌ و سورپرایزهای بزرگی همراه بود.

استرسی که بیرانوند و جهانبخش به تیم ملی می‌دهند!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از ماجراهای مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال ایران، اکنون دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی کار رسمی خود را با انتخاب اولین لیست از بازیکنان مدنظرش برای انجام دو دیدار تدارکاتی مقابل مالی و ازبکستان آغاز خواهد کرد. در اولین لیستی که دراگان اسکوچیچ برای تیم ملی اعلام کرد اما سورپرایزهای جالب توجهی وجود داشت؛ غیبت برخی لژیونرهای سرشناس و دیگر مدعیان تیم ملی به علامت سوال بزرگی تبدیل شد که البته به نظر می‌رسد بیشتر این موضوع به دلیل خواسته شخصی این بازیکنان و مصدومیت‌های جزیی آنها باشد.

 

در لیستی که اکنون برای تیم ملی مشخص شده نام امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، صادق محرمی، میلاد محمدی، حسین کنعانی زادگان، عارف غلامی، شجاع خلیل زاده، مجید حسینی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان، احمد نورالهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی، سامان قدوس، احسان حاج صفی، امید نورافکن، علی قلی زاده، سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضایی و مهدی قایدی دیده می‌شود.

جایی که البته نام‌های سرشناسی همچون علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی، وریا غفوری، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، اشکان دژآگه، کریم انصاریفرد و محمد محبی در اولین لیست از سوی دراگان اسکوچیچ نام‌شان قرار نگرفته است. بازیکنانی که طی سالیان اخیر حضوری پررنگ در اردوی تیم ملی داشته‌اند و اکنون به دلیل مصدومیت یا مسائل شخصی و ... شانس همراهی تیم ملی را به دست نیاورده‌اند.

با این حال بعید است سرمربی کروات تازه وارد تیم ملی که بعد از مدت‌ها انتظار برای آغاز اردوی تیمش به دلیل شیوع کرونا، اولین آزمون خود را با برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و در ادامه برابر مالی پشت سر خواهد گذاشت، نسبت به این نام‌ها بی توجه باشد. بازیکنانی که چه در این مقطع در تیم‌های باشگاهی و چه پیش از این در تیم ملی از نفرات شاخص و تاثیرگذار محسوب می‌شدند.

 

نفرات کنونی تیم ملی اکنون این فرصت را خواهند داشت تا به بهترین نحو از عدم حضور ستاره‌های مدعی برای دستیابی به تفکر همراهی و تداوم حضور در تیم ملی سود ببرند. جایی که قطعا بیرانوند بعد از چهار سال حضوری مداوم در تیم ملی و به عنوان شماره یک تیم ملی، فرصت بازگشت را به سادگی از دست نخواهد داد و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای دراگان اسکوچیچ خواهد بود. جهانبخش نیز به عنوان گرانترین لژیونر ایران و شاغل در معتبرترین لیگ در فوتبال اروپا، یکی از بازیکنان قابل اعتنا برای بازگشت به تیم ملی محسوب خواهد شد.

رامین رضاییان نیز بعد از درخشش در فصل گذشته لیگ قطر و دستیابی به پیراهن الدحیل، نمی‌خواهد جنگ در پست مدافع راست را به سادگی ببازد و او را نیز باید دیگر مدعی بازگشت به برنامه تیم ملی تحت هدایت دراگان اسکوچیچ دانست. امید ابراهیمی و سعید عزت اللهی نیز دیگر مدعیان بازگشت به تیم ملی محسوب می‌شوند. دو بازیکنی که فرصت حضور در جام جهانی و ملت‌های اخیر را به عنوان معتبرترین تورنمنت به دست آورده‌اند و بار دیگر سودای دستیابی به پست شماره 6 تیم ملی را خواهند داشت و حتی روزبه چشمی را هم مدعی آن باید دید.

 

در این میان مرتضی پورعلی‌گنجی نیز که یکی از باثبات‌ترین بازیکنان 6 سال اخیر حاضر در تیم ملی بوده نیز به سادگی پیراهن شماره 8 را به بازیکن دیگری واگذار نخواهد کرد و اکنون با بازگشت دوباره به لیگ چین که طی سال‌های اخیر سرمایه گذاری بزرگی روی جذب ستاره‌ها داشته، به دنبال این خواهد بود تا در اردوی بعدی یکی از نفرات دراگان لقب گیرد.

کریم انصاریفرد، مسعود شجاعی و اشکان دژآگه نیز باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی محسوب می‌شوند. کریم با چالش دوباره بازگشت به لیگ یونان، هنوز برای تیم ملی و پیراهن شماره 10 آن نقشه دارد و اشکان نیز نشان داده که قادر خواهد بود با سود بردن از کیفیت فنی و تجربه بالایش یکی از ستون‌های خط میانی لقب گیرد.

 

لیست تیم ملی در پایان دو دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و مالی با تغییرات زیادی همراه خواهد بود و باید در انتظار ماند و دید در نهایت کدام بازیکن جای خود را به ستاره‌های پشت خط مانده خواهد داد. جایی که قطعی‌ترین گزینه بازگشت به اردوگاه تیم ملی را باید بیرانوند و جهانبخش و البته سعید عزت اللهی نامید که استرس زیادی به نفرات حاضر در اردو خواهند داد.

دیدگاه‌ها