کد خبر : 1712953 | 19 مهر 1399 ساعت 17:03 | 25.7K بازدید | 0 دیدگاه

تاثیر منفی کرونا بر نقل و انتقالات جهانی

کای هاورتز گرانترین ستاره پنجره تابستانی (عکس)

تأثیرات منفی ویروس کرونا بر فوتبال تمامی ندارد و نقل و انتقالات امسال، از ارزش پایینی برخوردار بود.

کای هاورتز گرانترین ستاره پنجره تابستانی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تأثیرات منفی ویروس کرونا بر دنیای فوتبال تمامی ندارد و پس از ضررهای مالی زیادی که به تیم های فوتبال در سراسر جهان وارد شد، این ویروس بر روی ارزش گذاری نقل و انتقالات جهانی نیز تأثیر منفی گذاشت.


در نقل و انتقالات تابستان 2020 ترانسفر بزرگ و پر سر و صدایی را شاهد نبودیم هر چند که جدایی مسی و انتقال او به منچسترسیتی تا آستانه امضای قرارداد اسطوره آرژانتینی با سیتیزن ها نیز پیش رفت، اما بمب نقل و انتقالاتی قرن بیست و یکم، در آخرین لحظات خنثی شد و لیونل مسی یک فصل دیگر در جمع بلوگرانا ماندنی شد.


شاید بزرگترین نقل و انتقالات تابستان امسال را باشگاه چلسی انجام داده باشد. آبی های لندن تحت هدایت فرانک لمپارد خریدهای زیادی را انجام دادند تا این باشگاه انگلیسی، فعال ترین باشگاه اروپایی در زمینه نقل و انتقالات تابستانی باشد.
در رده ‌بندی ۱۰ ترانسفر گران ‌قیمت جهانی در پنجره تابستانی 2020، نام کای هاورتز آلمانی از بایر لورکوزن به چلسی به عنوان گران ‌ترین انتقال تابستان به چشم می خورد و پس از او انتقال آرتور ملو از بارسلونا به یوونتوس و همچنین انتقال ویکتور اوسیمن از لیل فرانسه به ناپولی در رده های دوم و سوم قرار دارند.

 

1534799

 


براساس اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، هزینه کل نقل ‌و انتقالات پنجره تابستانی امسال بالغ بر ۳,۳ میلیارد دلار بود. این در حالی است که در پنجره تابستانی سال گذشته، ۴,۹ میلیارد دلار ترانسفر ثبت شد. همان طور که انتظار می ‌رفت کرونا تاثیر قابل توجهی در بازار نقل ‌و انتقالات امسال گذاشت.


با توجه به همه گیری ویروس کرونا در سرتاسر جهان و لغو حضور تماشاگران در استادیوم ها، سایر بحث های درآمدزایی باشگاه ها دچار تأثیرات منفی شد و به همین دلیل باشگاه های فوتبال در سراسر جهان، به دلیل تراز منفی در حساب های مالی خود و جهت جلوگیری از ضرر بیشتر، اقدام به جذب بازیکنان گران قیمت نکرده و به همین دلیل ارزش بازار نقل و انتقالات تابستان 2020 به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

 

دیدگاه‌ها