کد خبر : 1712980 | 19 مهر 1399 ساعت 18:24 | 18.8K بازدید | 1 دیدگاه

پلاتینی:

هنوز هم فکر می‌کنم استفاده VAR ایده بدی است

میشل پلاتینی، رئیس سابق یوفا استفاده از تکنولوژی VAR را مناسب فوتبال نمی داند.

هنوز هم فکر می‌کنم استفاده VAR ایده بدی است

به گزارش "ورزش سه"، طی فصول اخیر استفاده از فناوری VAR در مسابقات فوتبال و به خصوص در اروپا به یک امر ضروری تبدیل شده است؛ تا جایی که همه لیگ‌های معتبر اروپایی از آن استفاده می‌کنند اما در عین حال VAR در یکی دو فصل اخیر حواشی بسیار زیادی را هم به همراه داشته و حتی با وجود این تکنولوژی شاهد برخی ناعدالتی ها نیز بوده ایم.

 

رئیس سابق یوفا یعنی میشل پلاتینی اما از جمله کسانی بود که از همان ابتدا تمایل چندانی به استفاده از VAR نشان نمی‌داد. او حالا یک بار دیگر از این فناوری انتقاد کرده و می‌گوید: " من هنوز هم فکر می کنم VAR ایده بدی بوده زیرا این بخشی از فلسفه ما نیست؛ به عبارت دیگر یعنی اینکه اشتباهات بخشی از بازی است. VAR ممکن است چند مشکل را برطرف کرده باشد اما مشکلات مختلف دیگری را ایجاد کرده است.

 

 

1534832

 

 

اگر از آن برای آفساید و خطوط خاص استفاده می کنید خوب است زیرا تشخیص آن بسیار دشوار است اما برای بررسی خطاها نیازی به VAR نیست.  این همان چیزی است که داور باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. من در آن زمان همه کارها را انجام داده بودم تا به هواداران نشان دهم که VAR یک ایده اشتباه است. فوتبال یک ورزش انسانی است و به تلویزیون احتیاجی ندارد."

 

میشل پلاتینی به دلیل نقض قوانین اخلاقی در سال 2016 با محرومیت روبرو شد و نمی‌تواند تا سال 2023 فعالیت فوتبالی داشته باشد. او در این باره نیز گفت: "من درگیر مهمترین و درست ترین نبرد زندگی ام هستم.  محرومیت من بی عدالتی بزرگی بود و من در این مبارزه پیروز خواهم شد."

 

 

1302974
 

دیدگاه‌ها