کد خبر : 1712907 | 19 مهر 1399 ساعت 13:37 | 145.6K بازدید | 5 دیدگاه

در گفت و گو با مهدی پاشازاده:

ماجرای عکس ماه عسل استقلال و استراماچونی

مهدی پاشازاده یکی از اولین استقلالی هایی بود که بنا به رسم احترام انتخاب فکری به عنوان سرمربی آبی ها را تبریک گفت.

ماجرای عکس ماه عسل استقلال و استراماچونی

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به اینکه مهدی پاشازاده خود نیز از نامزدهای هدایت استقلال بود، این مساله جالب توجه بود. پاشازاده در متنی که در اینستاگرامش برای فکری منتشر کرده، جملات محبت آمیزی را برای وی به کار برده است؛ اگرچه او همواره کاپیتان سرمربی فعلی استقلال بوده است.


با مهدی پاشازاده در همین باره صحبت کردیم و او حرف های جالبی درباره حضور هم تیمی سابقش در  پست سرمربیگری استقلال به زبان آورد.


* آقای پاشازاده شما جزو اولین کسانی بودید که حضور محمود فکری در استقلال را تبریک گفتید. چه نظری درباره این انتخاب دارید؟
محمود فکری از کاپیتان های مهم استقلال دهه های گذشته و یک بازیکن شناخته شده در بین هواداران این باشگاه است و خیلی عجیب نبود که او را به عنوان سرمربی انتخاب کنند. من هم بر حسب وظیفه ای که در خودم می دیدم، به او تبریک گفتم و حمایتم را از کاری که او در استقلال خواهد کرد، اعلام کردم.

 


* با توجه به اینکه خودتان گزینه سرمربیگری در استقلال بودید، این واکنش برای خیلی ها عجیب بود.
بله، ممکن است این مساله برای خیلی ها عجیب باشد، اما من وظیفه خودم می دانستم از محمود یا هر کس دیگری که باشگاه او را به عنوان سرمربی انتخاب می کرد، حمایت کنم. از من هم برای سرمربیگری استقلال برنامه خواسته بودند و من هم برنامه ام را تحویل دادم، اما در نهایت آقای فکری برای این سمت انتخاب شد که به او از همین جا بار دیگر تبریک می گویم و برایش آرزوی موفقیت می کنم. هواداران استقلال بعد از این چند سال چشم انتظار شروع پیروزی ها در تیم هستند و امیدوارم با حضور فکری این اتفاق رخ دهد.

 


* چقدر برای محمود فکری و موفقیتش شانس قائل هستید؟
به عنوان یک استقلالی هر کسی که سرمربی می شود، از نظر من صاحب شانس است چون راستش من همیشه خوش بین هستم که اتفاقات خوبی در تیمم بیفتد و این فضای ناامیدی که بین هواداران به وجود آمده، از بین برود. درباره فکری هم چنین نظری دارم و امیدم خودم را حفظ می کنم تا زمانی که استقلال تبدیل به همان تیمی شود که هواداران انتظار دارند.

 


* اما به هر حال ما تیم های قدرتمند دیگری هم در لیگ داریم و پرسپولیس هم شرایط بسیار مناسبی دارد. شاید خیلی از هواداران فکر کنند که نیمکت استقلال توانایی رقابت با نیمکت پرسپولیس را ندارد؟
این چیزها پیش داوری است و نمی شود با قاطعیت درباره اش صحبت کرد. آقای گل محمدی رزومه خوبی دارد و تجربه اش از روی نیمکت تیم های مختلف زیاد است. شاید در مقام مقایسه محمود آن شرایط را نداشته باشد، اما من به خودم اجازه نمی دهم که فکری را با توجه به سابقه اش در استقلال و تجربیات زیادی که داشته و تیم های زیادی در آن ها بوده؛ اگرچه نه در لیگ برتر، جدی نگیرم. من فکر می کنم محمود هم تجربیات خیلی خوبی دارد و برنامه های فنی مناسبی در استقلال پیاده شود، یک استقلال باشخصیت و باکیفیت را در رقابت های لیگ آینده خواهیم دید. البته همه این چیزها منوط است به عملکرد مدیریت و سرمربی که ما باید کمک کنیم و خود محمود هم باید گوش شنوایی داشته باشد و در رفع مشکلات از آدم های مختلف کمک بگیرد و جو خوبی حاکم کند تا نتیجه اش را هم بگیرد. به هر حال اگر او موفق شود، این موفقیتی برای همه استقلالی هاست.

 

1512637

 

 


* یکی از مسائلی که استقلال با آن دست و پنجه نرم می کند، مساله استراماچونی است. او در استقلال کاری کرد که هواداران، مربیان دیگر را برای حضور روی نیمکت خیلی قبول ندارند.
این هم درست است. به هر حال فوتبالی که استراماچونی در استقلال پیاده کرد، عطش هواداران را رفع کرده بود و آن ها امیدوار بودند با او قهرمانی در لیگ و آسیا را تجربه کنند. این توقعی است که نیمکت استقلال را تا مدت ها تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، اما باید به هواداران استقلال توصیه کنم که کمی هم واقع بین باشند چون جوی که آن ها اطراف تیم درست می کنند، در نتیجه گیری تیم تاثیرگذار است. یادم است آقای قلعه نویی هم وقتی به استقلال آمد، فضای خیلی مناسبی اطراف تیم نبود و آن باور به او وجود نداشت، اما او توانست کار خیلی بزرگی را در استقلال انجام دهد. حالا که دوباره به یک چهره کاملا استقلالی اعتماد شده، به نظرم باید همه کمک کنیم تا او پیش برود و نتیجه بگیرد؛ اگرچه همیشه بحث هایی هست و صحبت هایی وجود دارد که چه کسی می توانسته از سرمربی فعلی بهتر باشد. این مختص تیم ما هم نیست و در همه تیم های لیگ برتری وجود دارد. در نتیجه من هواداران استقلال را به آرامش و حمایت دعوت می کنم.

 


* در آخر صحبت دیگری با هواداران استقلال دارید؟

یک چیزی هم در پایان حرف هایم بگویم. آن چیزی که در دوران استراماچونی دراستقلال گذشته، شاید مثل ماه عسل برای یک زندگی طولانی باشد. اوقاتی که ما عکسش را می گیریم و در آلبوممان می گذاریم و برای همیشه حفظش می کنیم چون ممکن است بعدا سخت مشابهش تکرار شود. البته من خیلی امیدوارم زندگی استقلال با محمود شیرین شود و سال دیگر اوضاع به طور کلی متفاوت از این باشد، اما عجالتا و برای اینکه به تیم فشار بیشتری نیاید، عکس های آن دوران را داخل آلبوم بگذاریم و امیدوار باشیم سختی ها دوباره شرایط را برای ما تلخ نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها