کد خبر : 1713254 | 21 مهر 1399 ساعت 11:11 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

کمک ما به حدادی نه ورزشکار سالاری است، نه تبعیض

واکنش رییس کمیته المپیک به جنجال "خارپاشنه"

رییس کمیته ملی المپیک بار دیگر به انتقادها پیرامون کمک مالی به ورزشکاران برای عمل جراحی در خارج از کشور پاسخ داد.

واکنش رییس کمیته المپیک به جنجال "خارپاشنه"

به گزارش "ورزش سه"، در ماه‌های اخیر موضوع درمان خارپاشنه احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک در ایران یا آلمان به سوژه ای تبدیل شده که انتقادهایی را از این ورزشکار المپیکی به وجود آورده است. روز گذشته هم در شرایطی که حدادی حسابی از انتقاد رسانه ها ناراحت بود، اجازه نداد نمایندگان چند رسانه در مصاحبه او حاضر شوند. 


صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک امروز در نشست خبری خود به انتقادهای انجام شده از احسان حدادی گفت: به جای اینکه به احسان نقد کنید، به من نقد کنید. بگذارید احسان حدادی کارش را انجام دهد. او یکی از امیدهای ما در المپیک است. من ترجیح می دهم که حدادی با آرامش به تمرینات خود ادامه دهد. نگاه من سوم مرداد سال 1400 در توکیو است. من تخصص پزشکی ندارم که در این باره دخالت کنم. از اول هم گفتم که مساله احسان مالی نیست و این موضوع در حوزه فدراسیون پزشکی ورزشی است. 


وی افزود: ما هم از سهراب مرادی حمایت کردیم که چند بار به آلمان برود و اگر 10 بار دیگر هم تشخیص فدراسیون پزشکی این باشد که او به آلمان برود، ما منابع ارزی را تامین می کنیم. همچنین حمیده عباسعلی نیز چنین شرایطی داشت. این دختر کاراته کا در اتریش با غیرت سهمیه گرفت و حتی می توان از روی آن فیلم ساخت. درباره او نیز تشخیص این بود که بار دیگر به آلمان برود. این نه تبعیض است و نه قهرمان سالاری. این یک ضرورت ورزش قهرمانی ماست. 


صالحی امیری در پایان گفت: من نه تخصصی دارم، راجع به زانوی عباسعلی صحبت کنم، نه دیسک کمر سهراب مرادی و نه خارپاشنه احسان حدادی. من معتقدم 10، 20 یا حتی 100 هزار یورو چالش ما نیست چون رویکردمان در المپیک مهمتر است.

دیدگاه‌ها